«Κοινοτικές οδηγίες που δεν έχουν ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο - γιατί σας ακούσαμε να υπερηφανεύεστε. Επειδή σπεύσατε ορισμένες οδηγίες οι οποίες εδώ και χρόνια έπρεπε να είχαν ενσωματωθεί να τις περάσετε χωρίς να τις εφαρμόζετε, και το ξέρει ο κ. Επίτροπος αυτό το πράγμα. Αλλά έχετε αυτή τη στιγμή 12 οδηγίες, ανάμεσα στις οποίες πέντε εκ των οποίων έχουν λήξει. Ενεργειακή απόδοση των κτηρίων-παραπομπή. Συνδυασμός θερμότητας-ενέργειας. Ρύπανση από τα πλοία. Περιβαλλοντική ευθύνη σε σχέση με την αποκατάσταση περιβαλλοντικής ζημιάς. Απαιτήσεις οικολογικού σχεδιασμού σε προϊόντα που καταναλώνουν ενέργεια. Εκκρεμείς υποθέσεις στο Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, 24. Συνολικός κατάλογος καταδικών της Ελλάδας από το Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, 26 εκ των οποίων 11 επί κυβέρνησης ΝΔ και 15 επί ΠΑΣΟΚ. Θέλετε να σας τις διαβάσω; Ατελής εφαρμογή των διατάξεων του Κανονισμού 237/2000. Ελλιπής προστασία της λιμνοθάλασσας του Μεσολογγίου. Λειτουργία 1458 παρανόμων ή χωρίς έλεγχο χωματερών. Συνθήκες λειτουργίας εργοστασίου ΔΕΗ στα Λινοπεράματα Κρήτης. Και θέλω να διασαφηνίσω εδώ επειδή μιλάμε για την ΕΕ, ότι εμείς τη νομοθεσία της ΕΕ την αντιμετωπίζουμε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζουμε τη νομοθεσία των ελληνικών κυβερνήσεων.»
Σουφλιάς: «οι υποθέσεις έχουν κλείσει, δεν υπάρχει καταδίκη, υπάρχουν προειδοποιητικές επιστολές και έχουν κλείσει.»
«Εγώ καταθέτω στα πρακτικά τον κατάλογο που δίνει μια ακραία αξιόπιστη οργάνωση η WWF και όπου περιλαμβάνονται σε αυτά ο συνολικός κατάλογος καταδικών , είπε ο κ. Παπαδημητρίου, οι διαπιστώσεις παράβασης που έχουν γίνει από το δικαστήριο της ΕΕ. Το καταθέτω στα πρακτικά και είναι στη διάθεσή σας.
Κ. Υπουργέ, αναφερθήκατε στην Κάντανο. Σε αυτό το φοβερό λατομείο το οποίο πάει να γκρεμίσει το φαράγγι στο οποίο αντιστάθηκαν οι έλληνες. Φυσική καλλονή με ιστορικά μνημεία. Μας λέτε ότι δεν έχει καμία ευθύνη η κυβέρνηση, έχει η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση. Όποτε έχει ευθύνη η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση άσχετα ποιοι την έχουν στηρίξει, εμείς σηκώνουμε και την κριτική μας και το ανάστημά μας. Αλλά εδώ πέρα ευθύνη έχει και η κυβέρνηση. Ελληνική δημοκρατία, περιφέρεια Κρήτης. Γενική Διεύθυνση Περιφέρειας υπογραφή κ. Σεραφείμ Τσόκας, περιφερειάρχης Κρήτης ο οποίος δεν εκλέγεται αλλά διορίζεται από την κυβέρνηση και ο οποίος εγκρίνει το μισθωτήριο συμβόλαιο της συμβολαιογράφου Ηρακλείου Κρήτης κ. Κυπράκη, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του Ιω. Σαρτζετάκη στην υπό σύσταση εταιρεία με την επωνυμία Λατομεία Σελίνου, ανώνυμη τεχνική εμπορική κατασκευαστική εταιρεία. Η εισφορά αυτών των δικαιωμάτων θα ισχύει για όσο διάστημα διαρκεί η σύμβαση μίσθωσης δηλαδή έως 3/5/2025. Να προσέχετε κ. Υπουργέ.
Ελληνική Δημοκρατία, Υπουργείο Ανάπτυξης, επιθεώρηση Μεταλλείων Ν. Ελλάδας. Έγγραφο ο επιθεωρητής Χαραλ. Ιωσηφάκης ο οποίος εγκρίνει τη μεταφορά του δρόμου αυτού το οποίο είναι ιστορικό μνημείο.
