Δέσμια των εκβιασμών των αεροπορικών εταιριών μεσούσης της τουριστικής περιόδου και κατώτερη των περιστάσεων αποδεικνύεται, για άλλη μια φορά, η τρικομματική κυβέρνηση από την παντελή έλλειψη μακροπρόθεσμης στρατηγικής.
Η low cost αεροπορική εταιρεία Ryan Air,«εκβιάζει» συστηματικά, τους επαγγελματίες, τους εργαζόμενους και τους φορείς του τουρισμού της χώρας, απειλώντας με διακοπή δρομολογίων (Ν. Αγχίαλος), αμφισβητώντας τις προβλεπόμενες θεσμικές διαδικασίες της ελληνικής πολιτείας, απαιτώντας διαφημιστικές δαπάνες στο εξωτερικό και υπέρογκα ποσά και μηδενισμό τελών για την ανάπτυξη νέων δρομολογίων. Ταυτόχρονα, σε συνεντεύξεις τύπου, ανακοινώνει «σχέδια διάσωσης του ελληνικού τουρισμού» (25/04/2013), με στόχο να υπονομεύσει το βασικό ανταγωνιστή της στην ελληνική αγορά (Aegean Airlines) και να κατηγορήσει το διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) για τα υψηλά τέλη χρήσης.
Η Aegean Airlines, από την άλλη, δήθεν στο όνομα της ποιότητας των υπηρεσιών, υπερασπίζεται με «νύχια και με δόντια» τα υπέρμετρα υψηλά κόστη που επιβάλλει στους επιβάτες, οι οποίοι, ελλείψει εναλλακτικών επιλογών, είναι συνήθως υποχρεωμένοι να την χρησιμοποιούν. Ταυτόχρονα, επιχειρεί την εξαγορά άλλων εγχώριων εταιρειών (Olympic Air), εξέλιξη που είναι βέβαιο ότι θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση, παγιώνοντας επί της ουσίας τη δεσπόζουσα θέση που κατέχει η πρώτη στην ελληνική αγορά.
Την ίδια στιγμή, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), τα υψηλότατα τέλη του οποίου έχουν καταδικάσει την τουριστική και εμπορική κίνηση στην πόλη, με ανακοινώσεις του, κατηγορεί συλλήβδην τους “low cost carriers, για «κανιβαλισμό». Όσο για τα υψηλά τέλη, αυτά αποδίδονται αποκλειστικά στο «σπατόσημο» - που φυσικά εισπράττεται υπέρ του κράτους και όχι υπέρ του ΔΑΑ – «κλείνοντας το μάτι» στην κατάργηση του…
Τέλος, εν μέσω τέτοιων εξελίξεων, η κυβέρνηση μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, προχωρεί στο ξεπούλημα των Περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, γεγονός που θα αποτελέσει και το τελειωτικό χτύπημα για τον ελληνικό τουρισμό.
Επί του παρόντος, πάντως, τα αρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Τουρισμού κωφεύουν στις κραυγές αγωνίας των επαγγελματιών και των εργαζομένων του τουρισμού, «ζητιανεύουν» δεξιά και αριστερά διεθνείς και εγχώριες αεροπορικές συνδέσεις υψηλότατου κόστους και αναλώνονται σε ταξίδια δημοσίων σχέσεων και υποτιθέμενης «προώθησης» του τουρισμού. Αντιθέτως, θα μπορούσαν να εργάζονται με την απαιτούμενη σοβαρότητα και να επεξεργαστούν συστηματικά συγκεκριμένα σχέδια αντιμετώπισης της άναρχης αυτής κατάστασης που επικρατεί πλέον στον τομέα των αερομεταφορών της χώρας, η οποία έχει μετατρέψει την, πάλαι ποτέ κραταιά, τουριστική αγορά, σε ένα «γίγαντα με πήλινα πόδια» και έρμαιο των μεγάλων συμφερόντων.
Τμήμα Τουρισμού