Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), είναι ο πιο επικίνδυνος οδικός άξονας της χώρας μας, σύμφωνα με μελέτη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) κι όπως αποδεικνύεται στην πραγματικότητα από μια σειρά τροχαίων ατυχημάτων. Σ' αυτόν τον δρόμο, που δεν διαθέτει διαχωριστικό στηθαίο, ούτε διπλές λωρίδες ασφαλείας, έγινε πριν από δέκα ημέρες περίπου ένα ακόμα τραγικό δυστύχημα.
Ήδη από τον Απρίλιο του 2002 το τμήμα Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) είχε στείλει στη γενική γραμματεία Δημοσίων Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ έγγραφο στο οποίο σημείωνε και προειδοποιούσε ότι τέσσερα τροχαία δυστυχήματα που είχαν γίνει μέχρι εκείνη την περίοδο οφείλονται σε είσοδο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, όπου δεν υπάρχει διαχωριστικό, και εξέφραζε τη γνώμη ότι «είναι επιτακτική ανάγκη άμεσα να εξετασθούν οι δυνατότητες της κατασκευής και στο υπόλοιπο τμήμα μεσαίου διαχωριστικού οποιασδήποτε μορφής». Το έγγραφο εστάλη, αλλά εις ώτα μη ακουόντων. Όπως επισήμανε ο πρόεδρος του τμήματος Δυτικής Κρήτης του ΤΕΕ, ο ΒΟΑΚ πρέπει να αναβαθμιστεί με στηθαίο στη μέση, διπλές λωρίδες ασφαλείας κ.λπ. Είναι ένα πάγιο αίτημα, το οποίο χρόνια τώρα δεν έχει υλοποιηθεί, επειδή δε απαιτούνται μεγάλα κονδύλια η μόνη πρόσφορη λύση είναι η ένταξη αυτών των έργων στα τομεακά προγράμματα.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
• Προτίθενται να προχωρήσουν άμεσα στη βελτίωση του οδικού άξονα με επιπλέον κατασκευές και ρυθμίσεις;
• Υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο υλοποίησης του έργου, σε ποιο ύψος προβλέπεται ο προϋπολογισμός του και από πού θα εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα κονδύλια;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ασημίνα Ξηροτύρη Αικατερινάρη