Θλιβερή πρωτιά κατέχει η Ελλάδα όσον αφορά στην οδική ασφάλεια και το αριθμό των θυμάτων από οδικά ατυχήματα. Πιο συγκεκριμένα, η Ελλάδα, με 150 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων το 2006, βρίσκεται στην πρώτη θέση για την Ευρώπη των «15» και στην δεύτερη θέση για την Ευρώπη των «25», ενώ ο μέσος όρος της Ένωσης είναι 83 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων. Εξ αυτών 49% είναι χρήστες αυτοκινήτων, 24% χρήστες μοτοσικλετών και 14% πεζοί. Αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία της Κομισιόν τα οποία παρουσιάζει ο αρμόδιος Επίτροπος κ. Μπαρρό, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δημήτρη Παπαδημούλη.
Ο αρμόδιος Επίτροπος καταλογίζει ευθύνες στην ελληνική κυβέρνηση τονίζοντας επί λέξει ότι "όσον αφορά την ευρωπαϊκή νομοθεσία που έχει αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια, η Ελλάδα έχει καθυστερήσεις προς την μεταφορά στο εθνικό δίκαιο των ακόλουθων οδηγιών", τις οποίες απαριθμεί στη συνέχεια, και καταλήγει με νόημα πώς "αυτή τη στιγμή βρίσκονται εν εξελίξει διαδικασίες επί παραβάσει προκειμένου να υποχρεωθεί η Ελλάδα να βάλει τέλος σε όλες αυτές τις παραβάσεις."
Καταγράφοντας τον πλήρη χάρτη των παραβάσεων και καθυστερήσεων των ελληνικών αρχών ο κ. Μπαρρό στην απάντησή του επισημαίνει ποιες είναι οι οδηγίες η μεταφορά των οποίων στο ελληνικό δίκαιο έχει καθυστερήσει.
Οδηγία 2003/59/ΕΚ σχετικά με την αρχική επιμόρφωση και την περιοδική κατάρτιση των οδηγών ορισμένων οδικών οχημάτων . Η προθεσμία μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο ήταν η 10η Σεπτεμβρίου 2006.
Οδηγία 2004/54/ΕΚ, σχετικά με τις ελάχιστες απαιτήσεις ασφαλείας για τις σήραγγες του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου οι οποίες χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών . Η προθεσμία μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο ήταν η 30ή Απριλίου 2006.
Ακόμα, σύμφωνα με τον κ. Μπαρρό "η Επιτροπή θεωρεί ότι η ελληνική νομοθεσία δεν είναι σύμφωνη με την οδηγία 96/26/ΕΚ, για την πρόσβαση στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων και επιβατών και αμοιβαίας αναγνώρισης των διπλωμάτων, πιστοποιητικών και άλλων τίτλων που διευκολύνουν την πραγμάτωση του δικαιώματος εγκαταστάσεως των μεταφορέων αυτών στον τομέα των εσωτερικών και διεθνών μεταφορών , η οποία τροποποιήθηκε από την οδηγία 98/76/ΕΚ , ιδίως όσον αφορά τους κανόνες των εξετάσεων για την απόκτηση πιστοποιητικού επαγγελματικής επάρκειας."
Τέλος, η Ελλάδα δεν ενέκρινε ούτε τα αναγκαία κανονιστικά μέτρα, ούτε τις διατάξεις πρακτικής φύσεως για την υποχρεωτική χρήση του ψηφιακού ταχογράφου, κατά παράβαση των διατάξεων του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 561/2006. Ο εν λόγω κανονισμός εισήγαγε τον ψηφιακό ταχογράφο του οποίου η χρήση επί των νέων οχημάτων κατέστη υποχρεωτική από την 1η Μαΐου 2006."
Αναφερόμενος στο ζήτημα ο Δημήτρης Παπαδημούλης δήλωσε τα εξής:
"Για ακόμη μία φορά η Ελλάδα καταγράφει αρνητικά ρεκόρ σε ένα τομέα με τεράστιο ανθρώπινο και οικονομικό κόστος. Ας μας απαντήσουν οι κυβερνητικοί αρμόδιοι, γιατί δεν εφαρμόζουν τη σχετική νομοθεσία; Ποια μέτρα προωθούν στο τρίπτυχο καλύτεροι οδηγοί- καλύτεροι δρόμοι - καλύτερα αυτοκίνητα, έτσι ώστε να μην εμφανίζει η Ελλάδα εικόνα τριτοκοσμικής χώρας στα τροχαία ατυχήματα;"
To Γραφείο Τύπου