Όλο και πιο συχνά ακούμε από την κυβέρνηση ότι υποστηρίζει τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις και για αυτό το λόγο στοχεύει στην ενίσχυση των δημοσίων συγκοινωνιών έναντι του ΙΧ αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά η πολιτική ενίσχυσης της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς δεν θα πετύχει αν δεν εξασφαλισθεί πρώτα η ελεύθερη πρόσβαση των χρηστών σε αυτά. Δυστυχώς καθημερινά οι πεζοί βιώνουν τη σκληρή πραγματικότητα της μετακίνησης στην πόλη, όπου συχνά δεν υπάρχουν διαβάσεις πεζών, τα πεζοδρόμια είναι ανεπαρκών διαστάσεων, ενώ οι ελάχιστοι ελεύθεροι χώροι που έχουν απομείνει για τους πεζούς (πλατείες, πάρκα, πεζόδρομοι) είναι κατειλημμένοι συχνά από αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Οι πεζοί αναγκάζονται πολλές φορές να περπατούν στο οδόστρωμα με κίνδυνο της σωματικής τους ακεραιότητας, ενώ ιδιαίτερα οι ευπαθείς ομάδες πολιτών (υπερήλικες, μικρά παιδιά, άτομα με αναπηρία) αναγκάζονται να περιορίζουν δραστικά τις μετακινήσεις τους ή και να μην μετακινούνται καθόλου. Συχνά παρατηρείται το φαινόμενο, όταν κατασκευάζονται δημόσια ή ιδιωτικά έργα, να καταλαμβάνονται τα πεζοδρόμια χωρίς παράλληλα να λαμβάνονται μέτρα για τη λειτουργία ειδικού διαδρόμου για τους πεζούς, με αποτέλεσμα να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους και να υπάρχουν συχνά ανθρώπινα θύματα. Πρόκειται ουσιαστικά για μία μορφή βίας, κοινωνικού αποκλεισμού και καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Γιατί στις περιπτώσεις νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων δεν κατασκευάζονται τα πεζοδρόμια και οι διαβάσεις των πεζών σύμφωνα με τις προδιαγραφές;
2. Γιατί δεν υπάρχει η σωστή σήμανση, καθώς και ο επαρκής χρόνος διέλευσης στις διαβάσεις πεζών;
3. Γιατί δεν κατασκευάζονται πρόσθετα πεζοδρόμια όταν πρόκειται να σχεδιαστούν νέα έργα, όπως προβλέπει το άρθρο 48 του Κ.Ο.Κ. ;
4. Γιατί δεν λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα για την απελευθέρωση των διαβάσεων και των πεζοδρομίων από παράνομα σταθμευμένα και κινούμενα οχήματα;
5. Ποια μέτρα σκοπεύετε να λάβετε ώστε να καταστεί δυνατόν οι ράμπες των αναπήρων να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τους ίδιους;
Η ερωτώσα βουλευτής
'Αννα Φιλίνη