Με βάση την τελική απόφαση του κ.κ. Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τη διακοπή λειτουργίας του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), την οποία φέρεται να προσυπέγραψε ο κ.κ. Υπουργός Μεταφορών και Δικτύων, είμαστε αναγκασμένοι να επανέλθουμε στο θέμα του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας το οποίο είχαμε θίξει με την υπ. αρίθμ. 2475/306/08.10.2013 Ερώτηση/ΑΚΕ που είχαμε καταθέσει.
Η κυβέρνηση υποχρεούται να απαντήσει στα ερωτήματα, τα οποία τέθηκαν από έγκριτα μέλη της επιστημονικής κοινότητας, ιδιαίτερα από στατιστικολόγους και οικονομολόγους, τα οποία απαξιοί να απαντήσει η Κυβέρνηση.
Η Κυβέρνηση και οι αρμόδιοι κ.κ. Υπουργοί είναι βέβαιο ότι έχουν στη διάθεσή τους κάποια οικονομοτεχνική μελέτη, από την οποία αποδεικνύεται το πρόδηλο δημόσιο όφελος, ώστε να διασκεδαστούν οι όποιες αντιρρήσεις και εντυπώσεις - αιτιάσεις, βάσει των οποίων η συγκεκριμένη επιλογή κείται αυστηρά εντός πλαισίου των όλως εσφαλμένων και αναποτελεσματικών απαιτήσεων της τρόικας των δανειστών.
Της μελέτης αυτής, καθώς και των συντακτών αυτής, παρακαλούμε να λάβουμε γνώση, καθώς ουδείς έγκριτος κρατικός οργανισμός φέρεται να έχει λάβει εντολή εκπόνησης τέτοιας, από όσο είναι δυνατόν να έχουμε σχετική πληροφόρηση. Επιπροσθέτως, δεν μπορεί να θεωρηθεί οικονομοτεχνική μελέτη αξιολόγησης η αναφερόμενη στην υπ. αριθμ. 931/23.10.2013 απάντηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Χρυσοχοΐδη, έκθεση ελέγχου του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, αφού το περιεχόμενο και στόχευσή της εξυπηρετούν προδήλως άλλες ανάγκες, και όχι την τεκμηρίωση με οικονομοτεχνικούς όρους της προάσπισης του δημόσιου συμφέροντος από το κλείσιμο του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας.
Περαιτέρω, και με δεδομένη τη γνωστή τύχη του πολυτιμότερου ίσως αρχειακού υλικού της νεωτέρας Ιστορίας μας, μεγάλης οικονομικής αξίας, και δη, μεταξύ άλλων, του εισέτι αναζητούμενου συνόλου των εγγράφων σχετικά με το θέμα των πολεμικών αποζημιώσεων του Β΄ΠΠ, θεωρούμε κρίσιμης σημασίας τη συμβολή του ΤΕΟ. Θεωρούμε ότι το στατιστικό δείγμα που παράγει και προέρχεται από την τροχαία κυκλοφορία επί του άξονα βορρά – νότου (Μάλγαρα) και ανατολής - δύσης (Άκτιο), καθώς και η ενδεχόμενη παράδοση αυτού σε ιδιωτικές εταιρείες, μόνο σύγχυση θα επιφέρει στην εξαγωγή βεβαίων κι ασφαλών συμπερασμάτων, τα οποία θα πρέπει να βρίσκονται στη διάθεση της ΕΛΛΣΤΑΤ και των ελεγκτικών Αρχών. Για το λόγο αυτό ζητούμε να μας χορηγηθεί πλήρες αντίγραφο των στατιστικών και αρχειακών επεξεργάσιμων δεδομένων, ως κατωτέρω.
Συνοψίζοντας, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Είναι σε θέση να δημοσιοποιήσουν την τεχνική μελέτη αξιολόγησης που να αποδεικνύει ότι η απόφαση κλεισίματος της ΤΕΟ Α.Ε. είναι προς το δημόσιο συμφέρον και όχι μια ακόμη απαίτηση της τρόικα;
2. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν, ώστε το πλούσιο και καθʼ όλα σημαντικό αρχείο της εταιρείας από το 1927 έως σήμερα, να τύχει της προσοχής και ασφάλειας που απαιτείται;
3. Είναι σύμφωνοι να συσταθεί διακομματική επιτροπή της Βουλής με τη συμμετοχή δικαστικών λειτουργών που θα αναλάβει τον έλεγχο, καταγραφή, παραλαβή και προστασία του πολύτιμου αρχειακού υλικού του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας;
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Παρακαλούμε όπως μας προσκομίσετε α) την τεχνική μελέτη αξιολόγησης στην οποία στηρίχθηκε το κλείσιμο μιας κερδοφόρας και στρατηγικής σημασίας για το Ελληνικό Κράτος εταιρείας και β) κάθε στατιστικό στοιχείο που αφορά στα διόδια Μαλγάρων σχετικά με την διέλευση κάθε τύπου οχήματος για το χρονικό διάστημα από 3/5/2012 έως και 9/5/2012 καθώς και από 14/6/2012 έως και 20/6/2014.
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΤΟΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
Ευγενία (Τζένη) Βαμβακά
Δημήτρης Στρατούλης
Αλέξης Μητρόπουλος
Βασιλική Κατριβάνου
Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος
Δημήτριος Γάκης
Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη
Σοφία Σακοράφα
Δέσποινα Χαραλαμπίδου
Γιάννης Σταθάς
Όλγα Γεροβασίλη
Βασίλης Κυριακάκης
Μαρία Τριανταφύλλου
Θοδωρής Δρίτσας
Νίκος Μιχαλάκης
Μαρία Κανελλοπούλου
Νάντια Βαλαβάνη
Ρένα Δούρου
Στάθης Παναγούλης
Κωστής Δερμιτζάκης
Κώστας Μπάρκας
Μαρία Μπόλαρη
Χαρά Καφαντάρη
Ηρώ Διώτη
Γιώργος Βαρεμένος
Παναγιώτης Κουρουμπλής
Δημήτρης Παπαδημούλης
Πέτρος Τατσόπουλος