Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
15/05/2006

Εναρμονισμένες πρακτικές των ακτοπλόων για την αύξηση της κρατικής ενίσχυσης

Ερώτηση-καταγγελία στην Κομισιόν από τον Δημ. Παπαδημούλη

Εναρμονισμένη πρακτική και προσπάθεια να εκβιαστούν κρατικές ενισχύσεις στον τομέα της ακτοπλοΐας, καταγγέλλει με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ Δημήτρης Παπαδημούλης. Πιο συγκεκριμένα, ο Έλληνας ευρωβουλευτής αναφέρεται στο γεγονός ότι ακόμη και στις γραμμές Πειραιάς-Χανιά και Πειραιάς-Ηράκλειο, που παρουσιάζουν υψηλό εμπορικό ενδιαφέρον και χαμηλή εποχικότητα, δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον στην προκήρυξη του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Σημειώνει επίσης ότι: «Η πρακτική αυτή εκ μέρους των πλοιοκτητών ακολουθείται για όλες τις ακτοπλοϊκές γραμμές. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία εφόσον δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον τα δρομολόγια θα κριθούν άγονα και ως εκ τούτου επιδοτούμενα» και τονίζει ότι: «Οι πλοιοκτήτες για την ιδιότυπη αποχή τους επικαλούνται τον Κανονισμό 3577/92 του Συμβουλίου για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές με τον τρόπο που αυτοί θέλουν να ερμηνεύουν.»

Καταλήγοντας ρωτά την Επιτροπή αν «μπορεί να καταστήσει σαφές ότι τυχόν επιδοτήσεις -που κάποιοι μεθοδεύουν εκμεταλλευόμενοι κενά στην κοινοτική και ελληνική νομοθεσία- σε νησιά με μεγάλη κίνηση και εμπορικό ενδιαφέρον, θα ελέγχονται ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις και αν «προτίθεται να εξετάσει αν η αποχή των πλοιοκτητών από τις προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ελληνικού Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας συνιστούν εναρμονισμένη πρακτική».

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Το ελληνικό υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας στις 28/3/2006 με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος καλούσε έλληνες και κοινοτικούς πλοιοκτήτες επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων για τη σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας άνευ μισθώματος, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών θαλασσίων ενδομεταφορών, αποκλειστικής εξυπηρέτησης διάρκειας πέντε (05) ετών (01/11/06-31/10/11), στις γραμμές Πειραιά - Χανίων και Πειραιά - Ηρακλείου.

Η προθεσμία υποβολής προσφορών έληξε στις 14/4/2006 αλλά κανένας πλοιοκτήτης δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον. Ας σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένες γραμμές είναι από τις γραμμές που παρουσιάζουν υψηλό εμπορικό ενδιαφέρον και χαμηλή εποχικότητα. Η πρακτική αυτή εκ μέρους των πλοιοκτητών ακολουθείται για όλες τις ακτοπλοϊκές γραμμές. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία εφόσον δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον τα δρομολόγια θα κριθούν άγονα και ως εκ τούτου επιδοτούμενα.

Οι πλοιοκτήτες για την ιδιότυπη αποχή τους επικαλούνται τον Κανονισμό 3577/92 του Συμβουλίου για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές με τον τρόπο που αυτοί θέλουν να ερμηνεύουν.

Ερωτάται η Επιτροπή:

Μπορεί να καταστήσει σαφές ότι τυχόν επιδοτήσεις -που κάποιοι μεθοδεύουν εκμεταλλευόμενοι κενά στην κοινοτική και ελληνική νομοθεσία- σε νησιά με μεγάλη κίνηση και εμπορικό ενδιαφέρον, θα ελέγχονται ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις; Προτίθεται να εξετάσει αν η αποχή των πλοιοκτητών από τις προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ελληνικού Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας συνιστούν εναρμονισμένη πρακτική;

To Γραφείο Τύπου