Με αφορμή πολλά δημοσιεύματα, που αναφέρονται σε σχέδια της κυβέρνησης να παραχωρήσει τους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες, γεννώνται δικαιολογημένα ερωτηματικά.
Οι δυο Οργανισμοί, παρά τα όποια προβλήματα εμφανίζουν στη λειτουργία τους, οφειλόμενα κατά κύριο λόγο στις επιλογές των εκάστοτε κυβερνήσεων, είναι κερδοφόροι.
Ταυτόχρονα, κοινές παραδοχές και από την κυβέρνηση, αποτελούν τα ακόλουθα:
- Με ορίζοντα πολλών ετών, οι θαλάσσιες μεταφορές θα εμφανίζουν συνεχή άνοδο.
- Η δυναμική ανάπτυξη των αγορών της Βαλκανικής, που θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, συμβάλλει στην κατακόρυφη άνοδο της κίνησης.
- Τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, εξελίσσονται σε βασικές πύλες διακίνησης προϊόντων από και προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με διασφαλισμένη κερδοφορία.
Έχει ενδιαφέρον, ότι αυτές οι παραδοχές χρησιμοποιούνται από την κυβέρνηση και τις Διοικήσεις των Οργανισμών, για να πείσουν τους επενδυτές ότι κάνουν μία ασφαλή και κερδοφόρα σε βάθος χρόνου επένδυση, αλλά δεν είναι ικανές να πείσουν την ίδια, να αφήσει τα λιμάνια να αναπτυχθούν προς αυτή την κατεύθυνση, ως δημόσιοι Οργανισμοί.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1/. Προτίθεται πράγματι η κυβέρνηση, να παραχωρήσει σε ιδιώτες την εμπορική εκμετάλλευση και διαχείριση των προβλητών 1 και 2 στον Πειραιά και του προβλήτα 6 στη Θεσσαλονίκη, ή και τη δυνατότητα κατασκευής νέου προβλήτα 3 στον Πειραιά ;
2/. Θα διατηρήσουν τις αρμοδιότητές τους ο Ο.Λ.Π και ο Ο.Λ.Θ και αν ναι, με ποιό τρόπο θα ασκούν κυρίαρχη εποπτεία στις δραστηριότητες των ιδιωτών;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Θεόδωρος Δρίτσας