Ένα χρόνο μετά την εκκίνηση εφαρμογής των απαράδεκτων αποφάσεων για διάσπαση του ΟΣΕ σε τέσσερις εταιρείες, η κυβέρνηση προχώρησε εξίσου απαράδεκτα και αυθαίρετα στη συνένωση των τριών μόνο εξ αυτών (ΟΣΕ, ΕΔΙΣΥ, ΓΑΙΟΣΕ) και την αποκοπή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ταυτόχρονα, είδαν το φως της δημοσιότητας κυβερνητικοί σχεδιασμοί που έκαναν λόγο για χιλιάδες «εθελούσιες» εξόδους και υποχρεωτικές μετατάξεις εργαζομένων του ΟΣΕ.
Επειδή οι αλλοπρόσαλλες πολιτικές και οι αλληλοαναιρούμενοι κυβερνητικοί πειραματισμοί ταλαιπωρούν και θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον του ΟΣΕ, των εργαζομένων και των εργασιακών δικαιωμάτων τους
Επειδή η συνεχής κυβερνητική προπαγάνδα για τον ΟΣΕ ως παραγωγό τεράστιων ελλειμμάτων, ενώ δεν είναι αληθής, δυσφημίζει τον ΟΣΕ και υπονομεύει τις προοπτικές του
Επειδή η παρούσα κυβέρνηση καθώς και οι προηγούμενες είναι αποκλειστικά υπεύθυνες για τα προβλήματα του ΟΣΕ και όχι οι εργαζόμενοι
Επειδή η αποκοπή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον ΟΣΕ και η νέα αναδιάρθρωση οδηγεί στην περεταίρω υποβάθμιση του ΟΣΕ και ανοίγει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση του μεταφορικού σιδηροδρομικού έργου
Επειδή τα ενδεχόμενα σχέδια «εθελούσιας» εξόδου και υποχρεωτικών μετατάξεων του προσωπικού του ΟΣΕ κινδυνεύουν να δώσουν τη χαριστική βολή στον οργανισμό και τα δικαιώματα των εργαζομένων.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Γιατί η κυβέρνηση αποκόπτει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον όμιλο του ΟΣΕ, αντί να προωθήσει ένα σχέδιο ανασυγκρότησης του ΟΣΕ ως ενιαίας δημόσιας επιχείρησης με κοινωνικό και αναπτυξιακό ρόλο;
2. Βρίσκεται στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης αντί της πρόσληψης νέου προσωπικού, η «εθελούσια» έξοδος και οι υποχρεωτικές μετατάξεις σημαντικού μέρους των εργαζομένων στον ΟΣΕ και γιατί;
Ο ερωτών βουλευτής
Παναγιώτης Λαφαζάνης