Την μείζονα εμπλοκή που έχει προκύψει, στο σημαντικότατο για τον όλο προγραμματισμό του ΟΣΕ, έργο της διάνοιξης της σήραγγας του Καλλίδρομου αναφέρεται ο αρμόδιος Επίτροπος κ. Μακρίβι μετά από ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δημήτρη Παπαδημούλη.
Πιο συγκεκριμένα η Κομισιόν επιβεβαιώνει ότι για το συγκεκριμένο έργο έχει αποσταλεί προειδοποιητική επιστολή, με την οποία ζητεί από την ΕΡΓΟΣΕ να ακυρώσει την σύμβαση που έχει υπογραφεί με συγκεκριμένη ανάδοχο εταιρεία, με το επιχείρημα ότι υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για παραβίαση του κοινοτικού δικαίου.
Η Κομισιόν αποφεύγει, επικαλούμενη το απόρρητο να αναφερθεί στο περιεχόμενο της προειδοποιητικής επιστολής, σημειώνει ωστόσο με νόημα ότι ακόμη "αναμένει την απάντηση των ελληνικών αρχών, όσον αφορά στην συνέχεια που θα δοθεί στην προειδοποιητική επιστολή". Υπενθυμίζεται ότι η συνολική αξία της σύμβασης που έχει υπογράψει η ΕΡΓΟΣΕ είναι της τάξεως των 163 εκατομυρίων Ευρώ.
Επίσης σε περίπτωση επαναπροκήρυξης του έργου, η Κομισιόν αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο καταβολής αποζημίωσης στον σημερινό ανάδοχο, εφόσον αυτός προσφύγει στα ελληνικά δικαστήρια
Η πλήρης απάντηση τoυ Επιτρόπου κ. Μακρίβι έχει ως εξής:
«Δεδομένου ότι πρόκειται για διαδικασία παράβασης που βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, το περιεχόμενο της προειδοποιητικής επιστολής παραμένει απόρρητο.
Η εκτιμώμενη αξία της εν λόγω σύμβασης, όπως προβλέπεται από την πρόσκληση υποβολής προσφορών ήταν 180.000.000 EUR, ενώ η αξία της σύμβασης που τελικά υπεγράφη ήταν 163.000.000 EUR.
Η Επιτροπή αναμένει την απάντηση των ελληνικών αρχών όσον αφορά τη συνέχεια που θα δοθεί στην προειδοποιητική επιστολή.
Το ζήτημα ενδεχόμενης αποζημίωσης του αναδόχου δημόσιας σύμβασης της οποίας η ανάθεση ακυρώνεται δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Επιτροπής, αλλά των εθνικών δικαστηρίων».
Αναφερόμενος στο ζήτημα ο Δημήτρης Παπαδημούλης δήλωσε τα εξής: «Η μείζων εμπλοκή του έργου του Καλλίδρομου αποτελεί το αποκορύφωμα της έλλειψης σχεδιασμού και συνέπειας των κυβερνήσεων επί δυο δεκαετίες, για τον απαραίτητο για την ανάπτυξη και το περιβάλλον, εκσυγχρονισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων. Η κυβέρνηση δυστυχώς αντί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα, περικόπτει τους διαθέσιμους πόρους. Η μειωμένη απορροφητικότητα και οι σημαντικές καθυστερήσεις διευκολύνουν όσους επιθυμούν τον μαρασμό των ελληνικών σιδηροδρόμων για να επιταχύνουν στην τροχιά της ιδιωτικοποίησης τους.»
To Γραφείο Τύπου