Ενώ από τον Ιανουάριο η μέση τιμή της βενζίνης (προ φόρων και δασμών) έχει πέσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 25 -έστω και οριακά-, στην Ελλάδα, που εξακολουθεί να είναι πρωταθλήτρια στην ακρίβεια, η τιμή της αυξήθηκε κατά 5% περίπου.
Αυτό προκύπτει από το τελευταίο εβδομαδιαίο δελτίο πετρελαίου (Νο 1301, 13/3/2006), που εκδίδει η Γενική Διεύθυνση Ενέργειας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σύγκριση με το πρώτο δελτίο του 2006 (Νο 1292, 9/1/2006).
Πιο συγκεκριμένα, προκύπτουν τα εξής:
Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ Δημήτρης Παπαδημούλης σχολιάζοντας τα στοιχεία δήλωσε:
«Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι στην Ελλάδα έχει διαμορφωθεί μια ολιγοπωλιακή κατάσταση στο χώρο των καυσίμων, που τροφοδοτεί με ακρίβεια όλη την οικονομία. Η κυβέρνηση όχι μόνο την ανέχεται αλλά και τη συντηρεί. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απαντώντας σε ερώτησή μου (21/10/05), είχε υπογραμμίσει ότι λόγος για υψηλότερες τιμές προ φόρων στην Ελλάδα «θα μπορούσε να είναι τα υψηλότερα καθαρά περιθώρια κέρδους τα οποία θα μπορούσαν να σχετίζονται με τη διάρθρωση της αγοράς ή/και το επίπεδο του ανταγωνισμού στην αγορά». Ο φάκελος για την εξέταση των τιμών, που διαμορφώνουν τα διυλιστήρια, καρκινοβατεί επί δύο χρόνια στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η κυβέρνηση παρά τις πιέσεις μας και τα στοιχεία που υπάρχουν για εναρμονισμένες πρακτικές και καρτέλ στα διυλιστήρια και τις μεγάλες εταιρείας εμπορίας, προσποιείται ότι όλα βαίνουν καλώς. Οι βενζινοπώλες αύριο κατεβαίνουν σε απεργία αναδεικνύοντας ένα βασικό ερώτημα «Γιατί η κυβέρνηση δεν κυνηγά και τα μεγάλα ψάρια;» Μήπως έχουν άδικο;»
To Γραφείο Τύπου