Η ΕΛΒΟ βρίσκεται στα όρια της πλήρους παραγωγική απαξίωσης και αν δεν υπάρξει άμεση παρέμβαση και ενδιαφέρον για το μέλλον της, το 2008.
Μέτρα, όπως οι μετατάξεις εργαζομένων ή ένα νέο πακέτο εθελουσίας εξόδου, ρίχνει στο τραπέζι το επιχειρησιακό σχέδιο που ολοκλήρωσε η διοίκηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) μπροστά στα αδιέξοδα της εταιρείας, ελλείψει συμβάσεων από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Εν τω μεταξύ το προσωπικό της ΕΛΒΟ έχει ήδη μειωθεί κατά 300 άτομα την τελευταία τριετία, μέσω και της οδού των προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου, με το σημερινό αριθμό των εργαζομένων να έχει διαμορφωθεί σε 710.
Οι εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ προχώρησαν πριν από τη γενική συνέλευση σε συμβολική κατάληψη του Διοικητηρίου, ζητώντας την αναβολή της και τον ορισμό νέας ημερομηνίας, με πρώτο θέμα όμως αυτή τη φορά την ανάληψη της διαχείρισης της εταιρείας από το ελληνικό δημόσιο.
Το επιχειρησιακό σχέδιο, μαζί με τη σκοπιμότητα συνέχισης της σύμβασης διαχείρισης της ΕΛΒΟ, θα γινόταν αντικείμενο συζήτησης της χθεσινής έκτακτης γενικής συνέλευσης της εταιρείας, η οποία όμως αναβλήθηκε κατόπιν αιτήματος του βασικού μετόχου, ήτοι του ελληνικού δημοσίου, που ήθελε χρόνο, για να προετοιμαστεί. Βασικός άξονας του επιχειρησιακού σχεδίου αποτελεί η ανάληψη -εδώ και τώρα- προγραμμάτων από το ΥΠΕΘΑ, ώστε να αποφευχθεί η πλήρης παραγωγική απαξίωση της εταιρείας το 2008 και το 2009.
Με δεδομένα τα παραπάνω οι κ.κ. Υπουργοί:
Με ποια άμεσα μέτρα θα συνεχιστεί η ομαλή λειτουργία της ΕΛΒΟ, να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη