Στη συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ο βουλευτής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς Τάσος Κουράκης δήλωσε:
«Το τοπίο πρέπει να αλλάξει ριζικά. Αυτό απαιτεί έναν νέο συνολικό χωροταξικό σχεδιασμό για την πόλη, που θα βάζει σε κεντρική θέση τα μέσα μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσια συγκοινωνία). Για να αποθαρρυνθεί η χρήση ΙΧ, ώστε να σταματήσει η πόλη να αποτελεί υπαίθριο πάρκινγκ και να μειωθούν οι ατμοσφαιρικοί ρύποι, πρέπει να υπάρξουν αξιόπιστα και ποιοτικά μέσα μαζικής μεταφοράς.
Σήμερα, όμως, η Θεσσαλονίκη χαρακτηρίζεται από κακής ποιότητας συγκοινωνίες, που επιπλέον δεν καλύπτουν όλη την πόλη, ενώ η κατάσταση επιδεινώθηκε μετά την απόφαση του υπουργείου μεταφορών να επιτρέψει την είσοδο των ταξί στις λεωφορειολωρίδες.
Επιπλέον, έχουμε έναν Οργανισμό Συγκοινωνιών, τον ΟΑΣΘ, που τα 2/3 των δαπανών του καλύπτονται από το δημόσιο, και ο οποίος μάλιστα διογκώνει πλασματικά τα έξοδά του για να παίρνει μεγαλύτερες επιδοτήσεις. Δεν πρόκειται λοιπόν για μια ΑΕ, όπως ισχυρίζεται η πλειοψηφία, αλλά ουσιαστικά για μια δημόσια επιχείρηση.
Η λύση στο γόρδιο δεσμό θα έρθει από την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του ΟΑΣΘ. Πρέπει να συγκροτηθεί μια σύγχρονη δημόσια διαδημοτική εταιρεία που θα αναλάβει το έργο των συγκοινωνιών σε μητροπολιτικό επίπεδο. Μια εταιρεία που θα συνεργάζεται με τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς με στόχο το συντονισμό τους και τη δημιουργία ενός ενιαίου δημόσιου φορέα συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη».