Την τελευταία περίοδο, κατά την οποία το Υπουργείο Πολιτισμού βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας για μια σειρά από θέματα που αφορούν οικονομική διαχείριση, πολιτικές και άλλες διασυνδέσεις και διαπλοκές, το εργασιακό ζήτημα των χιλιάδων συμβασιούχων εργαζομένων του βρίσκεται σε οριακό σημείο.
Μετά τις αρνητικές δικαστικές αποφάσεις 350 συμβασιούχοι έχασαν τα ασφαλιστικά μέτρα με τα οποία παρέμεναν στην εργασία τους τα τελευταία 2 χρόνια, ενώ το φθινόπωρο είχε προηγηθεί η απόλυση άλλων 200. Παρά τα αιτήματα εργαζομένων αλλά και Υπηρεσιών, η ηγεσία του ΥΠΠΟ αρνείται οποιαδήποτε δέσμευση για επαναπρόσληψη των απολυμένων συμβασιούχων. Ξεδιπλώνεται έτσι ένα άνευ προηγουμένου σχέδιο απομάκρυνσης όλων των συμβασιούχων με πολυετή προϋπηρεσία και η αντικατάστασή τους από νέους εργασιακούς ομήρους που θα προσληφθούν με αδιαφανείς διαδικασίες.
Επειδή οι εργαζόμενοι καλύπτουν επί σειρά ετών πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Υπουργείου Πολιτισμού και έχουν αποκτήσει πολύτιμη εξειδίκευση, η επιλογή της οριστικής απομάκρυνσής τους από τις υπηρεσίες στοιχειωθεί όχι μόνο αντεργατική μεθόδευση αλλά και υπονόμευση του έργου των υπηρεσιών του ΥΠΠΟ. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν οι ανάγκες των υπηρεσιών παραμένουν και δεν καλύπτονται από την προκήρυξη μόνιμων θέσεων. Ακόμη και η εξαγγελία 400 μόλις θέσεων μόνιμου προσωπικού εκκρεμεί επί μήνες στο ΑΣΕΠ, ενώ το ΥΠΠΟ έχει ζητήσει να περιληφθεί και η αμφιλεγόμενη προφορική συνέντευξη στα κριτήρια πρόσληψης. Πρόσφατα, το Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων για την Εκτέλεση Αρχαιολογικών Έργων (ΤΔΠΕΑΕ) -το οποίο είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, εποπτευόμενο από το ΥΠΠΟ- προχώρησε σε 142 προσλήψεις κομματικού χαρακτήρα, χωρίς να τηρηθεί καμία τυπική διαδικασία, μέσω του προγράμματος «Υδάτινες Διαδρομές»
Ερωτάται ο Υπουργός Πολιτισμού:
1) Γιατί επιλέγει το υπουργείο να απομακρύνει το έμπειρο ωρομίσθιο προσωπικό από το ΥΠΠΟ και με ποιες διαδικασίες σκοπεύει να το αντικαταστήσει από άλλους εργαζόμενους;
2) Γιατί επιμένει να καλύπτει τα οργανικά κενά του ΥΠΠΟ με συμβασιούχους και κατά πόσον το προσωπικό αυτό θεωρείται εποχικό, ενώ καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες των υπηρεσιών;
3) Γιατί το ΥΠΠΟ δεν προχωρά σε ρύθμιση εξαίρεσης του από τους περιορισμούς του ΠΔ 164/2004, δεδομένου ότι υπάρχει νομική δυνατότητα, επικαλούμενο το ίδιο το ιδιαίτερο αντικείμενο της εργασίας και ότι υπάρχει επιτακτική ανάγκη συνέχισης έργων ενταγμένων στο Γ΄ ΚΠΣ;
4) Γιατί δεν θεσμοθετεί αντικειμενικό και διαφανή τρόπο πρόσληψης ωρομίσθιου προσωπικού με κριτήρια την προϋπηρεσία, τα αντικειμενικά προσόντα και τα κοινωνικά κριτήρια;
5) Γιατί κρίνεται αναγκαία η δραστηριοποίηση Νομικών προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (ΤΔΠΕΑΕ), στα οποία δίνεται η δυνατότητα επιλεκτικής διαχείρισης πόρων και ανεξέλεγκτων προσλήψεων, αντί να ενισχυθούν με πόρους και προσωπικό οι υπηρεσίες του ΥΠΠΟ, ώστε να επιτελούν το έργο τους με γνώμονα την προάσπιση του πολιτιστικού αγαθού και την εξυπηρέτηση των πολιτών;
Ο ερωτών βουλευτής
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΟΡΟΒΕΣΗΣ