- Σας αιφνιδίασε η τροπή που πήρε η υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ μετά την έλευση των γαλλικών εγγράφων;
Η αναζήτηση της αλήθειας είναι μια επίπονη διαδικασία. Και, δυστυχώς, στην υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ, προσκρούει και σε …εσωτερικά εμπόδια. Το έγγραφο του Γαλλικού Υπουργείου Οικονομικών επιβεβαιώνει αυτό που εξαρχής είπαμε, ως ΣΥΡΙΖΑ: ότι η λίστα Λαγκάρντ αποτελεί δημόσιο έγγραφο, που δόθηκε με τους προβλεπόμενους τύπους από το Γαλλικό Κράτος στο Ελληνικό, για να αξιοποιηθεί θεσμικά. Αντʼ αυτού, κάποιοι έκαναν ιδιωτική διαχείρισή του, ενεργώντας εξωθεσμικά και παραθεσμικά, σαν να ήταν προσωπικό τους ραβασάκι. Το πρόβλημα είναι ότι η σημερινή Κυβέρνηση και ο Υπουργός Οικονομικών κ. Στουρνάρας κάνουν το παν για να μην ελεγχθούν οι χρήσιμοι υπαίτιοι. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ από τον Οκτώβριο ζητούσε να έρθει το πρωτότυπο cd και όλα τα συνοδευτικά έγγραφα. Χρειάστηκαν 3 μήνες για να έρθει στην Ελλάδα το γαλλικό c.d., 7,5 μήνες για να έρθει το επίσημο γαλλικό διαβιβαστικό. Ακόμη δεν έχουν ζητηθεί από τον Υπουργό Οικονομικών τα υπόλοιπα επίσημα έγγραφα που τηρούνται στα αρχεία των γαλλικών αρχών. Κάποιοι ροκανίζουν το χρόνο για να εξυπηρετήσουν τους φίλους τους. Και αυτό συνιστά υπόθαλψη. Και δεν αξιοποιούν ούτε σήμερα τη λίστα. Και αυτό συνιστά απιστία.
- Πιστεύετε ότι υπάρχουν πλέον ενδείξεις για τυχόν ποινικές ευθύνες; Μπορεί να στηριχθεί παραπεμπτικό πόρισμα;
Εξαρχής υπήρχαν ισχυρότατες ενδείξεις ποινικών ευθυνών. Γιʼ αυτό, άλλωστε, καταθέσαμε, ως ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, πρόταση συγκρότησης Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης για τον κ. Παπακωνσταντίνου και για τον κ. Βενιζέλο, για τα ποινικά αδικήματα της υπεξαγωγής εγγράφου, της απιστίας σε βάρος του δημοσίου, της παράβασης καθήκοντος και, ως προς τον πρώτο, της πλαστογραφίας. Κάποιοι αντιλαμβάνονται ότι η διερεύνηση και τα στοιχεία ενισχύουν τις αρχικές ενδείξεις. Και γιʼ αυτό προσπαθούν λυσσωδώς να κλείσουν την υπόθεση προτού αποκαλυφθούν όλες οι πτυχές της και όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, που είναι περισσότερα του ενός.
- Δεν υπάρχει βουλευτής της κυβερνητικής πλειοψηφίας που να μην έχει “μαλώσει” μαζί σας – είτε στις συνεδριάσεις της Βουλής είτε στις δημόσιες κοινές συζητήσεις. Γιατί αυτό;
Προφανώς τους ενοχλώ. Οπότε μάλλον κάνω σωστά τη δουλειά μου. Θα ανησυχούσα εάν τους ήμουν ευχάριστη…
- Θεωρείτε ότι δώσατε τροφή με τις εκτενέστατες παρεμβάσεις σας ή πχ με την άρνησή σας να αποκαλέσετε “κύριε πρόεδρε” τον Χ. Μαρκογιαννάκη;
Αναρωτιέμαι, όλοι αυτοί που χρονομετρούν τις παρεμβάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, έχουν υπολογίσει πόσος χρόνος είναι 3 χρόνια μνημόνιο; Έχουν χρονομετρήσει πόσα λεπτά είναι 39 χρόνια μεταπολίτευσης; Είναι εντυπωσιακό να ενοχλούνται εκείνοι που δεν πατούν το πόδι τους στο Κοινοβούλιο και που ψήφισαν ως μουγκοί και αδιάβαστοι χειροκροτητές τις πιο καταστροφικές πολιτικές για τη χώρα, το λαό και την κοινωνία.
Ως προς το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, ουδείς υποχρεούται να προσφωνεί «κύριο Πρόεδρο» κάποιον που δεν συμπεριφέρεται όπως επιτάσσει ο Κανονισμός της Βουλής όταν προεδρεύει, αναλώνεται σε ύβρεις, προσβολές, ανεπίτρεπτες αντιδικονομικές συμπεριφορές και εντολές να νοθεύονται τα πρακτικά διαγράφοντας ερωτήσεις, απαντήσεις και δηλώσεις..
