Συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Αττικής , κ. Χαράλαμπο Μανιάτη, με αντικείμενο τον χώρο του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού είχε σήμερα αντιπροσωπεία της Νομαρχιακής Επιτροπής Β' Αθήνας του ΣΥΝ, αποτελούμενη από τους Σόφη Παπαδόγιαννη (Γραμματέα), 'Ακη Μπαδογιάννη και Σταμάτη Σκαμπαρδώνη (μέλη της Γραμματείας).
Η αντιπροσωπεία του ΣΥΝ εξέφρασε την αντίθεση της στα σχέδια της κυβέρνησης για την οικοδόμηση 1000 στρ. του πρώην αεροδρομίου και ζήτησε την άμεση ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, προκειμένου να υπάρξει επαρκής χρηματοδότηση και σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του Μητροπολιτικού πάρκου.
Κατά την συνάντηση σημείωσαν ότι ήδη έχουν περάσει 6 χρόνια χωρίς να έχει γίνει τίποτα και ότι οι επιλογές που ακολουθεί η κυβέρνηση είναι σίγουρο ότι θα καθυστερήσουν για πολλά χρόνια ακόμα το έργο.
Η αντιπροσωπεία ζήτησε από τον Περιφερειάρχη Αττικής να φέρει το θέμα προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, το οποίο αποτελεί θεσμοθετημένο όργανο της περιφέρειας , προκειμένου να γνωμοδοτήσει για την ανάγκη χρηματοδότησης του Μητροπολιτικού Πάρκου μέσα από κοινοτικά κονδύλια.
Ο Γ.Γ της περιφέρειας αποδέχθηκε το αίτημα της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΝ να εισάγει το θέμα στην πρώτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Επισυνάπτεται το υπόμνημα της Ν.Ε Β΄ Αθήνας που κατατέθηκε στον Περιφερειάρχη.
«Προς ΓΓ Περιφέρειας Αττικής κο Μανιάτη
Υπʼ όψιν Περιφερειακού Συμβουλίου
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
για το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού
Το θέμα της αξιοποίησης του χώρου του πρώην αεροδρομίου με τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου έχει απασχολήσει πολλές φορές την επικαιρότητα και υπάρχει μια γενική, λεκτική τουλάχιστον, συμφωνία, ότι ο χώρος αυτός πρέπει να γίνει ένα μεγάλο πάρκο που θα λειτουργεί σαν πνεύμονας του λεκανοπεδίου αλλά και σαν χώρος αναψυχής για τους κατοίκους του.
Πέρα από την παραπάνω γενική συμφωνία υπάρχουν διαφορετικές απόψεις που αφορούν την έκταση του πάρκου αλλά και το είδος του.
Εμείς από την αρχή, υποστηρίζοντας το αίτημα που τα κινήματα των πολιτών προβάλλουν, μιλάμε για πάρκο υψηλού πρασίνου στο σύνολο της έκτασης του πρώην αεροδρομίου, ανοικτό και ελεύθερο στη χρήση των πολιτών για ανάπαυση, αναψυχή και δραστηριότητες πολιτισμού και ήπιας άθλησης.
Ιδιαίτερα μετά τις πυρκαγιές του φετινού καλοκαιριού πολλαπλασιάζονται οι φωνές που ζητούν μια τέτοιου είδους αξιοποίηση του χώρου του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού.
Το επιχείρημα που είχε υποστηριχθεί, ότι λόγοι χρηματοδότησης του έργου επιβάλλουν την πολεοδόμηση και οικοδόμηση 1000 και πλέον στρεμμάτων με την πρόσφατα γνωστοποιημένη δυνατότητα της ΕΕ να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του πάρκου έχει σοβαρά αποδυναμωθεί.
Ισχυρισμοί ότι ένταξη του έργου θα οδηγήσει δήθεν σε απεντάξεις άλλων έργων δεν ευσταθούν διότι αφʼ ενός η απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων υπολείπεται σημαντικά του 100% ενώ αφʼ ετέρου υπάρχει δυνατότητα ένταξης έργων στο Ταμείο Συνοχής.
Ανάλογα ισχυρισμοί ότι η συντήρηση του πάρκου απαιτεί την οικιστική αξιοποίηση μέρους του χώρου δείχνει να αγνοεί ότι ήδη εισπράττονται από την εκμετάλλευση εγκαταστάσεων του χώρου ποσά που επαρκούν για τη συντήρηση του πάρκου.
Τέλος το επιχείρημα ότι η πολεοδόμηση θα επιτρέψει περιβαλλοντικές παρεμβάσεις σε άλλες γειτονιές αμφισβητείται έντονα από το ίδιο το παρελθόν ανάλογων πρωτοβουλιών όπως ο φόρος στη βενζίνη.
Είναι ευνόητο ότι πάρκο δεν μπορούμε να θεωρούμε τους ακάλυπτους χώρους των σπιτιών ούτε τους χώρους στάθμευσης και τους δρόμους. Συνεπώς το εφεύρημα της «κάλυψης των 300 στρεμμάτων» είναι ανάξιο ιδιαίτερου σχολιασμού.
Η ένταξη του έργου στις κοινοτικές χρηματοδοτήσεις είναι αναγκαία για τη σωτηρία του μεγαλύτερου δημόσιας ιδιοκτησίας ελεύθερου χώρου στο λεκανοπέδιο. Είναι και δυνατή με βάση δηλώσεις της αρμοδίας Επιτρόπου της ΕΕ.
Με βάση τα παραπάνω ζητάμε την ένταξη του έργου στα χρηματοδοτούμενα από κοινοτικά κονδύλια έργα.
Ζητάμε επίσης να τεθεί προς συζήτηση το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής προκειμένου το όργανο αυτό να τοποθετηθεί σʼ αυτό το μεγάλης σημασίας για την Αττική ζήτημα.»
Η Ν.Ε. Β' ΑΘΗΝΑΣ ΤΟΥ ΣΥΝ