Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
27/04/2006

Σε αναμονή κρατά η Κομισιόν 4.000 επιχειρήσεις για «παράνομα»αφορολόγητα αποθεματικά!

"Στον αέρα" ο Νόμος 3220/2004

Απάντηση της Επιτρόπου Κρόες στον Δημήτρη Παπαδημούλη

Σε κατάσταση αναμονής κρατά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή 4.000 ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες έκαναν χρήση των διατάξεων του Ν. 3220/2004, δημιουργώντας αφορολόγητα αποθεματικά, τα όποια κρίνονται από την ΕΕ ως παράνομα. Εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κρίνει οριστικά ότι το μέτρο δεν είναι συμβατό με την κοινή αγορά, 4.000 επιχειρήσεις θα κληθούν να φορολογηθούν εκ νέου για τις χρήσεις του 2003 και 2004 και να καταβάλουν τους αναλογούντες φόρους. Αυτό προκύπτει από απάντηση της αρμόδιας Επιτρόπου για θέματα ανταγωνισμού, κ. Νέλλυ Κρόες στον ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δημήτρη Παπαδημούλη.

Στο ερώτημα του Έλληνα ευρωβουλευτή αν «η Επιτροπή επιμένει στην ανάκτηση της «ενίσχυσης» για τα εισοδήματα που προέκυψαν τα έτη 2003 και 2004.», η κ. Κρόες απάντησε:

«Στις 20 Οκτωβρίου 2005, η Επιτροπή κίνησε επίσημη διαδικασία έρευνας κατά των αφορολόγητων αποθεματικών που συστάθηκαν δυνάμει του ελληνικού νόμου 3220/2004, ζητώντας επιπλέον πληροφορίες ώστε να μπορέσει να εκτιμήσει τη συμβατότητα του μη κοινοποιηθέντος μέτρου ενίσχυσης με την κοινή αγορά.

Δεδομένου ότι το μη κοινοποιηθέν μέτρο ενίσχυσης ίσχυε και εφαρμοζόταν αυτόματα κατά τη διαχείριση των κερδών του 2003 και 2004 και, δεδομένης, ειδικότερα, της δυσκολίας των ελληνικών αρχών να επιτύχουν την αποτελεσματική ανάκτηση της ενίσχυσης, εάν η Επιτροπή εξέδιδε οριστική αρνητική απόφαση για εντολή ανάκτησης, η Επιτροπή εξέδωσε διαταγή αναστολής, ζητώντας από την Ελλάδα να αναστείλει τη χορήγηση κάθε ενίσχυσης δυνάμει του άρθρου 2 του ελληνικού νόμου 3220/2004 για τα φορολογικά έτη 2003 και 2004, έως ότου η Επιτροπή λάβει τελική απόφαση όσον αφορά τη συμβατότητα της ενίσχυσης με την κοινή αγορά.

Η Επιτροπή λυπάται για το γεγονός ότι οι ελληνικές αρχές εφάρμοσαν το μέτρο ενίσχυσης το οποίο ίσχυε από τις 28 Ιανουαρίου 2004 χωρίς προηγούμενη κοινοποίηση στην Επιτροπή, παραβαίνοντας έτσι την υποχρέωσή τους να κοινοποιήσουν το εν λόγω μέτρο δυνάμει του άρθρου 88 παράγραφος 3 της συνθήκης ΕΚ. Επομένως, το μέτρο αυτό αποτελεί μη νόμιμη ενίσχυση σύμφωνα με τον κανονισμό (EΚ) αριθ. 659/1999 του Συμβουλίου.

Η Επιτροπή αξιολογεί σήμερα τις πληροφορίες που της κοινοποίησαν οι ελληνικές αρχές και τα ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με το μη νόμιμο μέτρο ενίσχυσης. Στην περίπτωση κατά την οποία η Επιτροπή καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το μέτρο ενίσχυσης είναι, εξ ολοκλήρου ή εν μέρει, μη συμβιβάσιμο με την κοινή αγορά, θα εκδώσει οριστική αρνητική απόφαση και θα δώσει εντολή στις ελληνικές αρχές να ανακτήσουν τη μη νόμιμη ενίσχυση από τους δικαιούχους (απόφαση ανάκτησης).»

Εξάλλου η Επιτροπή απαντώντας σε επόμενο σχετικό ερώτημα του Δ. Παπαδημούλη, αν τέτοιου είδους φορολογικά κίνητρα θα ήταν συμβατά με την κοινοτική νομοθεσία αν συνδέονταν με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας κυρίως για νέους η απάντηση της Επιτρόπου ήταν θετική:

«Όσον αφορά το δεύτερο μέρος της ερώτησης του αξιότιμου μέλους του Κοινοβουλίου, αποτελεί άποψη της Επιτροπής ότι τα φορολογικά μέτρα τα οποία ισχύουν πράγματι για όλους τους οικονομικούς φορείς ή, τα οποία εφαρμόζονται αδιακρίτως σε όλες τις εταιρείες και στην παραγωγή όλων των αγαθών και σύμφωνα με ένα στόχο γενικής οικονομικής πολιτικής, αποτελούν καταρχήν γενικά μέτρα. Τέτοιου είδους μέτρα είναι συμβατά με την κοινοτική νομοθεσία. Ωστόσο, κάθε μεμονωμένο μέτρο απαιτεί ειδική εξέταση και δεν δύναται να αξιολογηθεί σε υποθετική βάση.»

To Γραφείο Τύπου