Σε πρόσφατο δημοσίευμα ("ΤΑ ΝΕΑ" 23/1/07), αναφέρεται ότι, με βάση τον ισχύοντα κανονισμό του ΝΑΤΟ, όλα τα στρατιωτικά οχήματα των κρατών - μελών της Συμμαχίας πρέπει να χρησιμοποιούν τον ίδιο τύπο πετρελαίου κίνησης το οποίο όμως έχει υψηλή περιεκτικότητα σε θείο, με αποτέλεσμα να είναι κινητή πηγή επικίνδυνης ρύπανσης της ατμόσφαιρας.
Το περιεχόμενο θείο στα καύσιμα των στρατιωτικών οχημάτων του ΝΑΤΟ φθάνει τα 800 ppm (parts per million), ενώ στα κανονικά καύσιμα που χρησιμοποιούνται για τα κοινά οχήματα είναι μόλις 50 ppm. Δηλαδή, το χρησιμοποιούμενο, από τα στρατιωτικά οχήματα του ΝΑΤΟ, πετρέλαιο, με βάση τον ισχύοντα κανονισμό, περιέχει 15 φορές περισσότερο θείο.
Όταν σήμερα αναγνωρίζεται ότι το περιβαλλοντικό πρόβλημα είναι τόσο οξύ και μάλιστα διαχρονικά οξυνόμενο, δεν είναι δυνατό τα αρμόδια υπουργεία να μένουν αδιάφορα και να μην αντιδρούν στην εφαρμογή μιας αναχρονιστικής εγκυκλίου που έχει εκδοθεί εδώ και περίπου 40 χρόνια.
Θεωρούμε ότι ούτε το ΝΑΤΟ πρέπει να διατηρεί μια τέτοια αναχρονιστική εγκύκλιο, ούτε όμως η κυβέρνηση πρέπει να αδρανεί και να αποδέχεται αδιαμαρτύρητα τέτοιους κανονισμούς.
Με βάση τα παραπάνω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να μεταβληθεί το ταχύτερο δυνατό η ισχύουσα κατάσταση και τα στρατιωτικά οχήματα να μην κινούνται με το τόσο ρυπογόνο αυτό καύσιμο;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιάννης Δραγασάκης