Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τη δημιουργία νέας εταιρείας η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να ανακτήσει τα ποσά των κρατικών ενισχύσεων που χορηγήθηκαν στην Ολυμπιακή Αεροπορία και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Αυτό προκύπτει από απάντηση του Ευρ. Επιτρόπου κ. Ζακ Μπαρό στον ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δημήτρη Παπαδημούλη.
Ο Έλληνας ευρωβουλευτής με ερώτησή του προς την Κομισιόν σχετικά με το σχέδιο νέου αερομεταφορέα στην Ελλάδα έθετε τα ερωτήματα: «Ποιες είναι οι προϋποθέσεις προκειμένου να μη θεωρηθεί ότι η νέα εταιρεία είναι διάδοχο σχήμα της προηγούμενης; Υπάρχει ανώτατο όριο συμμετοχής του Δημοσίου στη νέα εταιρεία; Στο νέο εταιρικό σχήμα υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και εταιρειών του Δημοσίου; Υπάρχει υποχρέωση η διοίκηση να ασκείται από τυχόν ιδιώτες επενδυτές;»
Στην απάντησή του ο κ. Μπαρό τονίζει ότι:«Η Ελλάδα πρέπει να ανακτήσει τα ποσά της παράνομης κρατικής ενίσχυσης που διαπιστώθηκε ότι χορηγήθηκαν στις εν λόγω εταιρείες. Η εν λόγω ανάκτηση πρέπει να πραγματοποιηθεί χωρίς καθυστέρηση, ακόμη και εάν η ελληνική κυβέρνηση έχει σχέδια για δημιουργία νέας εταιρίας.»
Όσον αφορά τα συγκεκριμένα ερωτήματα, που θέτει ο Δημ. Παπαδημούλης και τα οποία έχουν σκοπό να αναδείξουν τα θεσμικά όρια της Κομισιόν και την ουδετερότητα που πρέπει να δείχνει απέναντι στο ιδιοκτησιακό καθεστώς κάθε εταιρείας, ο κ. Μπαρό, στην απάντησή του δεν μπόρεσε να αποκλείσει ότι η εταιρεία που θα δημιουργηθεί μετά την Ολυμπιακή Αεροπορία να είναι καθ'όλο ή εν μέρει κρατική, να συμμετέχουν φορείς του δημοσίου όπως οι ΟΤΑ και αρκέσθηκε να σημειώσει ότι «οι δημόσιες επενδύσεις στην εν λόγω εταιρεία, εάν υπάρξουν, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν με αποτελεσματικούς όρους αγοράς όπως και οι εξ'ολοκλήρου ιδιωτικές επενδύσεις, και δεν θα πρέπει να χορηγηθεί καμία κρατική ενίσχυση στον νέο αερομεταφορέα, είτε άμεσα, είτε έμμεσα λόγω της σχέσης του με τις υφιστάμενες Ολυμπιακές Αερογραμμές».
Και καταλήγει: «Εάν υποτεθεί ότι πρόκειται να συσταθεί νέος αερομεταφορέας, η εν λόγω εταιρεία πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανόνες της ΕΚ περί ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων, οι οποίοι ισχύουν για όλους τους άλλους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς.»
To Γραφείο Τύπου