Τα ιστορικά γεφύρια του Δήμου Αιτωλικού έχουν 1½ αιώνα ζωής και κατασκευάστηκαν την περίοδο εκείνη για την εξυπηρέτηση αναγκών πρόσβασης στο «Νησί» του Αιτωλικού. Είναι χαρακτηρισμένα ως νεώτερα μνημεία εξέχοντος φυσικού και αρχιτεκτονικού κάλλους.
Σήμερα, λόγω γνωστής απεργίας στα ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ και του ΟΛΘ όλος ο κυκλοφοριακός φόρτος των βαρέων οχημάτων, ο οποίος ανέρχεται σε τετρακόσια περίπου κοντέινερς ημερησίως προς το Πλατυγιάλι Αστακού, μεταφέρθηκε στα ιστορικά αυτά γεφύρια που ήδη έχουν υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά και από τους τελευταίους σεισμούς. Ο κίνδυνος κατάρρευσης είναι μεγάλος και άμεσος.
Μέχρι στιγμής ούτε μία μελέτη δεν έχει εκπονηθεί από τους αρμόδιους φορείς της περιφέρειας Δυτ. Ελλάδας ή από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Από το 2005 ο Δήμος Αιτωλικού έχει ενημερώσει τόσο την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας, όσο και τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για το πρόβλημα και δεν έχει πάρει απάντηση ούτε για το πολύ απλό ερώτημα της ασφαλούς διέλευσης των οχημάτων.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
- Τί μέτρα έχει λάβει ή πρόκειται να λάβει προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος φθοράς και κατάρρευσης των ιστορικών γεφυριών ;
- Θα προβούν σε χρηματοδότηση έργων υποδομής στην περιοχή που τόσο πολύ τα χρειάζεται;
Ο ερωτών βουλευτής
Μιχάλης Παπαγιαννάκης