“Η προστασία του περιβάλλοντος είναι βασικό μέλημα της Κυβέρνησης”, δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Βουλγαράκης. “Προσπαθούμε να συνενώσουμε την ανάπτυξη με την προστασία του περιβάλλοντος, για να έχουμε τη λεγόμενη αειφόρο ανάπτυξη”, τόνισε, αφού πρώτα όμως είχε δηλώσει ευθαρσώς “Υπάρχει διαφωνία αρχής στο μοντέλο ανάπτυξης”, μεταξύ του ίδιου και του Βουλευτή Αττικής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς Θανάση Λεβέντη.
Ο κ. Λεβέντης είχε ρωτήσει τον Υπουργό για τα σχέδια γιγάντωσης του λιμανιού της Ελευσίνας, μέρος των οποίων είναι η κατασκευή μιας προβλήτας μήκους ενός χιλιομέτρου, καθώς και επιχωματώσεις 500 στρεμμάτων και πολλαπλασιασμός των κτιριακών και άλλων εγκαταστάσεων. Συνέπεια των σχεδίων αυτών θα είναι βέβαια η ακόμα μεγαλύτερη ασφυξία της πόλης της Ελευσίνας, καθώς το λιμάνι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της.
Η ασφυξία της Ελευσίνας από το θηριώδες λιμάνι που σχεδιάζεται από τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνος είναι η παράπλευρη απώλεια που συνεπάγεται το μοντέλο ανάπτυξης του κ. Βουλγαράκη. Ο ίδιος δεν έκρυψε πάντως ότι “η Ελλάδα πρέπει να εκμεταλλευτεί την έκρηξη στην ανάπτυξη της ναυτιλίας”, ή, με άλλα λόγια ότι τα εφοπλιστικά συμφέροντα θα χαίρουν κυβερνητικής προστασίας, μέσα στα πλαίσια της “λεγόμενης αειφόρου ανάπτυξης”. Πώς συνδυάζεται η αειφόρος ανάπτυξη με την περαιτέρω υποβάθμιση της Ελευσίνας είναι κάτι που δεν εξήγησε στην απάντησή του ο κ. Υπουργός.
Ο κ. Λεβέντης υπενθύμισε ότι ο κόλπος της Ελευσίνας έχει ήδη 13 λιμάνια, καθώς πολλές από τις βιομηχανίες της περιοχής διαθέτουν ήδη από ένα. Αμφισβήτησε τις διαβεβαιώσεις του κ. Βουλγαράκη ότι “δεν έχει διαπιστωθεί καμία ρύπανση της θάλασσας”, καθώς, σύμφωνα και με τον Υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Ξανθόπουλο, δίπλα στις εγκαταστάσεις της ΠΕΤΡΟΛΑ-ΕΛΠΕ υπάρχουν 30 γεωτρήσεις για να αναρροφούν το πετρέλαιο που έχει διαρρεύσει στη θάλασσα. Ο κ. Λεβέντης διαβεβαίωσε ότι ο λαός της Ελευσίνας δεν θέλει και άλλη τέτοια ανάπτυξη, “καθώς ότι είναι ρυπαρό κατευθύνεται στην περιοχή” ενώ προέβλεψε ότι η γιγάντωση του λιμανιού θα φέρει τεράστια κυκλοφορία οχημάτων.
Ο κ. Βουλγαράκης πάντως διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν έργα εκβάθυνσης του κόλπου και επίσης ότι δεν προβλέπεται να δημιουργηθούν νέες δεξαμενές καυσίμων στην περιοχή.