Από το Σεπτέμβριο του 2005, σε σχετική ερώτησή μας, είχαμε θέσει τα σοβαρά προβλήματα προσβασιμότητας στην εκπαίδευση που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με αναπηρία.
Σύμφωνα με καταγγελίες της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία και φορέων του χώρου, τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στον τομέα της παιδείας και ειδικότερα οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ) εξακολουθούν να παραμένουν ανεπίλυτα.
Παρά τις υποσχέσεις της υπουργού για έναρξη ουσιαστικού διαλόγου για την αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας και την επίλυση των, σχετικών με την εκπαίδευση, αιτημάτων του αναπηρικού κινήματος, με ευθύνη του υπουργείου 2 χρόνια τώρα δεν έχει ακόμη ξεκινήσει.
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
-Τα άτομα με αναπηρία και ιδιαίτερα τα άτομα με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, εξακολουθούν να βιώνουν τον αποκλεισμό τους από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
-Οι πόροι που διατίθενται από τον κρατικό προϋπολογισμό και το ΚΠΣ για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλοί.
-Η εκπαίδευση που παρέχεται στα άτομα αυτά είναι χαμηλής ποιότητας, τα απαιτούμενα ειδικά αναλυτικά προγράμματα είναι ελλιπή, η απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή είναι ελλιπής, υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε επιστημονικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.
-Μεγάλος αριθμός Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ) υπολειτουργούν, εξαιτίας σημαντικής έλλειψης εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και ειδικού προσωπικού.
-Τόσο σε πολλές ΣΜΕΑ όσο και σε γενικά σχολεία όπου λειτουργούν τμήματα ένταξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν έχουν διατεθεί οι απαραίτητες πιστώσεις, με κίνδυνο την αποψίλωσή τους.
-Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό προσωπικό που υποχρεούται πολλές φορές, προκειμένου να καλύψει λειτουργικές ανάγκες, να μετακινείται ακόμη και σε άλλες περιοχές ή να λειτουργούν γενικές τάξεις.
-Δεν έχει θεσμοθετηθεί ακόμη η υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία.
Κατόπιν των ανωτέρω
ερωτάται η κ. Υπουργός
1) Πού οφείλεται η καθυστέρηση στην προώθηση νομοθετικής ρύθμισης ώστε να καταστεί υποχρεωτική η εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία;
2) Τι άμεσα μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να λυθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην εκπαίδευση τα άτομα αυτά;
3) Προτίθεται να ξεκινήσει άμεσα ο διάλογος που με ευθύνη του υπουργείου δεν έχει γίνει στην κατεύθυνση επίλυσης των, σχετικών με την παιδεία, αιτημάτων του αναπηρικού κινήματος έτσι όπως έχουν κατατεθεί με σχετικό υπόμνημα προς το υπουργείο;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιάννης Δραγασάκης