Από το 2002 περιμένουν οι μαθητές των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτήριων (ΤΕΕ) την προμήθεια εξοπλισμού που είναι ελλιπής για τα εργαστήρια τους και πολλές φορές απαρχαιωμένος και δεν αναμένεται μέχρι το τέλος του 2006 να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία σύναψης συμβάσεων.
Αυτό προκύπτει από απαντήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε ερωτήσεις του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δημήτρη Παπαδημούλη σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις του Γ΄ ΚΠΣ στην τεχνική εκπαίδευση.
Η υλοποίηση του Μέτρου 5.2.5 του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αρχική Εκπαίδευση & Επαγγελματική Κατάρτιση (ΕΠΕΑΕΚ) του τρίτου Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, που αφορά στην υποδομής και τον εξοπλισμό ΤΕΕ εκκρεμεί από το Μάιο 2002, όπως αναφέρει ο Επίτροπος κ. Μπαρό στην απάντησή του: «Κατόπιν αποτυχίας της πρώτης πρόσκλησης προσφορών το Μάιο 2002, η Αρχή Διαχείρισης του ΕΠΕΑΕΚ προκήρυξε δεύτερη πρόσκληση υποβολής προσφορών τον Αύγουστο 2003».
H σχετική απάντηση της Επιτρόπου κα Χούμπνερ αποκαλύπτει την καθυστέρηση υλοποίησης του έργου υποδομής για τα ΤΕΕ. Σύμφωνα με την απάντηση, από τον Αύγουστο 2003 -οπότε η Αρχή Διαχείρισης του ΕΠΕΑΕΚ προκήρυξε δεύτερη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος- η Κομισιόν έλαβε αίτηση να χαρακτηριστεί το έργο ως μεγάλο - συγχρηματοδότηση κατά 75% από το Ευρ. Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης- στις 23/11/2004 και τελικά ενέκρινε την αίτηση στις 18/4/2005. Όπως υπογραμμίζει η κα Χούμπνερ: «για το εν λόγω έργο δεν έχει γίνει ακόμη δήλωση δαπανών» αλλά θεωρεί καταλήγοντας ότι «ο κίνδυνος απώλειας κονδυλίων για το έργο μπορεί να θεωρηθεί μικρός» αφού επιδιώκεται να ολοκληρωθεί η σύναψη συμβάσεων για το σύνολο του προϋπολογισμού μέχρι το τέλος του 2006 «ώστε να υπάρξει περιθώριο δύο ετών (2007 & 2008) για τη δήλωση δαπανών που θα καλύπτουν το σύνολο του προϋπολογισμού».
Με αφορμή την απάντηση της κ. Χούμπνερ ο Δημήτρης Παπαδημούλης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Τα παιδιά στα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια είναι οι παρίες της εκπαίδευσης. Πρόκειται για παιδιά που στην πλειοψηφία τους εργάζονται και ταυτόχρονα σπουδάζουν. Η πολιτεία οφείλει τουλάχιστον να τους παρέχει εκπαίδευση που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες. Τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Χάνεται χρόνος, και ήδη από το 2002 έως σήμερα χιλιάδες απόφοιτοι εξέρχονται από τις τεχνικές σχολές πλημμελώς εκπαιδευμένοι, αφού εξοπλισμός και εργαστήρια είναι, είτε ελλιπή, είτε απαρχαιωμένα.
Τον Ιανουάριο του 2006 ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Γ. Καλός εξήγγειλε μεταρρύθμιση στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Οι προτάσεις του χαρακτηρίστηκαν πρόχειρες με πλήθος αντιθέσεων και προκάλεσαν τεράστια ερωτηματικά για το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Περιμένουμε από την κυβέρνηση να δεσμευτεί με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για τον τεχνολογικό αλλά και τον θεσμικό εκσυγχρονισμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Τα παιδιά που σπουδάζουν στην τεχνική εκπαίδευση αξίζουν καλύτερη αντιμετώπιση».
To Γραφείο Τύπου