Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
15/08/2005

Ο Πρόεδρος του ΣΥΝ, Αλ. Αλαβάνος, συνοδευόμενος από τον Νίκο Χουντή, Γραμματέα της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του ΣΥΝ, συναντήθηκε σήμερα με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, κ. Σπηλιωτόπουλο, προκειμένου να ενημερωθεί για το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα.

Μετά τη συνάντηση, ο Πρόεδρος του ΣΥΝ απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων δήλωσε τα εξής:

Είχαμε μια εκτεταμένη, αναλυτική ενημέρωση από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, ειδικά για την τελευταία φάση του δυστυχήματος. Ήταν δυσάρεστη η ενημέρωση. Μερικά σημεία ήταν ανατριχιαστικά, ούτε σε κινηματογραφικό έργο θα μπορούσες να τα φανταστείς.

Έγινε μια σημαντική δουλειά από την πολιτική αεροπορία, χωρίς πανικό, η οποία, όμως, δεν μπορούσε να αλλάξει την έκβαση των πραγμάτων.

Θέλουμε, για μια ακόμη φορά, να τονίσουμε την ανάγκη να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της παραβίασης των στοιχειωδών προδιαγραφών ασφαλείας από ιδιωτικές κερδοσκοπικές εταιρείες που έχουν γίνει οι "πειρατές" του αέρα.

Ερ. Κάποια σκοτεινά σημεία της υπόθεσης, σας ξεκαθαρίστηκαν από την ενημέρωση που είχατε;

Απ. Πήραμε μια εικόνα σε σχέση με την τελική φάση, λίγο πριν την πτώση του αεροπλάνου. Φυσικά, τόσο η ελληνική κυβέρνηση όσο και η κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας προσπαθούν να συγκεντρώσουν όλα τα στοιχεία, προκειμένου να διαμορφωθεί μια ολοκληρωμένη εικόνα για τη σειρά των γεγονότων.

Ερ. Τι σας κάνει να χρησιμοποιείται τον σκληρό χαρακτηρισμό "πειρατές του αέρα";

Απ. Μα τώρα μιλάμε σοβαρά; Είναι δυνατόν μια εταιρεία να μην μπορεί να δώσει άμεσα κατάλογο των επιβατών, στις σημερινές συνθήκες όπου υπάρχουν όλα αυτά τα μέτρα για τους κινδύνους στα αεροπλάνα;

Να έχουμε πια στοιχεία ότι είναι επαναλαμβανόμενα τα φαινόμενα σε σχέση με το σύστημα ψύξης του αεροπλάνου και να μην γίνεται τίποτα; Να μην υπάρχουν στοιχειώδεις έλεγχοι για τη λειτουργία του αεροσκάφους;

Ως Ευρωβουλευτής, μέχρι και πρόσφατα, γνωρίζω την μεγάλη ανησυχία που υπάρχει στην Ε.Ε. σχετικά με τις πολιτικές του ελεύθερου ανταγωνισμού και της μείωσης του κόστους.   Οι ιδιωτικές εταιρείες χαμηλού κόστους μπορεί να δίνουν φτηνά εισιτήρια, έχουν, όμως, ως αποτέλεσμα να μην τηρούνται οι κανόνες ασφάλειας.

Γι' αυτό, είναι πολύ σημαντική για την Ελλάδα η τεχνική βάση συντήρησης που έχει η Ολυμπιακή Αεροπορία. Και είναι πολύ σημαντικό, επίσης, η Ολυμπιακή Αεροπορία να μην καταντήσει και αυτή εταιρεία χαμηλού κόστους με άγνωστους ιδιοκτήτες, όπως είναι οι ιδιοκτήτες της εταιρείας "ΗΛΙΟΣ" στην Κύπρο.

Ερ. Ποια είναι η πιο μεγάλη απορία σας σε σχέση με τις συνθήκες του ατυχήματος;

Απ. Η μεγαλύτερη απορία μου είναι, πως λειτουργούν τέτοιες εταιρείες και πως επιτρέπεται τέτοια αεροπλάνα να πετάνε και να μπαίνουν μέσα φοιτητές, παιδιά, άνθρωποι χαμηλού εισοδήματος που ψάχνουν να βρουν το φτηνό εισιτήριο για να πάνε στον προορισμό τους.

Πως γίνεται να υπάρχουν τέτοιες εταιρείες μέσα στην Ε.Ε., και πως επιτρέπεται να πετάνε αεροπλάνα με τέτοιες συνθήκες έλλειψης συντήρησης και ελέγχου;

Ερ.  Ξεκαθαρίστηκε το ζήτημα ότι δεν πρόκειται για αεροπειρατεία;

Απ. Σαφώς. Η κυβέρνηση επανέλαβε την θέση που έχει καταθέσει και δημόσια, ότι πρόκειται για δυστύχημα, ατύχημα,  χωρίς παρέμβαση τέτοιου χαρακτήρα.

To Γραφείο Τύπου