Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
14/12/2007

Χάος στα πεζοδρόμια των πόλεων. Τριτοκοσμική και επικίνδυνη είναι η εικόνα.

Ερώτηση Π.Λαφαζάνη πρΟς τους Υπουργούς Εσωτερικών, ΠΕΧΩΔΕ

Τριτοκοσμική και επικίνδυνη είναι η εικόνα των πεζοδρομίων της χώρας μας. Παράνομες σταθμεύσεις αυθαίρετες καταλήψεις και κακοτεχνίες έχουν δημιουργήσει μια απαράδεκτη εικόνα  στα πεζοδρόμια. Παρά το ότι μεγάλο μέρος των πεζοδρομίων κεντρικών οδών της Αθήνας ανακατασκευάστηκε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, στην πλειονότητά τους εξακολουθούν να μην πληρούν τις προβλεπόμενες προδιαγραφές.

Ο Συνήγορος του Πολίτη επισημαίνει σύμφωνα με πρόσφατο πόρισμά του, ότι εγκαταστάσεις δικτύων κοινής ωφέλειας, φωτεινοί σηματοδότες, διαφημιστικές πινακίδες και στάσεις λεωφορείων, συρρικνώνουν σημαντικά το χώρο των πεζών, με αποτέλεσμα να είναι πολύ δύσκολη η διέλευση για τους πεζούς και συχνά απροσπέλαστη για άτομα με ειδικές ανάγκες.

Επίσης το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη, επισημαίνει ως προβλήματα:

1.    Την παράνομη στάθμευση οχημάτων.

2.    Την αυθαίρετη κατάληψη πεζοδρομίων και διαβάσεων πεζών:

•    Από ιδιοκτήτες σταθμών αυτοκινήτων, συνεργείων, πρατηρίων βενζίνης για την εξυπηρέτηση των πελατών τους.

•    Από την μηχανοκίνητο εξοπλισμό επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας.

•    Από την ανορθολογική τοποθέτηση στύλων ΔΕΗ, στύλων φωτισμού, στύλων στήριξης καλωδίων τρόλεϊ, σηματοδοτών, διαφημιστικών πινακίδων κ.λ.π.

•    Από την εναπόθεση εμπορευμάτων κατά την τροφοδοσία των οχημάτων  και μάλιστα εκτός επιτρεπόμενων ωρών.

•    Από την ανάπτυξη αυθαίρετης υπαίθριας εμπορικής δραστηριότητας.

•    Από την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων από ιδιοκτήτες καταστημάτων.

3.    Τις κακοτεχνίες πεζοδρομίων, τη μικρή επιφάνειά τους ή τον ελλιπή καθαρισμό τους.

4.    Τις συχνές εργασίες για διέλευση δικτύων (ΔΕΗ, ΟΤΕ, φυσικού αερίου), χωρίς κανένα συντονισμό μεταφύτευσης. Ούτως ή άλλως  το μεγαλύτερο μέρος των πεζοδρομίων είναι ασφυκτικά στενό. Συχνά τα φυτευμένα δέντρα είχαν απελπιστικά λίγο χώρο να αναπτυχθούν με αποτέλεσμα  οι ρίζες τους να ανασηκώνουν τις χωρίς ανάλογη μελέτη πλακοστρώσεις.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

•    Τι μέτρα θα πάρει άμεσα και σύμφωνα με τις προτάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη, ώστε τα πεζοδρόμια να αποδοθούν στους πεζούς και να είναι άμεσα προσβάσιμα από αυτούς;

•    Με ποιους τρόπους σκοπεύει να προστατεύσει αυτούς που μη έχοντας την οικονομική δυνατότητα απόκτησης ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτου ή απέχουν ενσυνείδητα από τη χρήση τους ή χρήζουν ιδιαίτερης μέριμνας και προστασίας (ηλικιωμένοι, παιδιά, ΑμεΑ) κάνουν χρήση των πεζοδρομίων;

•    Θα εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι από τα αρμόδια Διοικητικά όργανα τόσο προς τον εντοπισμό και αποκατάσταση των φθορών των πεζοδρομίων, όσο και προς ανίχνευση τυχόν παραβάσεων;

•    Θα αρθούν όλες οι άδειες ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων επί πεζοδρομίων;

•    Θα βελτιωθούν και με ποιο τρόπο οι διαδικασίες χωροθέτησης επί πεζοδρομίων δικτύων υποδομής και έργων κοινής ωφέλειας;

•    Θα συσταθεί ενιαίο όργανο με έργο τον συντονισμό των αρμοδίων υπηρεσιών και τη συστηματική αξιολόγηση των εφαρμοζόμενων λύσεων;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