Η γενικότερη ανάγκη της καλλιέργειας των θεατρικών σπουδών και της θεατρικής παιδείας στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία, καθώς και η προοπτική της ουσιαστικής εισαγωγής του μαθήματος του θεάτρου στην ελληνική εκπαίδευση οδήγησε στη δημιουργία των πανεπιστημιακών τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου από το 1990. Σήμερα λειτουργούν τα τμήματα Θεατρικών Σπουδών Αθήνας, Πάτρας και Ναυπλίου και το τμήμα Θεάτρου Θεσσαλονίκης στα οποία εισάγονται κάθε χρόνο περισσότεροι από 250 φοιτητές, ενώ έχουν ήδη αποφοιτήσει περίπου 1.400 επιστήμονες θεατρολόγοι.
Οι πτυχιούχοι θεατρολόγοι βρέθηκαν όμως αντιμέτωποι με το φάσμα της ανεργίας, της ετεροαπασχόλησης και της υποαπασχόλησης. Οι κινητοποιήσεις τους την τελευταία δεκαετία οδήγησαν το Υπουργείο Παιδείας στη δημιουργία του κλάδου ΠΕ 32 στον οποίον εντάχθηκαν οι θεατρολόγοι, προκειμένου να στελεχώσουν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς η παιδαγωγική δύναμη του θεάτρου είναι καθολικά αναγνωρισμένη.
Σήμερα 400 περίπου θεατρολόγοι υποαπασχολούνται ως ωρομίσθιοι κατά κύριο λόγο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στα πλαίσια του θεσμού του ολοήμερου σχολείου. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το επιλεγόμενο μάθημα «Στοιχεία Θεατρολογίας» της Α΄ Λυκείου συνήθως δεν ενεργοποιείται καθόλου ή διδάσκεται από μη ειδικούς (και μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις από θεατρολόγους).
Δυστυχώς δεν έχει δημιουργηθεί ακόμη ούτε μια οργανική θέση για τον κλάδο ΠΕ 32 στην ελληνική εκπαίδευση.
Κατόπιν αυτών, ερωτάται η κ. Υπουργός:
• Τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε να γίνει εισαγωγή του μαθήματος της θεατρικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και να δημιουργηθούν οργανικές θέσεις προς όφελος της παιδείας;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