Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση σχετικά με την ανάγκη υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού διαδρόμου του προαστιακού σιδηροδρόμου στο τμήμα που εμπίπτει στα όρια του Δήμου Αθηναίων, που είχε καταθέσει η Βουλευτής Αʼ Αθήνας του Συνασπισμού της Ριζοσπαστικής Αριστεράς. Στην ερώτησή της η κυρία Άννα Φιλίνη σημείωνε ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας με την με αριθμό 3520/2006 απόφασή του ακύρωσε για δεύτερη φορά την υπουργική απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων του προαστιακού σιδηροδρόμου, διότι δεν υιοθετούνταν οι βέλτιστοι για το αστικό περιβάλλον και τους όρους διαβίωσης των κατοίκων εναλλακτική λύση της πλήρους υπογειοποίησης των γραμμών σε όλο το μήκος του εντός του Δήμου Αθηναίων τμήματος. Παρʼ όλα αυτά, και η νέα μελέτη του ΟΣΕ προτείνει μερική υπογειοποίηση μόνο στο 1/3 της διαδρομής και δεν συμμορφώνεται στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Νομαρχίας Αθηνών με την 32/4.10.2007 ομόφωνη απόφασή της την απορρίπτει γιατί δεν προτείνει την πλήρη υπογειοποίηση, ενώ πριν δύο μήνες υποβλήθηκε ένσταση και από κατοίκους των γύρω περιοχών.
Ο Υπουργός κ. Χατζιδάκης με την απάντησή του στην ερώτηση της βουλευτού κ. Φιλίνη ουσιατικά έδειξε την αδιαφορία της Πολιτείας για τις αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή των πολιτών και της πόλης εξαιτίας των σοβαρών λαθών της μελέτης του ΟΣΕ. Προσπάθησε να αποκρύψει ότι η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ξεκάθαρα προκρίνει τη λύση της πλήρους υπογειοποίησης ως βέλτιστης λύσης. Επέμεινε στη θέση τα 2/3 του τμήματος στο Δήμο Αθηναίων να παραμείνουν επίγεια ή να υποβαθμιστούν χωρις κάλυψη. Επίσης, απέκρυψε ότι και με την μη υπογειοποίηση δεν εξαλείφεται η ακουστική ρύπανση που σε μεγάλα τμήματα της πόλης ξεπερνά τα ανεκτά όρια. Δεν τοποθετήθηκε στο ζήτημα της απώλειας μεγάλων τμημάτων πρασίνου που θα κέρδιζε η πόλη με την πλήρη κάλυψη και υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου.
Τέλος, ο Υπουργός αδιαφόρησε για την περιβαλλοντική επιβάρυνση, που θα επέλθει από την προσθήκη επιπλέον 82.000 τ.μ. στο σημείο του κεντρικού σταθμού του ΟΣΕ, μάλιστα πρόβαλε τη διακαιολογία ότι αυτό θα βοηθήσει - λόγω της εμπορικής αξιοποίησης - στη μείωση του τεράστιου ελλείμματος του ΟΣΕ.
Στην απάντησή της η κ. Φιλίνη σημείωσε ότι η Κυβέρνηση με τις λύσεις που υιοθετεί αδιαφορεί για την υποβάθμιση της ζωής των κατοίκων και για αρνητικές επιπτώσεις που δημιουργούνται με την διάσπαση του πολεοδομικού ιστού, ιδιαίτερα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Επέμεινε στη σαφήνεια της απόφασης του ΣτΕ για όλο το τμήμα που ανήκει στο Δήμο Αθηναίων. Υπογράμμισε την τεράστια απώλεια πρασίνου που θα επέλθει τόσο από την κοπή δένδρων με τα νέα έργα όσο και από την απώλεια των νέων ελεύθερων χώρων που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν με τη λύση της υπογειοποίησης. Τόνισε ότι ο τεράστιος όγκος που δημιουργείται από τα νέα 82,000 τμ στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών είναι εξαιρετικά αρνητικός, για αυτήν την πυκνοδομημένη περιοχή, τόσο από πολεοδομική όσο και από αρχιτεκτονική άποψη.