Συζητήθηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής το Νομοσχέδιο για την Οδική Βοήθεια. Ο εισηγητής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς Θανάσης Λεβέντης, Βουλευτής Αττικής, επεσήμανε πως με τις προτάσεις του νομοσχεδίου ισχυροποιούνται οι μεγάλες εταιρείες του χώρου, ενώ συμπιέζονται μέχρις εξαφανίσεως οι μικρές. Στις δεύτερες το νομοσχέδιο τους επιβάλλει δυσβάστακτες και εξουθενωτικές ρυθμίσεις. Και όμως, οι μικρές αυτές επιχειρήσεις είναι πάνω από 400, απασχολούν πάνω από 3.000 εργαζόμενους, και εξυπηρετούν πάνω από το 80% των περιστατικών οδικής βοήθειας ανά τη χώρα. Με το νομοσχέδιο υποχρεώνονται σε αναγκαστικές συμπράξεις και σε υποχρεωτικούς συνεταιρισμούς που θα οδηγήσουν στην επικράτηση λίγων και ισχυρών επιχειρήσεων. Σαν συνέπεια, τα ασφάλιστρα θα αυξηθούν κατακόρυφα, στο διπλάσιο και στο τριπλάσιο των σημερινών.
Συνολικά, η οδική βοήθεια προσφέρεται βορά στην ιδιωτική πρωτοβουλία και στους μεγάλους πολυεθνικούς ασφαλιστικούς κολοσσούς. Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχουν προβλέψεις για τους εργαζόμενους, που διαμαρτύρονται εδώ και καιρό γιατί εργάζονται κάτω από εξοντωτικές συνθήκες. Ας σημειωθεί ότι ήδη έχουν ήδη απολυθεί 300 εργαζόμενοι από την ΕΛΠΑ και πάνω από 1000 από την Express Service. Καμιά εγγύηση δεν δίνεται από το νομοσχέδιο για βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους και για εξασφάλιση της απασχόλησης.
Ο κ. Λεβέντης κατέληξε με την παρατήρηση πως πολλές συμπράξεις σαν αυτές που προβλέπονται στο νομοσχέδιο αναφέρονται και στους μύθους του Αισώπου: Η σύμπραξη λύκου και αρνιού και η κοινοπραξία μεταξύ αλεπούς και ορνίθων, ή αυτή μεταξύ λύκου και γερανού.