«Είναι τεράστιες οι ελλείψεις στην παιδεία και την υλικοτεχνική της υποδομή» υπογράμμισε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς, Φώτης Κουβέλης, κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησής του προς τον Πρωθυπουργό, σχετικά με τις πρόσφατες μαθητικές κινητοποιήσεις και την αντιμετώπιση των προβλημάτων του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας.
Στην Επίκαιρη Ερώτηση απάντησε ο κ. Πρωθυπουργός, ο οποίος ανέφερε ότι η εκπαίδευση πράγματι αντιμετωπίζει χρόνια προβλήματα και ότι η Κυβέρνηση σχεδιάζει στοχευμένες μεταρρυθμίσεις για να αλλάξει την παρούσα κατάσταση που αδικεί τη νέα γενιά. Ο κ.Καραμανλής ζήτησε γόνιμες προτάσεις και συμμετοχή στο διάλογο για να επιτευχθεί η μετάβαση σε κοινούς τόπους, ενώ ανέφερε στοιχεία για νέες αίθουσες και σχολικά κτίρια με οικολογική ευαισθησία, καθώς και για νέες προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού. Τέλος, ο Πρωθυπουργός δήλωσε ότι οι καταλήψεις δεν συμβάλλουν στην προώθηση της Παιδείας, ενώ έκλεισε την ομιλία του με το ερώτημα “θέλουμε ανοικτά ή κλειστά σχολεία;”
Στην ομιλία του, ο βουλευτής του Συνασπισμού, Φώτης Κουβέλης, τόνισε:
«Θέλουμε ανοικτά σχολεία. Θέλουμε όμως σχολεία που να λειτουργούν με την αναγκαία επάρκεια και να εξασφαλίζουν την αναγκαία ευρυθμία. Κανείς δεν υποκινεί τις καταλήψεις. Οι καταλήψεις υποκινούνται από τα ίδια μεγάλα προβλήματα τα οποία υπάρχουν. Και η αναφορά σε κάποια στοιχεία τα οποία σήμερα μας δώσατε στη Βουλή δεν δίνει απάντηση στο μεγάλο πρόβλημα. Είναι κατάσταση αυτή που υπάρχει στην εκπαίδευση; Δεν έχετε πληροφορηθεί τις τεράστιες ελλείψεις που υπάρχουν στην υλικοτεχνική υποδομή; Σας αναφέρω ενδεικτικά, όχι από την Αθήνα, αλλά από μια άλλη περιοχή, η Λάρισα, τι λένε οι ίδιοι οι μαθητές: Γίνονται συγχωνεύσεις τμημάτων λόγω ελλείψεων υποδομών και διδακτικού προσωπικού, δεν γίνονται οι απαραίτητοι διορισμοί καθηγητών όλων των ειδικοτήτων σε κάθε σχολική μονάδα, η καθαριότητα στους χώρους είναι άθλια, υπάρχουν προβλήματα με τα κατασκευασμένα από αμίαντο κτίρια. Ο κατάλογος είναι μακρύς. Δεν φτάνει να εξαγγέλλουμε μέριμνα υπέρ της εκπαίδευσης όταν οι δείκτες αρνητικά, όσο και καταλυτικά, παρακολουθούν την πορεία της εκπαίδευσης και σήμερα αλλά και στο παρελθόν.
Για μας η εκπαίδευση είναι ζήτημα άμεσης προτεραιότητας. Η 12ετής εκπαίδευση, η ικανότητα ευκολότερης πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση εκ μέρους των μαθητών, η κάλυψη των αναγκών των σχολικών κτιρίων, τα βιβλία. Είμαστε μπροστά στο απαράδεκτο φαινόμενο να ξεκινάει το σχολικό έτος ένα μήνα και πλέον μετά την επίσημη έναρξή του, διότι δεν υπάρχουν καθηγητές, διότι δεν έχουν διανεμηθεί τα βιβλία, διότι δεν έχει εξασφαλιστεί η αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή. Υπάρχουν καταρρέοντα κτίρια και είναι απαράδεκτο το 2007 να υπάρχουν ακόμη διπλοβάρδιες, είναι απαράδεκτο να υπάρχουν συγχωνευμένα τμήματα, είναι απαράδεκτο να υπάρχει αυτή η αδράνεια εκ μέρους της κυβέρνησης.
Εμείς μιλούμε για μια ουσιαστικά δωρεάν παιδεία και όχι για εξανεμισμό του οικογενειακού προϋπολογισμού προς την ιδιωτική εκπαίδευση. 400 ευρώ τουλάχιστον φεύγουν από τον οικογενειακό προϋπολογισμό για να πάνε στα φροντιστήρια. Αυτά είναι τα ζητήματα της εκπαίδευσης και αυτά ελέγχεστε ότι δεν αντιμετωπίζετε».