Κύριε υπουργέ, αναλάβετε τις ευθύνες σας και πάρτε θέση. Δεν μας είπατε καν αν θέλετε την επέκταση αυτού του λατομείου, αν θέλετε την καταστροφή του μνημείου της Καντάνου. Οι κυβερνητικές υπηρεσίες, ο περιφερειάρχης, το Υπουργείο Ανάπτυξης είναι άμεσα εμπλεκόμενοι σε αυτό το ζήτημα. Η όλη σας παρουσία κατά τη γνώμη μου ενισχύει όλη αυτή τη φιλολογία για εξαιρετικά ρήγματα μέσα στην κυβέρνηση της ΝΔ. Διότι ήρθατε εδώ και μας είπατε σε μια σειρά ζητήματα, ότι είναι άλλου υπουργείου ή ότι είναι άλλων υπηρεσιών. Ανάμεσα στα άλλα είστε υπουργός περιβάλλοντος. Έχετε ευθύνη για την τοποθέτηση σε όλα τα ζητήματα. Αναφέρατε σχετικά με το θέμα των υδάτινων πόρων, ότι δεν τρέχει τίποτα. Εδώ πέρα έχουμε μια τεράστια καθυστέρηση στην εφαρμογή της οδηγίας 3 του 2006 –3481, και της 3199/2003, έχουμε παρέμβαση της ΕΕ στις 22 Μαρτίου του 2007 γιατί δεν έχει υποβάλει η Ελλάδα τις προβλεπόμενες αναλύσεις για τις λεκάνες απορροής ποταμών για τις επιδράσει ανθρωπίνων δραστηριοτήτων σε αυτές, ως και οικονομική ανάλυση για τη χρήση των υδάτων. Λεκάνη απορροής ποταμών. Σκεφθείτε αν θα γίνουν οι αναλύσεις από σας για τις λεκάνες απορροής ποταμών για τον Ασωπό ποταμό. Εδώ βοά όλη η Βοιωτία, πριν από το 2000 για το ότι υπάρχει εξασθενές χρώμιο και αρνούνται να κάνουν ακόμη και έλεγχο και αναγκάστηκε και φτάσαμε στο σημείο απλώς μια αρχή να ευαισθητοποιηθεί. Να σπάσει την τρομοκρατία, γιατί υπάρχει τρομοκρατία σε όσους είναι ευαίσθητοι στα θέματα περιβάλλοντος απέναντι στα μεγάλα συμφέροντα. Μη μας τα λέτε αυτά και διαβάστε τις σχετικές εκθέσεις και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είπατε και άλλα όμως κ. Υπουργέ, και ο κ. Υπουργός το είπε, για το μνημειακό έργο που γίνεται, το οποίο είναι έξω από κάθε σημερινή λογική σεβασμού στην ισορροπία του περιβάλλοντος και οικοσυστημάτων με έργα μικρής κλίμακας τα οποία θα ανταποκρίνονται και θα προσαρμόζονται στις συνθήκες οι οποίες υπάρχουν και δε θα κάνουν τεράστιες ανατροπές και δε θα υπάρχει μονομέρεια, βλέποντας μια περιοχή σε βάρος της άλλης, και εδώ πέρα η τακτική σας είναι το διαίρει και βασίλευε. Δεν μπορούμε να αγνοούμε την Αιτωλοακαρνανία, δεν μπορούμε να αγνοούμε την Ήπειρο, δεν μπορούμε να αγνοούμε την ισορροπία των υδάτινων πόρων, δεν μπορούμε να αγνοούμε τη Μεσοχώρα στη Θεσσαλία, και όλο αυτό το χώρο ο οποίος καταστρέφεται. Και τι κάνετε εκεί πέρα; Εντάξει, έχετε μια άποψη, δεκτό. Τι κάνατε; Παρότι είχατε απανωτές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας οι οποίες δεν σας το επιτρέπανε χρησιμοποιήσατε το κόλπο της τροπολογίας στην οδηγία για τα νερά προκειμένου να βάλετε μέσα ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο που να επιτρέπει τα έργα και τις κατευθύνσεις τις οποίες είχατε στον Αχελώο. Επομένως δεν ξέρω πού υπάρχει και πού δεν υπάρχει η απλή λογική. Το ίδιο βλέπουμε και σε μια σειρά ζητήματα που ανέφερε ο κ. Πρωθυπουργός. ΧΥΤΑ. Τρία ΧΥΤΑ στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Ρωτήστε τον κ. Δήμα, τι όριο έχει βάλει για τους χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων η ΕΕ; Και γιατί μιλάμε σήμερα, μιλάμε για ανακύκλωση- ανάκτηση υλικών και χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων, και μας παρουσιάζει τους χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων του ΧΥΤΑ ο κ. πρωθυπουργός στην Αττική σαν να είναι η μεγάλη καινοτομία και η μεγάλη τομή την οποία κάνουμε, ενώ είναι ένα παιχνίδι κι ένας γυρισμός στο παρελθόν. Κι αντί να καταδικάζεται σήμερα η Δυτ. Αθήνα, η Δυτ. Αττική να είναι το αποχωρητήριο όλης της Αττικής, αντί να επικρέμεται από δω κι από κει αυτή η απειλή, ενώ θα έπρεπε να προχωρήσει ένα σχέδιο για ριζική ανατροπή του συστήματος συλλογής και αξιοποίησης των απορριμμάτων πράγμα το οποίο θα αποφόρτιζε και όλες τις άλλες περιοχές από έναν κίνδυνο να καταντήσουν σαν τη Φυλή και σαν τον Ασπρόπυργο, για πάντα, δηλαδή, αποχωρητήρια της Αττικής. Πώς κ. πρωθυπουργέ, επομένως, μας παρουσιάζετε τους ΧΥΤΑ σα μια μεγάλη πρόοδο στην Αττική και σα μια μεγάλη τομή που κάνει η ΝΔ, πέρα από το γεγονός που γράφουν και σήμερα οι εφημερίδες κι αυτό που σας ανέφερα ότι η Ελλάδα είναι ανεξέλεγκτο πεδίο των χωματερών, πλήρης ασυδοσία, ακόμα και στο Μαρκόπουλο με το λατομείο είδατε πώς χρησιμοποιούνταν σας χωματερή σε αυτά τα πλαίσια.
Πάρκο Ελληνικού πάλι η τακτική του διαίρει και βασίλευε. Εάν σας κάνουμε πάρκο στην Αθήνα, που έχετε δυόμισι τμ. ανά κάτοικο πρασίνου, το χαμηλότερο μέσα σε πρωτεύουσα της ΕΕ, τότε δεν θα κάνουμε έργα στην περιφέρεια. Αν το κάνουμε στο Ελληνικό που είναι κοντά στη θάλασσα, τότε δεν θα κάνουμε στις υποβαθμισμένες συνοικίες. Δεν είναι λογική αυτή. Θα πρέπει να κάνετε μια τομή και μπορείτε να βρείτε πόρους και με άλλους τρόπους. Εμείς έχουμε προτείνει διάφορα, αλλά και στο χώρο του περιβάλλοντος πέστε μας πώς αξιοποιούνται τα περιβαλλοντικά πρόστιμα κύριε Σουφλιά; Γιατί δεν αξιοποιούνται τα περιβαλλοντικά πρόστιμα για την αξιοποίηση του Ελληνικού ή του κάθε Ελληνικού; Γιατί δεν προχωρήσατε στην εξοικονόμηση ηλεκτρικού στα κτήρια; Το δημόσιο έχει 200.000 κτήρια. Τα κτήρια του δημοσίου έχουν ευθύνη για το 2% των ρύπων οι οποίοι παράγονται στην Ελλάδα, για την κλιματική αλλαγή και το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Αν έκανε εξοικονόμηση ενεργείας, αν αυτά που ακούγαμε, για αλλαγή λαμπτήρων κλπ. και άλλα μέτρα, βιοκλιματική αρχιτεκτονική, έπαιρνε μέτρα το δημόσιο όπως έλεγε και σε μια επερώτηση που κατέθεσε προχθές ο Μιχ. Παπαγιαννάκης, θα είχαμε μια εξοικονόμηση 100 εκ. ευρώ. Γιατί όλα αυτά δεν τα κάνατε; Και γιατί αντί γι αυτό προσπαθείτε να διαιρέσετε , το ίδιο που κάνετε σε κοινωνικό επίπεδο , να διαιρέσετε τους κατοίκους, να κάνετε μια κοινωνία η οποία θα στρέφεται ενάντια στις συνοικίες στο Ελληνικό, στη Γλυφάδα, στον Άλιμο, συνοικίες που έχουν δώσει μεγάλες μάχες όπως για το θέμα της ελεύθερης πρόσβασης στις παραλίες.
