Tα τέσσερα τελευταία σχολικά έτη έχει διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας του Γενικού Λυκείου Πέτρας Λέσβου. Η Διεύθυνση του σχολείου βρίσκεται σε συνεχή ρήξη με το σύλλογο γονέων, εφαρμόζει αυταρχική συμπεριφορά απέναντι σε μαθητές και εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα να έχει υπονομευτεί το παιδαγωγικό κλίμα της σχολικής μονάδας και οι εκπαιδευτικοί διαρκώς να επιδιώκουν τη μετακίνησή τους προς άλλα σχολεία.
Στα προαναφερόμενα έρχονται να προστεθούν σωρεία διοικητικών παραβιάσεων, οι οποίες διαπιστώθηκαν και σε ΕΔΕ που διενεργήθηκε από τη ΔΔΕ Λέσβου ύστερα από καταγγελία εκπαιδευτικού του σχολείου.
Συγκεκριμένα, μετά από πολύχρονη διαδικασία (προανακριτική και ΕΔΕ) ο προϊστάμενος της Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Λέσβου εκδίδει την απόφασή του το Δεκέμβριο του 2012.
Σε αυτήν αποδίδει στο διευθυντή του ΓΕΛ Πέτρας:
«ατελή εκπλήρωση των υπηρεσιακών του καθηκόντων [...] διατάραξη της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου [...] δημιουργία (με ευθύνη του) αρνητικών σχέσεων μεταξύ των καθηγητών, των μαθητών, των γονέων και του διευθυντή [...] αδικαιολόγητη και λανθασμένη διαδικασία ανάθεσης μαθήματος, παραλείψεις κατά τη λήψη αποφάσεων για την αλλαγή χρήσης των χώρων του Σχολείου, παραλείψεις στην πιστή τήρηση της διαδικασίας άμεσης σύνταξης των πρακτικών των συνεδριάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων [...] αμέλεια στην καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ των μελών της Σχολικής Κοινότητας [...] που επηρέασαν αρνητικά το παιδαγωγικό κλίμα του Σχολείου» κλπ..
Βάσει των ανωτέρω, του επιβάλλει την ποινή της έγγραφης επίπληξης και τον παραπέμπει σε μια (αμφιλεγόμενη ως προς την αποτελεσματικότητά της) διαδικασία αλλαγής σχολείου στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς, στην ίδια θέση (διευθυντής) με απόφαση του ΠΥΣΔΕ Ν. Λέσβου.
Ταυτόχρονα, όμως, με την ίδια απόφαση επιβάλει την ίδια ποινή (έγγραφη επίπληξη και αλλαγή σχολείου στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς) στον καθηγητή που κατήγγειλε τα κακώς κείμενα του σχολείου στο οποίο υπηρετεί, με την προσχηματική αιτιολογία:
«άσκηση κριτικής των πράξεων της προϊστάμενης αρχής και ειδικότερα του Διευθυντή του Σχολείου […] γραπτώς και προφορικώς, με σκόπιμη χρήση ανακριβών στοιχείων και με χαρακτηριστικά απρεπείς εκφράσεις».
Κατόπιν των ανωτέρω και συνεκτιμώντας ότι με την προωθούμενη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών τα φαινόμενα διευθυντικής αυθαιρεσίας απέναντι σε μάχιμους εκπαιδευτικούς θα ενταθούν, όπως και από το συγκεκριμένο παράδειγμα φαίνεται, καθώς αφήνονται τελείως απροστάτευτοι θεσμικά.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Προτίθεται να λάβει μέτρα ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα στο συγκεκριμένο σχολείο και να προστατευθούν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί από τις διευθυντικές αυθαιρεσίες έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του Γενικού Λυκείου Πέτρας Λέσβου αλλά και ευρύτερα;
2. Θα λάβετε τα αναγκαία μέτρα ώστε να αρθεί άμεσα η συμψηφιστική και παράλογη δίωξη του καταγγέλλοντος καθηγητή, ώστε να αποσυρθεί η έγγραφη επίπληξη που του έχει επιβληθεί (κατά της οποίας έχει ήδη προσφύγει);
3. Με ποιο θεσμικό τρόπο σκέπτεστε να προστατέψετε τους εκπαιδευτικούς και να θωρακίσετε τη νομιμότητα, από μελλοντικά ανάλογα φαινόμενα αυθαιρεσίας και μεθοδευμένης δίωξης, που λόγω της εφαρμοζόμενης αξιολόγησης αναμένεται να ενταθούν;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιάννης Ζερδελής