"Σε περίπτωση ατυχήματος που προκαλεί θαλάσσια ρύπανση, και εφόσον της υποβληθεί σχετικό αίτημα, η Επιτροπή είναι σε θέση να κινητοποιήσει τον κοινοτικό μηχανισμό πολιτικής προστασίας για την παροχή ειδικής συνδρομής" αλλά "τους τελευταίους τέσσερις μήνες, δεν έχει ζητηθεί από την Επιτροπή βοήθεια για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Καλντέρας". Αυτά απαντά ο αρμόδιος Επίτροπς για το περιβάλλον κ. Δήμας στον Ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δ. Παπαδημούλη.
Ο Έλληνας Ευρωβουλευτής επανέρχεται με ερώτησή του στο θέμα της ρύπανσης του κόλπου Καλντέρας στη Σαντορίνη από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond. Συγκεκριμένα, ζητούσε από την Επιτροπή πληροφορίες σχετικά με τις εηελίξεις για την εκκένωση των 400 τόνων ρυπογόνων υγρών καυσίμων από το ναυάγιο και για την ενδεχόμενη βοήθεια που θα μπορούσε η Επιτροπή να προσφέρει για το σκοπό αυτό.
Στην απάντησή του, ο Επίτροπος κ. Δήμας τονίζει ότι "η Επιτροπή είναι έτοιμη να απαντήσει σε κάθε αίτημα των ελληνικών αρχών για την αποστολή κλιμακίου με σκοπό την εκτίμηση της φθοράς που ενδέχεται να προκαλέσει το "Sea Diamond" στο θαλάσσιο περιβάλλον". Παρόλ' αυτά, "τους τελευταίους τέσσερις μήνες, δεν έχει ζητηθεί από την Επιτροπή βοήθεια για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Καλντέρας".
Ο Επίτροπος υπενθυμίζει πως, "δεν υπάρχει κοινοτική νομοθεσία που να διέπει την απομάκρυνση των ναυαγίων, η δε αντιμετώπισή τους εμπίπτει στις αρμοδιότητες των κρατών μελών" και υπογραμμίζει ότι "σε περίπτωση ατυχήματος που προκαλεί θαλάσσια ρύπανση, και εφόσον της υποβληθεί σχετικό αίτημα, η Επιτροπή είναι σε θέση να κινητοποιήσει τον κοινοτικό μηχανισμό πολιτικής προστασίας για την παροχή ειδικής συνδρομής, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αντιρρυπαντικά σκάφη που βρίσκονται σε επιφυλακή βάσει συμβάσεως με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα, εξοπλισμό καθαρισμού των ακτών ή τεχνογνωσία για μεσοπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες περιβαλλοντικές εκτιμήσεις".
Ο Δ. Παπαδημούλης αναφερόμενος στο ζήτημα δήλωσε:
«H απάντηση του Έλληνα Επιτρόπου επισημαίνει τις αναξιοποίητες δυνατότητες και υπογραμμίζει τις καθυστερήσεις των κυβερνητικών αρμοδίων.Το ναυάγιο στην Καλντέρα της Σαντορίνης εξακολουθεί να απειλεί επικίνδυνα το θαλάσσιο οικοσύστημα του κόλπου. Το πλοίο δεν έχει ακόμη ανελκυσθεί και οι προσπάθειες απάντλησης των 400 τόνων υγρών καυσίμων έχουν σταματήσει. Οι αρμόδιες ελληνικές αρχές όχι μόνο παραμένουν αδρανείς μπροστά στο ενδεχόμενο καταστροφικής ρύπανσης της περιοχής αλλά ούτε καν ζητούν από την Επιτροπή να συνδράμει για την εκκένωση των εγκλωβισμένων στο ναυάγιο καυσίμων.Απορώ με την αδρανεια του κ. Βουλγαράκη και των άλλων συναρμοδίων Υπουργών.Αναμένουμε εξηγήσεις και κυρίως ενεργειες πριν να είναι πολύ αργά.»
To Γραφείο Τύπου