Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
14/07/2005

ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΕΤΟΧΟΣ ΙΙ : Το «τεχνικό λάθος» της Κομισιόν πλήττει το κύρος και την αξιοπιστία της

Τα νομικά επιχειρήματα της Κομισιόν είναι σε αντίθεση με τον Κανονισμό 139/2004, που ορίζει ότι: «τα κράτη -μέλη μπορούν να θεσπίζουν εθνικούς νόμους ή κανονισμούς για τα ΜΜΕ»

Ερώτηση Δημήτρη Παπαδημούλη προς την Κομισιόν

Ερώτηση προς την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετική με τη χθεσινή πρωτοφανή γκάφα της Επιτροπής να δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα της προειδοποιητική επιστολή σε βάρος της Ελλάδας, χωρίς να έχει εγκριθεί από το σώμα των Επιτρόπων, κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ Δημήτρης Παπαδημούλης.

Στην ερώτησή του ο Δημήτρης Παπαδημούλης χαρακτηρίζει το «τεχνικό λάθος» ως ενέργεια που έχει «εξαιρετικά αρνητικό αντίκτυπο στο κύρος και την αξιοπιστία» της Επιτροπής.

Αναφερόμενος, επίσης στην ουσία της υπόθεσης ο Έλληνας ευρωβουλευτής θεωρεί ότι τα νομικά επιχειρήματα της Κομισιόν έρχονται σε αντίθεση με τον Κανονισμό 139/2004.

Η πλήρης ερώτηση του Δ. Παπαδημούλη έχει ως εξής:

Σύμφωνα με δημοσίευμα στον ελληνικό τύπο (7/7/05), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να αποστείλει προειδοποιητική επιστολή στην ελληνική κυβέρνηση με την οποία θα την καλεί να αποσύρει τον Νόμο 2328/95 περί ονομαστικοποίησης των μετοχών σε επιχειρήσεις ΜΜΕ διότι αντιβαίνει στο κοινοτικό δίκαιο και πιο συγκεκριμένα με το επιχείρημα ότι εμποδίζει το δικαίωμα εγκατάστασης και επένδυσης από Ευρωπαίους ενδιαφερομένους σε ελληνικές επιχειρήσεις ΜΜΕ.

Στις 13/7/05 συνέβη γεγονός χωρίς προηγούμενο όσον αφορά στη λειτουργία της Κομισιόν. Ενώ αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Κομισιόν απόφαση για αποστολή προς την Ελλάδα προειδοποιητικής επιστολής με το ανωτέρω περιεχόμενο σε δύο ώρες η επίμαχη ανακοίνωση αποσύρθηκε και ο εκπρόσωπος Τύπου της Επιτροπής ανέφερε ότι η ανακοίνωση αυτή θα πρέπει να θεωρηθεί «μη εκδοθείσα» η δε δημοσιοποίησή της αποδόθηκε σε «τεχνικό λάθος».

Ερωτάται η Επιτροπή:

Πού οφείλεται το «τεχνικό λάθος», το οποίο είχε εξαιρετικά αρνητικό αντίκτυπο στο κύρος και την αξιοπιστία της Επιτροπής;

Επί της ουσίας: Υπάρχει ήδη για το θέμα της ονομαστικοποίησης των μετοχών επιχειρήσεων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης σχετική αλληλογραφία με την ελληνική κυβέρνηση;

Ισχύει σε άλλα κράτη-μέλη η υποχρέωση ονομαστικοποίησης των μετοχών επιχειρήσεων ΜΜΕ, αν ναι σε ποια;

Ποια τα νομικά επιχειρήματα υπέρ της άρσης της υποχρέωσης ονομαστικοποίησης των μετοχών επιχειρήσεων ΜΜΕ δεδομένου ότι σύμφωνα με το άρθρο 210 παράγραφος 4 του Κανονισμού 139/2004 για τον έλεγχο των συγκεντρώσεων μεταξύ επιχειρήσεων «τα κράτη μέλη έχουν το δικαίωμα να θεσπίζουν εθνικούς νόμους ή κανονισμούς σχετικά με την ιδιοκτησία των μέσων μαζικής επικοινωνίας»;

Αναφερόμενος στο ζήτημα ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ Δ. Παπαδημούλης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Στου κασίδη το κεφάλι αποφάσισαν κάποιοι στην Κομισιόν να λύσουν δύσκολα θεσμικά προβλήματα και διαμάχες που υπάρχουν ανάμεσα σε διάφορες Γενικές Διευθύνσεις της Κομισιόν. Πριν από λίγες μέρες είχα δώσει στη δημοσιότητα απάντηση της αρμόδιας Επιτρόπου για τα ΜΜΕ κας Ρέντινγκ.

Στην απάντησή της η Επίτροπος τόνιζε ότι: «Tα κράτη μέλη έχουν το δικαίωμα να θεσπίζουν εθνικούς νόμους ή κανονισμούς σχετικά με την ιδιοκτησία των μέσων μαζικής επικοινωνίας, όπως ρητά αναγνωρίζεται στο άρθρο 21 παράγραφος 4 του κανονισμού για τις συγκεντρώσεις. Ορισμένα κράτη μέλη έχουν εισαγάγει εθνικούς περιορισμούς όσον αφορά την ιδιοκτησία στον ίδιο τύπο ή σε διαφορετικούς τύπους μέσων μαζικής επικοινωνίας, χρησιμοποιώντας διάφορα ανώτατα όρια και μεθόδους. Στις εν λόγω διατάξεις δύνανται να περιλαμβάνονται ρήτρες ασυμβατότητας, απαιτήσεις διαφάνειας ή άλλοι κανόνες που το κράτος μέλος κρίνει απαραίτητους.»

Νομίζω ότι η Κυβέρνηση οφείλει να υπερασπιστεί την ελληνική νομοθεσία για διαφάνεια και αποτροπή των συγκεντρώσεων στα ΜΜΕ και να σταματήσει τη λογική της άτακτης φυγής που έχει υιοθετήσει.»

To Γραφείο Τύπου