Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
15/04/2013

Απάντηση του Τμήματος Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ: τροπολογία, με την οποία επί της ουσίας καταργεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο απεργιακό δικαίωμα στους ναυτεργάτες.

Παραμονές συζήτησης στη Βουλή του ν/σ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και εντελώς αιφνιδιαστικά, η κυβέρνηση δια του γραμματέα της ΝΔ Μ. Κεφαλογιάννη, καταθέτει τροπολογία, με την οποία επί της ουσίας καταργεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο απεργιακό δικαίωμα στους ναυτεργάτες.

Είναι προφανές ότι, η κυβέρνηση χωρίς καμιά συζήτηση με την ΠΝΟ και τα ναυτεργατικά σωματεία, χωρίς καμιά δημόσια διαβούλευση, επιχειρεί με πρόσχημα τις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών για ακτοπλοϊκή διασύνδεση, να περάσει διάταξη για πλοία ασφαλείας τις μέρες της απεργίας, που ουσιαστικά καταργεί ολοκληρωτικά το δικαίωμα άσκησης της.

Με αυτό τον τρόπο, δηλαδή με τη διαδικασία του κοινωνικού αυτοματισμού,  επιχειρούν να φέρουν για μια ακόμα φορά σε αντιπαράθεση διάφορες κοινωνικές κατηγορίες του ελληνικού λαού, που ουσιαστικά όλες πλήττονται με τον πιο άγριο τρόπο από τις πολιτικές των μνημονίων.

Αντί η κυβέρνηση να απολογείται στους νησιώτες που με τις κατάπτυστες διατάξεις του προωθούμενου νομοσχεδίου, θα αφήσει την επόμενη περίοδο πολλά νησιά χωρίς ακτοπλοϊκή διασύνδεση, αντί να απολογείται στους εργαζόμενους, στους αγρότες, στους μικρομεσαίους, στους συνταξιούχους και στους νέους για την εξαθλίωση και την αυξανόμενη ανεργία που τους έχει οδηγήσει η συνεχής περικοπή των εισοδημάτων, η φοροεπιδρομή, η συρρίκνωση της δημόσιας υγείας, παιδείας και των κοινωνικών δομών, η κατάργηση πολλών υπηρεσιών, όπως ΔΟΥ, Τελωνεία, Ειρηνοδικεία, ΙΚΑ, Επιθεωρήσεις Εργασίας, γραφεία του ΕΟΤ κλπ, στοχοποιεί με τη σειρά τους ναυτεργάτες, που το μόνο όπλο που τους έχει απομείνει είναι το ιερό δικαίωμα της απεργίας.

Ας μην ξεχνάμε ότι με το υπό ψήφιση ν/σ, καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις των κατώτερων πληρωμάτων στα ποντοπόρα πλοία, μειώνονται δραματικά οι θέσεις εργασίας, με τη μείωση των οργανικών θέσεων των πληρωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας, τόσο στα εσωτερικά δρομολόγια, όσο και στην Αδριατική, μειώνονται τα δρομολόγια των ταχύπλοων από επτά σε τέσσερεις μήνες, συρρικνώνονται οι ασφαλιστικές εισφορές στο πολύπαθο ΝΑΤ διευρύνοντας ακόμα περισσότερο το έλλειμμα του, με συνέπεια την ακόμα μεγαλύτερη μείωση των συντάξεων τους.

Δεν θα πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι, οι ναυτεργάτες ήταν ο μόνος κλάδος εργαζομένων που κατ΄ απαίτηση των εφοπλιστών, εξαιρέθηκε από το συνδικαλιστικό νόμο 1264/82, που καθόριζε τόσο τα συλλογικά δικαιώματα, όσο και τις υποχρεώσεις από τις οποίες απορρέει και το προσωπικό ασφαλείας.

Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση για τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις της και ζητάμε την άμεση απόσυρση της από τη διαδικασία συζήτησης του νομοσχεδίου 

Τμήμα Ναυτιλίας