Με νέες δηλώσεις του ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε την έναρξη τμημάτων των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητόδρομων που από το 2011 και μετά είχαν εγκαταλειφτεί. Είναι η δεύτερη φορά που ο κ. υπουργός επισπεύδει τους σχετικούς πανηγυρισμούς και που χρησιμοποιεί την επανεκκίνηση των μεγάλων αυτών έργων ως επικοινωνιακό πυροτέχνημα πριν την οριστικοποίηση των όρων υπό τους οποίους αυτά θα υλοποιηθούν. Όπως και ο ίδιος ομολόγησε, η ανακοίνωση έγινε χωρίς να έχει υπάρξει έγγραφη συμφωνία με τις τράπεζες, η απόσυρση των οποίων ήταν και ο βασικό λόγος για τον οποίο τα έργα είχαν διακοπεί.
Στη σημερινή οικονομική συγκυρία, δεδομένης της βαθειάς ύφεσης που έχει περιέλθει η ελληνική οικονομία εξαιτίας των μνημονιακών μέτρων, οι ανακοινώσεις του κ. υπουργού αφήνουν πλήθος αναπάντητων ερωτημάτων. Τι σκοπεύει να πράξει η κυβέρνηση με τα τμήματα των αυτοκινητόδρομων που έχουν εγκαταλειφθεί; Πώς και με τι όρους θα γίνει η τραπεζική χρηματοδότηση των έργων; Σκοπεύει η ηγεσία του υπουργείου να αναθεωρήσει τις υφιστάμενες συμβάσεις προς τα κάτω ώστε να ανταποκρίνονται στα σημερινά οικονομικά δεδομένα; Και τέλος, πως προτίθεται να κινηθεί στο κρίσιμο ζήτημα των διοδίων δεδομένου του ότι η οικονομική κρίση έχει προκαλέσει καθίζηση στα σχετικά έσοδα, ενώ ταυτόχρονα οι οικονομικά ασθενέστεροι συμπολίτες μας δυσκολεύονται να συνεισφέρουν το αντίστοιχο αντίτιμο;
Ως ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δεσμευόμαστε να δραστηριοποιηθούμε προς την κατεύθυνση της υπεράσπισης του δημοσίου συμφέροντος στα θέματα που σχετίζονται με την κατασκευή των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων και να αναλάβουμε συγκεκριμένες θεσμικές πρωτοβουλίες για την αναθεώρηση της πολιτικής των διοδίων και την προάσπιση των συμφερόντων των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων στο ζήτημα αυτό.
To Γραφείο Τύπου