Τα ΕΛΤΑ, όπως είναι γνωστό είναι μία από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες ΔΕΚΟ της χώρας μας, που δραστηριοποιείται ανά την επικράτεια με 10.000 υπαλλήλους, 850 ταχυδρομικά γραφεία και 3.000 άλλα σημεία εξυπηρέτησης των πολιτών της χώρας. Τα ΕΛΤΑ, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια δεν έχουν την αναγκαία στήριξη από τις κυβερνήσεις και βρίσκονται σε φθίνουσα πορεία, έχουν τεράστιες δυνατότητες να ακολουθήσουν μια αναπτυξιακή τροχιά και να συμβάλουν έντονα στην ανάπτυξη του τόπου κυρίως στην περιφέρεια .
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της εγκατάλειψης των ΕΛΤΑ είναι η μείωση του προσωπικού –παρά τις ανάγκες- κατά 2000 περίπου εργαζομένους.
Για να παίξουν όμως σωστά το ρόλο τους τα ΕΛΤΑ, πρέπει κυρίως να στηριχθούν στο ανθρώπινο δυναμικό.
Ειδικότερα, η κυβέρνηση, πρέπει άμεσα να εξετάσει το αίτημα που έχει προβάλλει το σωματείο των ταχυδρόμων εδώ και 30 χρόνια για ένταξη των διανομέων στο καθεστώς των βαρέων και ανθυγιεινών (ΒΑΕ).
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει υιοθετήσει και προβάλλει το αίτημα αυτό για ένταξη των διανομέων στα βαρέα ανθυγιεινά επαγγέλματα και για την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία και επανέρχεται σήμερα λόγω της συνεχούς άρνησης των κυβερνήσεων να επεκτείνουν το θεσμό των ΒΑΕ στο Δημόσιο και στις ΔΕΚΟ.
Το αίτημα που προβάλλεται από την ΑΔΕΔΥ και πολλά σωματεία εργαζομένων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα για επέκταση του θεσμού των ΒΑΕ και σε όσους εργαζόμενους ανήκουν σε κλάδους και ειδικότητες που δε χαρακτηρίζονται ως ΒΑΕ, όπως ισχύει για τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που ασχολούνται στις αντίστοιχες εργασίες, είναι πιστεύουμε δίκαιο.
Επισημαίνουμε εδώ ότι υπάρχει μελέτη της εταιρείας "ΕΛΙΝΥ ΑΕ" που αναφέρεται στην ιδιαιτερότητα του κλάδου των ταχυδρομικών διανομέων λόγω αφενός των υψηλών ποσοστών ατυχημάτων κατά την εκτέλεση των δρομολογίων όσο και των αυξημένων κινδύνων υγείας λόγω βλαβερών ρύπων της ατμόσφαιρας και των καιρικών συνθηκών.
Επίσης, είναι γενικά αποδεκτό ότι καταπονούνται οι διαμετακομιστές από τη σωρευτική μεταφορά αντικειμένων κάθε μέρα στη διάρκεια του ωραρίου τους.
Είναι φανερό ότι η καταπόνηση και των 2 παραπάνω κλάδων συνδέεται και με τις ελλείψεις προσωπικού στα ΕΛΤΑ.
Επειδή το αίτημα για ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά του κλάδου των ταχυδρομικών διανομέων και διαμετακομιστών ΕΛΤΑ που εργάζονται κάτω από αντίξοες και επικίνδυνες συνθήκες είναι δίκαιο
ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
1. Πρόκειται να εξετάσουν άμεσα το αίτημα των ταχυδρομικών διανομέων και των διαμετακομιστών για ένταξή τους στην κατηγορία των ΒΑΕ και να δεσμευτούν σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αντιμετώπισή του;
2. Σε ποιο βαθμό και με ποιο χρονοδιάγραμμα θα καλυφθούν οι σημαντικότατες ανάγκες για προσλήψεις νέου προσωπικού;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιάννης Δραγασάκης