Μελετώντας την πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ για την ανάπτυξη του χώρου του πρώην Αεροδρομίου του Ελληνικού σε Μητροπολιτικό Πάρκο επιβεβαιώνονται δυστυχώς οι ανησυχίες μας, για τις προθέσεις της Κυβέρνησης να μετατρέψει το χώρο αυτό σε συνέχεια του αστικού ιστού και όχι σε πάρκο. Αναφερόμαστε συγκεκριμένα στα εξής: Η συνολική έκταση του πρώην Αεροδρομίου του Ελληνικού ανέρχεται σε 5.300 στρεμ. και όχι σε 6.500 στρεμ. που εμφανίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ συνυπολογίζοντας το γκολφ της Γλυφάδας και το Κέντρο του Αγ. Κοσμά έτσι ώστε να εμφανίζεται μικρότερη η κάλυψη και η δόμηση του χώρου. Σύμφωνα με τα σχέδια της Κυβέρνησης θα κτισθούν 1.350.000 τμ - 1.000.000 τμ νέα κτίρια και 350.000 τμ υφιστάμενα – (και όχι 300 στρεμ. όπως παραπλανητικά εμφανίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ) και εάν σε αυτά προστεθούν οι σκληρές επιφάνειες (οδικοί άξονες, κοινόχρηστοι χώροι, κλπ) η συνολική έκταση που καλύπτεται με τσιμέντο ανέρχεται στο 1/3 του χώρου. Αυτό δεν συνιστά Μητροπολιτικό Πάρκο αλλά αστική δόμηση με «ολίγον» πράσινο καθότι η ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας και κατοικίας σε ελεύθερο δημόσιο χώρο είναι ασύμβατη με την έννοια ενός Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Είναι στις προθέσεις του ιδίου και της Κυβέρνησης να τηρήσουν τις αρχικές υποσχέσεις τους για δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου ή θα αφεθούν προοδευτικά στην ιδέα να καλύψουν όλο και μεγαλύτερο χώρο με οικιστικές χρήσεις και εμπορικές δραστηριότητες;
- Σε μία πρωτεύουσα που το πράσινο καλύπτει μόλις το 2% της ολικής της έκτασης κατέχοντας τα πρωτεία τσιμεντοποίησης στην ΕΕ , πώς είναι δυνατόν να προτείνεται περαιτέρω πολεοδόμηση και τσιμεντοποίηση σε βάρος του Δημοσίου Συμφέροντος;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Λίτσα Αμμανατίδου Πασχαλίδου
Γιάννης Δραγασάκης
Θοδωρής Δρίτσας
Περικλής Κοροβέσης
Φώτης Κουβέλης
Τάσος Κουράκης
Παναγιώτης Λαφαζάνης
Θανάσης Λεβέντης
Γιάννης Μπανιάς
Μιχάλης Παπαγιαννάκης
Νίκος Τσούκαλης
Άννα Φιλίνη
Γρηγόρης Ψαριανός
Αλέξανδρος Αλαβάνος