Η προκλητική αδιαφορία της εταιρείας που εκμεταλλεύεται τη διώρυγα της Κορίνθου, στους μεγάλους κινδύνους που διατρέχουν καθημερινά οι εργαζόμενοι σε αυτήν αλλά και τα πληρώματα των πλοίων που περνούν τη διώρυγα αναδεικνύεται με αφορμή την πρόσφατη κατολίσθηση μεγάλου όγκου χωμάτων στον ισθμό. Η νέα κατολίσθηση σημειώθηκε τη νύχτα της 30ής προς 31η Ιανουαρίου 2006 και έγινε αντιληπτή την επόμενη ημέρα το πρωί από τους τεχνικούς, οπότε διακόπηκε η λειτουργία της. Αμέσως έγιναν οι σχετικές μετρήσεις και διαπιστώθηκε η κατάπτωση των πρανών από την πλευρά της Στερεάς Ελλάδας, ο όγκος των οποίων υπολογίζεται σε 3.000-5.000 κυβικά χώματος. Οι εκτιμήσεις των τεχνικών υπολογίζουν ότι ο χρόνος αποκατάστασης της ζημιάς θα είναι περίπου επτά ημέρες.
Εδώ και περίπου έξι χρόνια υπάρχει έτοιμο ένα πρωτοποριακό σύστημα αυτόματου εντοπισμού των περιοχών του ισθμού που παρουσιάζουν σημαντική αστάθεια. Η εταιρεία που ανέλαβε τη διαχείριση του ισθμού, προκειμένου να γλιτώσει μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, δεν εγκατέστησε ποτέ το συγκεκριμένο σύστημα με αποτέλεσμα να υπάρχει καθημερινά κίνδυνος για τους εργαζόμενους αλλά και για όσους περνούν τη διώρυγα. Για την τοποθέτηση του συστήματος είχε επέλθει αρχικά συμφωνία με την «Διώρυγα Α.Ε.» αλλά μετά την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος κανείς ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε και το όλο σύστημα. Να σημειωθεί ότι περνούν από τη διώρυγα πάνω από 10.000 πλοία ετησίως.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Θα προωθήσει το σύστημα πρόβλεψης των κατακρημνίσεων, ώστε να μην κινδυνεύουν οι εργαζόμενοι και να μη διακόπτεται η λειτουργία της διώρυγας;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ασημίνα Ξηροτύρη Αικατερινάρη