Οι θορυβώδεις εξαγγελίες της τρικομματικής συγκυβέρνησης για την επανεκκίνηση των έργων των αυτοκινητόδρομων δεν μπορούν να κρύψουν ούτε την παταγώδη αποτυχία των Συμβάσεων Παραχώρησης, που από κοινού ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΛΑΟΣ ψήφισαν το 2007, ούτε την συνεχιζόμενη, και με τη νέα συμφωνία, σκανδαλώδη χορήγηση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στους διαπλεκόμενους μεγαλοεργολάβους.
Οι «εθνικοί» εργολάβοι συνέχιζαν να εισπράττουν πανάκριβα διόδια ενώ διέκοψαν τα έργα, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, παρόλο που είχαν οι ίδιοι την ευθύνη για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των έργων.
Όπως ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ έχει αναδείξει, με σειρά κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων, οι εργολάβοι έχουν ήδη εισπράξει από το ελληνικό Δημόσιο και από τα διόδια ποσά πολύ μεγαλύτερα από το κόστος των έργων που έχουν κατασκευάσει.
Με αυτή την τακτική η συγκυβέρνηση, ο κ. Χατζηδάκης και ο κ. Σαμαράς τους χαρίζουν τουλάχιστον άλλα 400 εκατομμύρια ευρώ. Για να καταλήξουν στις νέες λίστες Λαγκάρντ;
Τα έργα όφειλαν εδώ και καιρό να επανεκκινήσουν-αλλά αλλιώς: Με διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, με διασφάλιση της ασφαλούς μετακίνησης των πολιτών, με αξιοπρεπή αμοιβή για το τεχνικό προσωπικό, και όχι με χαράτσια για δρόμους με πινακίδες «εδώ συμβαίνουν ατυχήματα», όχι με μια Ολυμπία Οδό που δε φθάνει στην Ολυμπία.
Τμήμα Χωροταξικού Σχεδιασμού