Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, μέλος της Π.Γ. και υπεύθυνος Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΣΥΝ, σχετικά με την Εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομίας για τις αυξήσεις των μισθών στις μη εισηγμένες στο Χρηματιστήριο ΔΕΚΟ για το 2006, έκανε την παρακάτω δήλωση:
Καταγγέλλουμε την Εγκύκλιο που εξέδωσε το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών με την οποία καταργούνται στην ουσία οι συλλογικές διαπραγματεύσεις στις μη εισηγμένες στο Χρηματιστήριο ΔΕΚΟ και επιβάλλεται σκληρή μονομερής λιτότητα στους μισθούς, με αυξήσεις για το 2006 κάτω του 3%, όταν ο πληθωρισμός προβλέπεται να είναι πολύ μεγαλύτερος, ενώ η πραγματική άνοδος των τιμών στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης κινείται με ρυθμό πολλαπλάσιο του επίσημου τιμάριθμου.
Η αυταρχική, αυθαίρετη και αντισυνταγματική αυτή επιλογή της κυβέρνησης για νέα πιο άγρια λιτότητα στις μη εισηγμένες ΔΕΚΟ προαναγγέλλει τη γενικότερη πολύ πιο σκληρή πολιτική συμπίεσης μισθών και συντάξεων, που πρόκειται να εφαρμόσει εντός του 2006 συνολικά στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.
Μετά την κατάργηση του 8ώρου, την αυθαίρετη αύξηση της υπερεργασίας, τη μείωση της αποζημίωσης για υπερωρίες, τη διεύρυνση του ωραρίου στα καταστήματα, η κυβέρνηση, με τη νέα άγρια και μονομερή λιτότητα που προαναγγέλλει για το 2006, πάει να δώσει τη χαριστική βολή στα εισοδήματα από μισθωτή εργασία και τις συντάξεις ενισχύοντας τα υπερκέρδη του κεφαλαίου.
Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, αναφερόμενος, επίσης, τα κυβερνητικά σχέδια για τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων του Δημοσίου, υπογράμμισε:
Η κυβέρνηση μπροστά στο αδιέξοδο του πλαστού προϋπολογισμού που κατέθεσε και την κατάρρευση, ιδιαίτερα, των δημόσιων εσόδων, προγραμματίζει να επαναφέρει τη γνωστή, απαράδεκτη και χρεοκοπημένη μέθοδο των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, της τιτλοποίησης μελλοντικών, υπαρκτών ή υποτιθέμενων, εσόδων του κράτους.
Ο ΣΥΝ καταγγέλλει αυτούς τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς, υπογραμμίζοντας, για άλλη μια φορά, ότι οι λεγόμενες τιτλοποιήσεις προβλεπόμενων μελλοντικών κρατικών εσόδων συνιστούν, στην ουσία, την πιο επαχθή μορφή δημόσιου δανεισμού, που ωφελεί μόνο τις Τράπεζες, ενώ επιβαρύνει δυσβάσταχτα τον ελληνικό λαό και υποθηκεύει το μέλλον του.
Ειδικότερα, η τυχόν έκδοση ομολόγων με την εγγύηση του Δημοσίου έναντι ληξιπρόθεσμων χρεών επιχειρήσεων και ιδιωτών προς το Δημόσιο ύψους, περίπου, 3 δις ευρώ, αποτελεί παραπλανητικό και άκρως επιζήμιο τέχνασμα. Διότι, κατ αυτόν τον τρόπο, το Δημόσιο θα υποχρεωθεί να αποπληρώσει το ίδιο, με υψηλά επιτόκια και υψηλές αμοιβές των αναδόχων, στους κατόχους των ομολόγων τις οφειλές τρίτων απέναντί του, τις οποίες είναι πολύ αμφίβολο, αν όχι αδύνατο, ότι θα εισπράξει.
Η κυβέρνηση δεν έχει κανένα δικαίωμα, προκειμένου να διασώσει τη χαμένη αξιοπιστία του προϋπολογισμού της, να καταφεύγει σε παραπλανητικά τεχνάσματα που φορτώνουν πρόσθετα μεγάλα βάρη στον ελληνικό λαό.
Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, τέλος, αναφερόμενος στις έκτακτες εξουσίες της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων, τόνισε τα εξής:
Η νέα Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (πρώην ΣΔΟΕ), στην οποία εδόθησαν νέες έκτακτες εξουσίες (έλεγχοι στο σπίτι, άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών, κ.λ.π.), στο βαθμό που δεν διαθέτει στοιχειώδεις προϋποθέσεις ανεξαρτησίας από την κυβέρνηση και αντικειμενικότητας στην επιτέλεση του έργου της, μπορεί να μετατραπεί σε ένα μεγάλο μηχανισμό επιλεκτικών, εκβιαστικών και πελατειακών κυβερνητικών και κομματικών παρεμβάσεων στην αγορά και την κοινωνία.
Ο ΣΥΝ υπογραμμίζει την ανάγκη η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων να συγκροτηθεί σε νέες βάσεις που θα κατοχυρώνουν πλήρως, σε θεσμικό και λειτουργικό επίπεδο, την αυτονομία της απέναντι στην εκάστοτε εξουσία και θα προασπίζουν τον αντικειμενικό, αδιάβλητο και αμερόληπτο ελεγκτικό της ρόλο.
To Γραφείο Τύπου