Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
22/11/2013

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Οι "μάσκες" ΝΔ-ΠΑΣΟΚ & ΕΕ έπεσαν. Παρέδωσαν τις Αερομεταφορές της χώρας σε ιδιωτικό "καρτέλ"...

Προς τους Υπουργούς Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας - Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας - Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα: «Οι "μάσκες" ΝΔ-ΠΑΣΟΚ & Ευρωπαϊκής Ένωσης έπεσαν. Παρέδωσαν τις Αερομεταφορές της χώρας σε ιδιωτικό "καρτέλ", αφού διέλυσαν πρώτα τον εθνικό αερομεταφορέα, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις σε επιβατικό κοινό και εργαζόμενους.

Πριν από έναν περίπου μήνα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean, παρά το γεγονός ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχει νομοθεσία που απαγορεύει τη δημιουργία μονοπωλίων και δεσπόζουσας θέσης στους διάφορους κλάδους αγοράς των επιμέρους κρατών-μελών. Η απόφαση αυτή, μνημείο φαρισαϊσμού και υποκρισίας, δίνει το πράσινο φως για τη δημιουργία ιδιωτικού «καρτέλ», με δυσμενείς επιπτώσεις για επιβατικό κοινό και εργαζόμενους της Olympic Air.

Οι δυσμενείς αυτές επιπτώσεις είναι ήδη εμφανείς. Αφενός, μείωση δρομολογίων τόσο ως προς τον αριθμό των προορισμών όσο και ως προς τη συχνότητά τους καθώς και αύξηση των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων για το επιβατικό κοινό και, αφετέρου, μαζικές απολύσεις και περικοπές αποδοχών σε μια προσπάθεια επιβολής ενός νέου μοντέλου απασχόλησης για τους εργαζόμενους των παραπάνω εταιρειών, όπου θα κυριαρχεί η ευελιξία, η ανασφάλεια και ο εκφοβισμός, στο όνομα της δημιουργίας «οικονομίας κλίμακας».

Η πολιτική αυτή, που έχει ήδη ξεκινήσει, συνεχίζεται, με συνέπειες για το προσωπικό αυτής καθεαυτής της Olympic Air αλλά και των υπόλοιπων εταιρειών του ομίλου της Olympic, καθώς έχει ήδη ανακοινωθεί επισήμως η διακοπή της συνεργασίας της Olympic Air με το Olympic Catering, με αποτέλεσμα την προοπτική μαζικών απολύσεων στον τομέα της εξυπηρέτησης. Επίσης, ανακοινώθηκε ότι το έργο της επίγειας εξυπηρέτησης της Olympic Air από την Olympic Handling μεταφέρεται στην Goldair Handling, μια επιλογή που πρακτικά σημαίνει ότι η εν λόγω εταιρεία χάνει τον κύριο πελάτη της και θα αναγκάζεται να εξυπηρετεί πλέον ελάχιστες ξένες εταιρείες και ήδη προγραμματίζονται και σε αυτήν μαζικές απολύσεις. Οι επιλογές αυτές αποσκοπούν στην μονοπώληση όχι μόνο του πτητικού έργου αλλά και του συνόλου των αεροπορικών δραστηριοτήτων, όπως η επίγεια εξυπηρέτηση και η τροφοδοσία.

Όλα αυτά, όμως, έρχονται σε αντίθεση με το ευρωπαϊκό και το ελληνικό δίκαιο, που προβλέπουν ότι, σε περίπτωση μεταφοράς έργου μιας εταιρείας, μεταφέρεται και το προσωπικό που προσφέρει αυτό το έργο με τις ίδιες εργασιακές συνθήκες.

Μπροστά στις εξελίξεις αυτές, η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου παραμένει «συνειδητά» αδιάφορη, καθώς αρνείται ουσιαστικά να προστατεύσει, για πολλοστή φορά, επιβατικό κοινό και επισκέπτες από τις μονοπωλιακές πρακτικές της εταιρείας που θα απομείνει στην ελληνική αγορά αερομεταφορών, παρά τις συνεχείς εξαγγελίες της περί του αντιθέτου, καθώς και εκατοντάδες εργαζόμενους που θα οδηγηθούν στην απόλυση και την εξαθλίωση.

Επειδή μέσω της συγχώνευσης της Olympic Air με την Aegean διαμορφώνονται μονοπωλιακές συνθήκες στην ελληνική αγορά αερομεταφορών που θα πλήξουν, κατά κύριο λόγο, τους έλληνες καταναλωτές.

Επειδή οι αλλαγές στα αεροπορικά δρομολόγια και η αύξηση των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων θα οδηγήσουν σε περιθωριοποίηση την ελληνική περιφέρεια, με ολέθριες συνέπειες για την εθνική οικονομία αλλά και την περιφερειακή συνοχή της χώρας.

Επειδή οι τακτικές αυτές είναι αντίθετες προς το ευρωπαϊκό και ελληνικό δίκαιο, που προβλέπουν την προστασία των εργαζομένων σε περίπτωση μεταφοράς έργου μιας εταιρείας.

Επειδή οι σχεδιασμοί των δύο εταιρειών θα οδηγήσουν εκατοντάδες εργαζόμενους στον δρόμο, προσθέτοντας ακόμη περισσότερους στο ενάμισυ εκατομμύριο και πλέον ανέργων στη χώρα μας.

Με βάση τα παραπάνω ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

1.    Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβούν, ώστε να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και τα δικαιώματα των εργαζομένων στον όμιλο της Olympic, μεταφέροντας το προσωπικό στους ανάδοχους του έργου, όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν;

2.    Σε ποια μέτρα θα προβούν, προκειμένου η συγχώνευση των δύο εταιρειών να μην έχει αρνητικές επιπτώσεις στο πορτοφόλι του επιβατικού κοινού, των ξένων επισκεπτών, στην εθνική οικονομία και την περιφερειακή συνοχή της χώρας;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Στρατούλης Δημήτρης

Λαφαζάνης Παναγιώτης

Βαλαβάνη Νάντια

Καραγιαννίδης Χρήστος

Μητρόπουλος Αλέξης

Μπάρκας Κώστας

Μπόλαρη Μαρία

Σταθάς Ιωάννης

Χαραλαμπίδου Δέσποινα