Θα ήθελα να τελειώσω με το ζήτημα του άρθρου 24. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να το αποφύγει αυτό η ΝΔ. Τα άρθρα 24 και 117 για το περιβάλλον, δεν πρέπει να τα αγγίξουμε. Άκουσα ότι περιορίζεται τώρα το σκεπτικό σας. Είναι μια εξέλιξη αυτή. Και είναι μια εξέλιξη που δεν θα έπρεπε να είχε γίνει μετά την καταστροφή των δασών και μετά τα κινήματα. Αλλά είναι ανεπαρκής, διότι η υπόθεση της αναθεώρησης υπάρχει. Και γιατί του 1975 και όχι του 1940; Γιατί καλείται εδώ η βουλή να νομιμοποιήσει τις αυθαιρεσίες της δικτατορίας, για παράδειγμα; Να νομιμοποιήσουμε την περίοδο ʼ67-74 που χωρίς καν το δημοκρατικό έλεγχο, τον έλεγχο των ΜΜΕ, μπορούσε να καταπατάται ο δασικός πλούτος και να οργιάζουν οι καταπατητές και οι απόγονοι των Οθωμανών και να έχουμε αυτές τις καταστάσεις. Δεν μπορούμε να το δεχτούμε αυτό. Αυτό θέτει σε αμφισβήτηση τα μισά δάση, στην πραγματικότητα- αυτό που λέτε, τι μας ενδιαφέρει η χρονολογία 1940, 1975. Έχει τεράστια σημασία και δεν μπορούμε να το δεχθούμε και καλώ κι εσάς μέσα στο πνεύμα της δημοκρατίας και του κοινοβουλευτισμού να μη μπείτε στην παγίδα, να νομιμοποιήσετε τη δικτατορία. Και υπάρχουν δυνατότητες. Ναι έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, υπάρχουν κάποια κομμάτια που δεν είναι δάση, είναι πια αστικές συνοικίες. Ναι, αυτά μπορούνε με νομοθετικά μέτρα αν θέλετε να λυθούνε, προστατεύοντας όμως όλα τα δάση τα οποία παραμένουν δάση ή τα οποία καταπατήθηκαν με άγριο τρόπο από μεγάλα συμφέροντα.
Τέλος, όσον αφορά στην πρόταση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, βρίσκω ενδιαφέρουσα την πρόταση για τη συλλογή υπογραφών για την αναθεώρηση του άρθρου 24. Εγώ πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε σε κοινές δράσεις, όχι μόνο για το άρθρο 24 αλλά και για όλο το νομοθετικό πλαίσιο για το περιβάλλον, στο οποίο δυστυχώς εντάσσεται ο νόμος 3208/2003, κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, ο οποίος είναι απόρροια της προηγούμενης αναθεώρησης του άρθρου 24 και ο οποίος είχε ως αποτέλεσμα να αμφισβητούνται όλοι σχεδόν οι δασικοί χάρτες που είχαν γίνει μέχρι τώρα διότι μπήκαν πιο αυστηροί όροι για το τι θεωρείται δάσος και πιο ελαστικοί όροι για το τι δεν θεωρείται δάσος. Τελειώνοντας πιστεύω ότι είναι χρήσιμη η σημερινή συζήτηση, αναδύθηκαν κάποια ζητήματα, αναδύθηκαν κάποια μέτωπα, και το λέω αυτό γιατί παίζει ρόλο η συμμετοχή της κοινωνίας και θα ήθελα να κλείσω με αυτό. θα ήθελα να καταθέσω δύο φωτογραφίες από ένα blog που αναφέρει για σπίτια που χτίζονται στην Πάρνηθα, όχι στα καμένα αλλά μέσα σε πευκόφυτη περιοχή, απολύτως νόμιμα όπως καταλαβαίνετε, στείλτε το μήνυμα παντού να το μάθει ο κόσμος τι κάνουν εκεί πάνω, στην περιοχή πάνω από τα διόδια Αφιδνών. Εμείς χαιρετίζουμε όλους αυτούς τους νέους και τις νέες, τους μεγαλύτερους και τις μεγαλύτερες που είναι ευαισθητοποιημένοι και χρησιμοποιούν όποια μέσα έχουν, και το διαδίκτυο, κα άλλα μέσα προκειμένου η κατάσταση για το περιβάλλον να αλλάξει από αυτήν που είναι σήμερα.»