Έχουν περάσει 30 χρόνια από τη συνταγματική θεσμοθέτηση της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Σύνταγμα της Ελλάδας 1975, άρθρο 16, παρ. 3) και πολλοί συμπολίτες δεν έχουν ολοκληρώσει το υποχρεωτικό σχολείο.
Στα στοιχεία της απογραφής πληθυσμού του 2001 επισημαίνεται ότι στις δύο απογραφές (1991 – 2001) το 11,7% των νέων που ήταν στη διάρκεια της απογραφής 20-24 ετών και το 17% που ήταν 29-34 ετών δεν έχουν ολοκληρώσει την 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση παρ' όλο που βρίσκονταν σε σχολική ηλικία όταν αυτή θεσμοθετήθηκε ως υποχρεωτική.
Το ποσοστό αυτό σε ορισμένους νομούς της χώρας και ειδικότερα στο νομό Ρεθύμνης είναι κατά πολύ υψηλότερο. Σύμφωνα με το Γραφείο Συμβουλευτικής Αγωγής Νέων του Δήμου Ρεθύμνης από στοιχεία που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο Κρήτης κατά τις σχολικές χρονιές 1984-1985 έως και τη σχολική χρονιά 1993-1994 εγγράφηκαν συνολικά σε οκτώ συνεχόμενες σχολικές σειρές σε όλα τα γυμνάσια του νομού 11.526 μαθητές και αποφοίτησαν 8.454 μαθητές. Η διαρροή των μαθητών, δηλαδή, ήταν της τάξης του 26,65%.
Σύμφωνα με αναλυτικό πίνακα του Γραφείου Συμβουλευτικής του Δήμου Ρεθύμνης η διαρροή κυμαίνεται από 12,95% έως και 40,94%. Το υψηλότερο ποσοστό διαρροής το κατέχει το γυμνάσιο Κράνας το οποίο βρίσκεται δίπλα στο χωριό Ζωνιανά και στα υπόλοιπα χωριά της επαρχίας Μυλοποτάμου που τα τελευταία χρόνια έγιναν "διάσημα" για τα φαινόμενα ζωοκλοπών, κατοχής και εμπορίας όπλων, καλλιέργειας και εμπορίας χασίς που γίνονται από μικρή μερίδα κατοίκων.
Σε απάντηση προηγούμενης ερώτησή μας (10979/1500/22-5-06) αναφερόταν ότι το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ) έχει εντάξει στον προγραμματισμό του για το έτος 2006-2007 ειδικότερη σχετική έρευνα για να αξιοποιηθούν τα στοιχεία της βάσης της Αποτύπωσης των Σχολικών Μονάδων σε συνδυασμό με στατιστικά στοιχεία από την τελευταία απογραφή (2001) ώστε να αποτυπωθεί και επικαιροποιηθεί η μαθητική διαρροή έτσι ώστε να συμβάλει στη διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη μαθητική διαρροή.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ υπουργός:
1) Υπάρχουν αναλυτικά στοιχεία για τη διαρροή μαθητών μετά το 2001 στο συγκεκριμένο νομό, και ειδικότερα στην περιοχή του ορεινού Μυλοποτάμου, και ποια είναι αυτά;
2) Υπάρχει συνεργασία της κυβέρνησης με τους τοπικούς φορείς για την αξιοποίηση των συγκεκριμένων στοιχείων και με ποιο τρόπο σκοπεύει να παρέμβει ο υπουργός ώστε να μηδενιστεί το φαινόμενο της διαρροής μαθητών από την υποχρεωτική εκπαίδευση;
3) Ολοκληρώθηκε η έρευνα του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας και ποια τα αποτελέσματά της;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γιάννης Δραγασάκης
Τάσος Κουράκης