- Ευθύνες στον Ευ. Βενιζέλο διακρίνετε;
Ο κ. Βενιζέλος κράτησε κρυφά στην κατοχή του τη λίστα Λαγκάρντ επί 14-15 μήνες. Είπε κατʼ επανάληψη ψέματα στον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Δεν εισέπραξε ούτε μισό ευρώ από το πολύτιμο αυτό αρχείο. Το πήρε μαζί του φεύγοντας από το Υπουργείο. Το κράτησε στη διάρκεια δύο εκλογικών αναμετρήσεων. Και το παρέδωσε μόνον όταν αποκαλύφθηκε, μήνες αργότερα. Φέρει τεράστια πολιτική και ποινική ευθύνη. Και χρησιμοποιεί την ιδιότητα του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ για να μην ελεγχθεί. Δυστυχώς, συμπράττουν στην προστασία του και τα τρία κόμματα της συγκυβέρνησης, αλλά και πρόθυμοι κονδυλοφόροι. Ο λαός αντιλαμβάνεται ότι αυτή η προστασία δεν υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, αλλά σκοπιμότητες αντίρροπες προς την δικαιοσύνη, τη διαφάνεια και την εξυγίανση του δημοσίου βίου.
- Η μετατροπή του ΣΥΡΙΖΑ σε κόμμα χωρίς συνιστώσες αποδεικνύεται δύσκολη υπόθεση. Πρέπει να γίνει;
Ο μετασχηματισμός του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ σε ενιαίο πολιτικό φορέα, σε μια πλατιά και ανοιχτή δημοκρατική παράταξη της Αριστεράς είναι μια δέσμευση προς την κοινωνία, που ανατρέχει στις εκλογές του 2012. Ο τρόπος και η διαδικασία του μετασχηματισμού αυτού αποφασίζεται συλλογικά και δημοκρατικά, με σεβασμό στην ιστορία του ΣΥΡΙΖΑ και των συνιστωσών του αλλά και με το βλέμμα στο μέλλον. Όλοι θέλουμε η μετεξέλιξη να πετύχει και να γίνει με τρόπο που δίνει περιεχόμενο και προοπτική στον συλλογικό αγώνα όχι μόνον του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ολόκληρου του λαού. Κι αν υπάρχουν διαφωνίες ως προς τον τρόπο που αυτό θα επιτευχθεί, αυτές πηγάζουν ακριβώς από την αγωνία να ανταποκριθούμε σε αυτή την ευθύνη.
- Μιλάτε για κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά τόσο το ΚΚΕ όσο και η ΔΗΜΑΡ αρνούνται κάθε τέτοια προοπτική. Οπότε;
Κανείς δεν μπορεί να προκαταλάβει ποιοι θα είναι οι συσχετισμοί σε μια επόμενη εκλογική αναμέτρηση. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα επιδιώξει την αυτοδυναμία. Ταυτόχρονα, λέμε σταθερά ότι και σε περίπτωση αυτοδυναμίας, θα επιδιώξουμε συμμαχίες και συνεργασίες με μαχόμενες δυνάμεις της Αριστεράς και της κοινωνίας, με κάθε δημοκρατική δύναμη αποφασισμένη να συμβάλει στην ανάσχεση και δια παντός ακύρωση της καταστροφικής πολιτικής των μνημονίων. Δεν θα προδώσουμε ούτε τις αρχές και τις αξίες μας ούτε την εντολή του ελληνικού λαού. Δεν θα εγκαταλείψουμε τους πολίτες στη μοίρα τους και στο έλεος των καταστροφέων τους. Από εκεί και πέρα, καθένας θα αναλάβει την ευθύνη των επιλογών του.
- Γιατί χαρακτηρίσατε (ως ΣΥΡΙΖΑ) φαρσοκωμωδία τα του “αντιρατσιστικού” νομοσχεδίου;
Είναι προκλητικό η Κυβέρνηση που νομοθετεί με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και που έφερε τα μέτρα του Νοεμβρίου 2012 και τα μέτρα του Απριλίου 2013, δηλαδή εκατοντάδες σελίδες νομοθεσίας, σε ένα και μόνο άρθρο να προφασίζεται ξαφνικά ότι κάνει …νομοπαρασκευαστική δουλειά. Η αλήθεια είναι ότι η Ν.Δ. δεν θέλει να στενοχωρήσει τους ακροδεξιούς θύλακές της. Η αντιρατσιστική νομοθεσία πρέπει να ενισχυθεί προς την κατεύθυνση της αποφασιστικής εξάλειψης κάθε μορφής διακρίσεων και αποτελεσματικής πάταξης εγκληματικών, ρατσιστικών, φασιστικών και ναζιστικών συμπεριφορών. Η κατάθεση νομοσχεδίου σε δημόσια διαβούλευση συνιστά την έναρξη του δημοσίου διαλόγου επί των προτεινομένων ρυθμίσεων. Η Κυβέρνηση μπλοκάρει αυτόν τον διάλογο, στα πλαίσια του οποίου όλοι θα μπορούσαν να καταθέσουν και τις προτάσεις και τις αντιρρήσεις και τις ενστάσεις τους.
To Γραφείο Τύπου