Το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών χορήγησε άδεια για την κατασκευή ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) στον Άλιμο Αττικής χωρίς να υπάρχει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Σύμφωνα με το εγκεκριμένο γενικό πολεοδομικό σχέδιο του Αλίμου (1987) ο δήμος χαρακτηρίζεται ως περιοχή γενικής κατοικίας, με λειτουργίες πολεοδομικού κέντρου.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα ("Ελευθεροτυπία" 6/3/2007) το θέμα παραπέμφθηκε στο ΥΠΕΧΩΔΕ, από το οποίο εκδόθηκαν δύο γνωματεύσεις. Η διεύθυνση νομοθετικού έργου (16/6/2006) αναφέρει ότι πρέπει οι υπηρεσίες του ΥΜΕ να αποφανθούν για το "αν είναι πολεοδομικά αποδεκτό να επιτρέπονται ΚΤΕΟ στις περιοχές γενικής κατοικίας", και σημειώνει ότι τα επαγγελματικά εργαστήρια σε περιοχές γενικής κατοικίας πρέπει να επιτρέπονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην ανατρέπουν τη βασική χρήση της κατηγορίας, που είναι η κατοικία. Η διεύθυνση πολεοδομικού σχεδιασμού (3/7/2006), επικαλούμενη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, συμπεραίνει ότι η ίδρυση ιδιωτικών ΚΤΕΟ επιτρέπεται σε περιοχές γενικής κατοικίας στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Τελικά, το Νοέμβριο 2006, η πολεοδομία Αργυρούπολης ενέκρινε την οικοδομική άδεια της εγκατάστασης. Σύμφωνα με υπουργική απόφαση που ελήφθη τον Σεπτέμβριο 2003 (ΦΕΚ 1364 Β') καθορίζεται ρητά ότι για να δοθεί άδεια ίδρυσης ιδιωτικού ΚΤΕΟ (άρθρο 8 παρ. 4, θ) απαιτείται "βεβαίωση της αρμόδιας αρχής ότι υπεβλήθη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις". Τέτοια μελέτη, όμως, δεν έχει εκπονηθεί για το συγκεκριμένο ΚΤΕΟ.
Επιπρόσθετα σημειώνεται ότι το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αλίμου, με την 484/7-12-06, απόφασή του, ομόφωνα αποφάσισε: "Διατυπώνει την αμετακίνητη απόφασή του ότι δεν επιθυμεί και δεν θα επιτρέψει την εγκατάσταση της δραστηριότητας αυτής (ΚΤΕΟ) και κάθε ίδιας ή όμοιας σε όλες τις περιοχές του Δήμου, προκειμένου να προστατεύσει το περιβάλλον και τη ζωή και διαβίωση των πολιτών".
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Υπήρξε συνεννόηση μεταξύ των υπηρεσιών των αρμόδιων υπουργείων προκειμένου να δοθεί η έγκριση της οικοδομικής άδειας του ιδιωτικού ΚΤΕΟ;
2. Γιατί δόθηκε η οικοδομική άδεια για την κατασκευή του εν λόγω ΚΤΕΟ χωρίς να πληρούται η προϋπόθεση, που θέτει η σχετική υπουργική απόφαση, της ύπαρξης μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιάννης Δραγασάκης