Η μοναδική σε φυσικό κάλλος ακτογραμμή από το Φέρυ Μαρκοπούλου Ωρωπού μέχρι τους Αγ. Αποστόλους, που χρησιμοποιείται από εκατοντάδες χιλιάδες λουόμενους τόσο οικιστές της περιοχής όσο και επισκέπτες, κινδυνεύει να καταστραφεί από την διάνοιξη του δρόμου.
Ο υφιστάμενος δρόμος είναι γνωστό, ότι έχει δημιουργηθεί από επιχωματώσεις στο μεγαλύτερο μέρος του, με συνέπεια την διατάραξη του αιγιαλού ,τόσο ως προς τη μορφολογία όσο και ως προς το πλάτος του σε αρκετά σημεία. Η κατασκευή των υφισταμένων τοιχίων αντιστήριξης προς την πλευρά της θάλασσας, ήταν επίσης καθοριστικός παράγοντας για την διαμόρφωση της υπάρχουσας κατάστασης.
Το έργο κατασκευής της παραλιακής οδού Αγ.Αποστόλων Καλάμου-Ωρωπού, που βρίσκεται σε εξέλιξη, από έργο ζωτικής σημασίας για την περιοχή ,εξελίσσεται σε καταστροφικό για το περιβάλλον .
Με την εφαρμογή της μελέτης στην παρούσα φάση ,κατασκευάζονται νέα τοιχία αντιστήριξης τα οποία θα υποστηρίζονται με την δημιουργία
λιθοριπής εξωτερικά των τοιχίων σε ύψος έως 2 μ.και πλάτος από 2 έως και πάνω από 4 μ. σε ορισμένες περιπτώσεις με υλικό φυσικούς ογκόλιθους διαφόρων διαμετρημάτων και βαρών.
Με δεδομένο ότι το υπάρχον πλάτος του αιγιαλού δεν ξεπερνά στην καλύτερη περίπτωση τα 3 μ., είναι γεγονός ότι δεν θα υπάρχει αιγιαλός και βέβαια η χρήση του από τους λουόμενους θα καταστεί αδύνατη.
Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε όλο το μήκος του δρόμου καθ΄όσον περιλαμβάνει και τα υφιστάμενα τμήματα ,όπου έχουν κατασκευαστεί παλαιότερα τοιχία αντιστήριξης.
Προφανώς στη μελέτη του έργου, για να μη θιγούν ιδιοκτησίες και καταβληθούν αποζημιώσεις, εκεί όπου υπήρχε η δυνατότητα να γίνει η διαπλάτυνση του δρόμου και να διατηρηθεί ο αιγιαλός (πχ.όπως έγινε μπροστά στο κτήμα Λάτση), προτιμήθηκε λύση της καταστροφής του
αιγιαλού.
Επειδή ότι με τον τρόπο που κατασκευάζεται το έργο:
• Δεν θα είναι δυνατή η πρόσβαση και χρήση του αιγιαλού, αλλά και εκεί που θα υπάρχει πρόσβαση, η κολύμβηση θα γίνεται σε βαθειά νερά.
• Καταστρέφεται μια πανέμορφη και ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους
παραλία και περιοχή και στη θέση του δημιουργείται ένα αντιαισθητικός τσιμεντένιος τοίχος.
• Κόβονται και καταστρέφονται τα περισσότερα από τα δέντρα(κυρίως πεύκα)που έφθαναν μέχρι τη θάλασσα.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Είναι στις προθέσεις του να αναθεωρήσει τον τρόπο κατασκευής του έργου διαπλάτυνσης της παραλιακής οδού Αγ. Αποστόλων-Ωρωπού με ταυτόχρονη τροποποίηση της υφιστάμενης μελέτης για να μη συντελεστεί ένα ακόμη οικολογικό έγκλημα στην ανωτέρω περιοχή που θα φέρει σοβαρή περιβαλλοντική επιβάρυνση;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