Στην Πανελλαδική Σύσκεψη του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΝ που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 31/1/1998, με συμμετοχή μαθητών-φοιτητών-σπουδαστών, εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, αλλά και γονέων και κηδεμόνων, συζητήθηκαν τα θέματα του ολοήμερου Νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου, του Ενιαίου Λυκείου και της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, της ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, της ενισχυτικής διδασκαλίας και των σχολικών βοηθημάτων, αλλά και του τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
Στη σύσκεψη επιχειρήθηκε η εξειδίκευση των θέσεων του ΣΥΝ στα αντίστοιχα θέματα, με γνώμονα τη ριζική δημοκρατική μεταρρύθυμιση που έχει ανάγκη η Παιδεία μας στις σύγχρονες συνθήκες.
Η προβολή αυτών των στόχων αποκτά ιδιαίτερη σημασία σήμερα που η κυβέρνηση προωθεί έναν τεχνοκρατικό εκσυγχρονισμό συντηρητικής κατεύθυνσης, ο οποίος θα βαθύνει τα προβλήματά, τις κοινωνικές ανισότητες και τη δυσλειτουργία της Παιδείας. Συγεκριμένα:
Αντί για την αναγκαία καθιέρωση του ολοήμερου νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου η κυβέρνηση προχωρά στην “πειραματικη” εφαρμογή του.
Αντί για την καθιέρωση του Ενιαίου Λυκείου κάνει συστέγαση των βασικών τύπων που ήδη λειτουργούν και υποβαθμίζει την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.
Αντί για ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χρησιμοποιεί ως υποκατάστατο τον πολύ χρήσιμο θεσμό του Ανοιχτού Πανεπιστημίου και των Προγραμμάτων Επιλογής με ακαθόριστους, ακόμη, στόχους και δίδακτρα.
Αντί, τέλος, για αναβάθμιση και ποιοτική βελτίωση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου προχωρά στην πρόσληψή του με διαγωνισμό και σε μία ατέρμονη γραφειοκρατικού τύπου “αξιολόγηση” του, που μόνο δυσλειτουργία θα επιφέρει και όχι ουσιαστική αναβάθμιση του επιπέδου και του ρόλου των εκπαιδευτικών.
Η Πανελλαδική Σύσκεψη του ΣΥΝ θεωρεί ότι κριτήριο της προώθησης της δημοκρατικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι η διεύρυνση των μορφωτικών οριζόντων ποσοτικά και ποιοτικά και επισημαίνει ότι η πιο αποδοτική επένδυση είναι η επένδυση στην Παιδεία.
Χαιρετίζοντας τις εργασίες στην Πανελλαδική Σύσκεψη, ο Νίκος Κωνσταντόπουλος, τόνισε:
"Φτάνουμε στο 2000 και στην Ελλάδα κανείς δεν είναι ευχαριστημένος από την κατάσταση που επικρατεί στην εκπαίδευση. Και οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί και οι μαθητές και οι πολίτες συνειδητοποιούν ότι το πρόβλημα της Παιδείας είναι πρόβλημα διαρκούς επικαιρότητας που εμφανίζει συνεχή οξύτητα.
Ακριβώς γιατί έλειψε η ενιαία σχεδιασμένη, συγκροτημένη και συνεπής πολιτική για μια ουσιαστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα είναι εκρηκτική. Αποσπασματικά και ευκαιριακά μέτρα, δημαγωγικές εξαγγελίες, υπουργικές αλλαγές, χωρίς συνέχεια και ενιαία πολιτική, έχουν οδηγήσει τα σχολεία σήμερα σε μία ακόμα αναστάτωση, τους εκπαιδευτικούς, σε μία ακόμη απογοήτευση και οργή και τις οικογένειες σε μιαν ακόμη αρνητική εμπειρία, καθώς βλεπουν να λείπει από τη χώρα μας η πραγματική πολιτική για την Παιδεία που θα την καταστήσει προϋπόθεση σωστής ανάπτυξης και προόδου.
Για τον ΣΥΝ, η Παιδεία είναι ουσιαστικός όρος ανάπτυξης και κοινωνικής εξέλιξης. Είναι το πραγματικό στοιχείο που μετρά τους δεικτές ευημερίας κάθε χώρας. Έχει μεγάλες ευθύνες αυτή η κυβέρνηση γιατί ακολουθεί την πεπατημένη των ευκαιριακών υπουργικών μέτρων που προσπαθούν να συγκαλύψουν την έλλειψη της ενιαίας πολιτικής, οδηγώντας Πανεπιστήμια και σχολεία σε διάλυση, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε ανασφάλεια και τους γονείς σε απόγνωση.
Ο ΣΥΝ έχει καταθέσει εγκαίρως προτάσεις και επεξεργάζεται κάτω από τα νέα δεδομένα τη συμβολή του, προκειμένου να προβάλλει προς την ελληνική κοινωνία την ολοκληρωμένη, συστηματική και διαρθρωμένη με συνέπεια πρόταση για μια ουσιαστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση".
To Γραφείο Τύπου