Ο Πρόεδρος του Συνασπισμού Αλ. Αλαβάνος, πραγματοποίησε περιοδεία το Σαββατοκύριακο 10-11/3/07 στη Χαλκιδική και στο Κιλκίς και μίλησε χθες σε πολιτική συγκέντρωση που διοργάνωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή Α΄Θεσ/νίκης του κόμματος, τονίζοντας μεταξύ των άλλων τα εξής:
«Κανείς δεν περίμενε ότι η εκπαιδευτική κοινότητα θα αντισταθεί σύσσωμη, και θα είχε αποτελέσματα, στην προσπάθεια της κυβέρνησης να χτυπηθεί το άρθρο 16, να αλλάξει το άρθρο 16, να επιτραπεί η λειτουργία των ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Η επίθεση στο άρθρο 16 συνοδεύτηκε και από τον Νόμο -πλαίσιο, ο οποίος, στην πραγματικότητα, είναι η προσπάθεια να αναθεωρηθεί το Σύνταγμα χωρίς αναθεώρηση του Συντάγματος. Ποιες όμως είναι οι βασικές διατάξεις του νόμου-πλαισίου; Μʼ αυτόν, ουσιαστικά αναιρούνται ρυθμίσεις και παραβιάζονται άρθρα του Συντάγματος , γεγονός που διαπίστωσε ακόμη και αυτή η επιστημονική επιτροπή της Βουλής .
Τί προβλέπει ο νόμος-πλαίσιο για το άσυλο; Οτι θα ισχύει σε επιλεγμένους χώρους , ότι τα προαύλια των πανεπιστημίων δεν θεωρούνται άσυλο. Μ αυτό τον νόμο της κ. Γιαννάκου και του κ. Καραμανλή, το τανκ που μπήκε στο Πολυτεχνείο δεν θα θεωρούνταν ότι παραβιάζει το άσυλο . Η ιστορία θα είχε γράφει αλλιώς, θα ήταν μια εφαρμογή του νόμου από την κυβέρνηση Παπαδόπουλου απέναντι στην «αληταρία» της εποχής… .
Με τον νόμο αυτό γίνεται μια βεβήλωση και στο δικαίωμα της εργασίας. Εμείς θα θέλαμε το δικαίωμα της εργασίας να το σέβεται κάθε κυβέρνηση, αλλά να μην το χρησιμοποιεί σαν άλλοθι για την παραβίαση του ασύλου ή για τη δημιουργία απεργοσπαστικού μηχανισμού στα πανεπιστήμια.
Το άρθρο 16 περιλαμβάνει τις ακαδημαϊκές ελευθερίες, και το πανεπιστημιακό άσυλο απορρέει από τις ακαδημαϊκές ελευθερίες.
Λέει η ΝΔ ότι το κράτος θα χρηματοδοτεί τα πανεπιστήμια μόνο και εφʼ όσον εκδίδουν τα 4ετή τους προγράμματα ανάπτυξης . Το λέει μάλιστα αυτό τη στιγμή που δεν υπάρχουν 4ετής προϋπολογισμός και προγραμματισμός συνολικά στην οικονομία. Το άρθρο 16 όμως, αναφέρει ότι δικαίωμα του κάθε πανεπιστημίου είναι να χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό άνευ όρων. Δεν βάζει κανένα όρο.
Γίνεται μια προσπάθεια από την κυβέρνηση να δημιουργηθεί μια κατάσταση υπονόμευσης του δημόσιου χαρακτήρα των πανεπιστήμιων.
Και είχαμε αυτό το μεγάλο φαινόμενο στη χώρα μας, το εκπαιδευτικό κίνημα, με τους αγώνες που κάνει για να μην περάσει ο ανταγωνισμός και οι ιδιωτικοποιήσεις σε αυτόν τον ευαίσθητο χώρο . Εμείς παρακολουθούμε αυτούς τους αγώνες, και καλούμε τους εκπαιδευτικούς φορείς που συμμετέχουν σʼ αυτό το μεγάλο κίνημα, να στείλουν ένα μήνυμα και στην Ευρώπη, που θα δίνει παλμό και όραμα και νέες δυνατότητες στους λαούς της Ευρώπης.
Το φοιτητικό κίνημα μπορεί να παίξει μεγάλο ρόλο σʼ αυτό. Ένα φοιτητικό κίνημα ακηδεμόνευτο. Κανένα πολιτικό κόμμα δεν το κηδεμονεύει και δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο . Περιμένουμε να παίξουν αυτό το ρόλο και οι καθηγητές, τους οποίους προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν και να τους διαβάλουν με κάθε μέσο. Ακούγαμε ότι οι καθηγητές είναι αντίθετοι, ότι είναι διασπασμένοι, και βλέπουμε, στο συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ, να καταγγέλλεται το νομοσχέδιο από το 95% των συνέδρων.
Θέλω να σημειώσω ότι ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς έχει παίξει ένα σοβαρό ρόλο σʼ αυτό το κίνημα. Και έτσι, αν θέλετε, ερμηνεύεται η μεγάλη επίθεση που μας γίνεται από την κυβέρνηση. Γιατί , στην πιο κρίσιμη μάχη , στην μάχη που είχε τις μεγαλύτερες κοινωνικές αντιδράσεις, από όλες τις δυνάμεις ήταν η Αριστερά μπροστά , ήταν η Αριστερά η αντιπολίτευση , ήταν και είναι ο ΣΥΝ Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ. Γιατί θα μπορούσε να ανοίξει ένα μεγάλο μέτωπο ενάντια στις πολιτικές της ΝΔ , τίποτα δεν θα μπορούσε να το σταματήσει, απέναντι στη μεταρρύθμιση των μεταρρυθμίσεων της ΝΔ , που είναι το άρθρο 16 και η παιδεία και ο νόμος πλαίσιο . Από το μέτωπο αυτό έλειπε το ΠΑΣΟΚ. Και όχι μόνο έλειπε, αλλά ήταν στην άλλη όχθη , ήταν υπέρ της τροποποίησης του άρθρου 16 , ήταν υπέρ της λειτουργία των μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων.
Η κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να αντιμετωπίσει αυτό το μέτωπο με την στρατηγική της έντασης , για μικροκομματικούς λόγους , για λόγους γοήτρου και δεν έχει καν την γενναιότητα να αποδεχτεί ότι αντιδράει η εκπαιδευτική κοινότητα. Πιστεύει ότι μπορεί να αλλάξει το πανεπιστήμιο χωρίς καμιά προϋπόθεση. Και ποια είναι η προϋπόθεση; Η εμπιστοσύνη. Αν δεν υπάρχει εμπιστοσύνη των καθηγητών , των φοιτητών, ακόμα και μέσα από τις τριβές και τις διαφορές που υπάρχουν , αν δεν υπάρχει ένα κλίμα κοινότητας , ένα κλίμα συνεργασίας με την πολιτική ηγεσία , τίποτα δεν μπορεί να γίνει στο πανεπιστήμιο .
Επιλέγει την πόλωση, αντί να σταματήσει για να εκτονωθεί η κρίση , να επιστρέψουν τα παιδιά στις σχολές -που θέλουμε να επιστρέψουν , γιατί αγαπάμε το πανεπιστήμιο και το θέλουμε ανοιχτό.
Παρόλο που βγαίνουν οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων και κάνουν έκκληση, «σταματήστε, μη φέρνετε το νόμο –πλαίσιο τώρα, αφήστε να γίνει μια συζήτηση, αφήστε να γυρίσουμε στα πανεπιστήμια , αφήστε να αναδείξουμε τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας», η ΝΔ επιμένει στο δικό της νόμο-πλαίσιο, ο οποίος είναι και αντισυνταγματικός.»
Ο Αλ. Αλαβάνος κατά τη διάρκεια της περιοδείας του είχε συνάντηση με εκπροσώπους κτηνοτροφικών φορέων της Β. Ελλάδας στη Γαλάτιστα Χαλκιδικής και συζήτησε μαζί τους για το πρόβλημα του καρτέλ γάλακτος. «Το καρτέλ γάλακτος,» τόνισε σε δήλωσή του, «έχει διπλά θύματα. Από τη μια τους παραγωγούς και από την άλλη τους καταναλωτές. Και εδώ, πέρα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει ευθύνες και η κυβέρνηση.» Υπογράμμισε επίσης ότι πρέπει να σταματήσουν οι παράνομες ελληνοποιήσεις αμνοεριφίων και να ληφθούν μέτρα ώστε η κτηνοτροφία να γίνει ένας από τους ακμαίους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Στα Κύμινα Θεσσαλονίκης συζήτησε με αγροτικούς φορείς ενώ στη Θεσσαλονίκη συναντήθηκε με τον διευθυντή του ΚΘΒΕ κ. Νικ. Τσακίρογλου καθώς και με το σωματείο τεχνικών του ΚΘΒΕ που βρισκεται σε κινητοποιήσεις και συζήτησε μαζί τους τα οικονομικά και εργασιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, διαβεβαιώνοντάς τους ότι ο ΣΥΝ υποστηρίζει τους αγώνες των συμβασιούχων για συλλογικές συμβάσεις.
To Γραφείο Τύπου