Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
11/03/2008

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ Κ.Ο. ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

Συνέντευξη τύπου έδωσε σήμερα η Κ.Ο. του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς για το ασφαλιστικό νομοσχέδιο.  Τη συνέντευξη παραχώρησε  ο Πρόεδρος της Κ.Ο. Αλέκος Αλαβάνος, οι βουλευτές Π. Λαφαζάνης και Γ. Δραγασάκης και ο διευθυντής της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Ι. Θεωνάς. Ο Αλέκος Αλαβάνος είπε εισηγητικά:

«Δέκα πολύ σύντομα σημεία.

Πρώτο σημείο: Tο ίδιο το σκηνικό δείχνει την κατεύθυνση και τους στόχους και την ποιότητα των πρωταγωνιστών της αποδόμησης του ασφαλιστικού συστήματος. Η συζήτηση στη Βουλή γίνεται μέσα σε συνθήκες συσκότισης, μπορεί να χρειαστούμε και κεριά μέσα στη Βουλή, με πόλεις γεμάτες σκουπίδια και με το κτίριο της Βουλής να μοιάζει από αύριο και από σήμερα σαν να είναι η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνών. Αυτό δείχνει ότι η κυβέρνηση είναι αντίθετη με μια ολόκληρη κοινωνία.

Δεύτερο σημείο: Πέρα από τις γενικές προβλέψεις έχουμε μια επίθεση στις πιο ευαίσθητες και πιο ευάλωτες κατηγορίες του πληθυσμού που θα ήθελαν ακριβώς μια στήριξη από την πολιτεία. Στους νέους όπως π.χ. με το μέτρο ότι χρειάζονται 100 και όχι 50 ένσημα για βιβλιάριο υγείας αλλά και τους μετανάστες. Στους μεγάλης ηλικίας ανέργους μέσα από τις μειώσεις για παράδειγμα από την πρόωρη συνταξιοδότηση, στις μητέρες με τα ανήλικα παιδιά, στα βαρέα και ανθυγιεινά αλλά και στους ανέργους, διότι με την καθυστέρηση αποχώρησης από την εργασία ανοίγουν πιο δύσκολα οι θέσεις για τους ανέργους.

Τρίτο σημείο: Πρόκειται πια για μια γενική επίθεση ενάντια στο κοινωνικό κράτος σε σχέση με το ασφαλιστικό του σύστημα που περνάει μέσα και από τη μείωση των συντάξεων και από την αύξηση της ηλικίας συνταξιοδότησης και από την αύξηση των εισφορών. Τα τρια δεν που έγιναν τρια ναι από την κυβέρνηση με όλες αυτές τις ρυθμίσεις που προβλέπει, τη μείωση των επικουρικών, το διπλό όριο για να πάρεις σύνταξη, πόσα χρόνια έχεις εργαστεί, το όριο ηλικίας κ.λπ.

Το τέταρτο σημείο συνδυάζεται με μια προσπάθεια αποδόμησης του δημόσιου χώρου. Είναι μια πρόταση αίσχους που προέρχεται από τη Νέα Δημοκρατία το να προτείνεται ως μίζα και ως λάδωμα στους εργαζόμενους το να δεχθούν το 10% των αποκρατικοποιήσεων, δηλαδή του ξεπουλήματος του δημοσίου τομέα προκειμένου να έχει πόρους αυτός ο κουμπαράς που υποτίθεται φτιάχνει η Νέα Δημοκρατία.

Το πέμπτο σημείο είναι ότι είναι λόγοι εισπρακτικοί, είναι ένα σύστημα που κατά τους ειδικούς δεν πρόκειται να λειτουργήσει, είναι ένα σύστημα αλαλούμ, ένα σύστημα χάους. Εμείς πιστεύουμε ότι ο κ. Καραμανλής λειτουργεί ως πλασιέ των μεγάλων ιδιωτικών ελληνικών και ξένων ασφαλιστικών εταιρειών, διότι είναι ένα σύστημα που οδηγεί στην ιδιωτική ασφάλιση.

Το έκτο σημείο είναι ότι εμείς στηρίζουμε τους εργαζομένους στον αγώνα τους. Πιστεύουμε ότι παίρνουμε υπόψη τις ανάγκες τους και τις δυσκολίες του κοινωνικού συνόλου, αλλά η κυβέρνηση έχει απολύτως την ευθύνη αυτή  άρχισε χειρών αδίκων εισάγοντας αυτό το νομοσχέδιο προκάλεσε αυτή τη μεγάλη αναταραχή που παρουσιάζεται και στην καθημερινή ζωή των πολιτών. Και καλούμε την κυβέρνηση και τους διάφορους κυβερνητικούς διοικητές να σταματήσουν τις προβοκάτσιες. Και καλούμε την κυβέρνηση να προχωρήσει στην άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου. Πιστεύουμε ότι οι εργαζόμενοι θα απαντήσουν με την ενότητά τους. Μια κυβέρνηση που προσπαθεί να διαιρέσει σε επιστήμονες και χαμηλότερης μόρφωσης, σε δημοσίους και ιδιωτικούς σε μεγάλης ηλικίας και μικρής ηλικίας, σε Έλληνες και μετανάστες, είναι μια κυβέρνηση η οποία λειτουργεί ως κυβέρνηση διχασμού.

Έβδομο σημείο: Θεωρούμε απαράδεκτες τις παρεμβάσεις της ηγεσίας της δικαιοσύνης στους εργατικούς αγώνες και νομίζουμε ότι πλέον ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου πρέπει να σταματήσει να λειτουργεί ως κομματικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας. Έχουν ξεπεραστεί τα όρια και νομίζω ότι αυτό είναι σε βάρος της ίδιας της Δημοκρατίας στη χώρα μας.

Όγδοο σημείο: Ως Κοινοβουλευτική Ομάδα του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς, θα κινηθούμε σε δύο επίπεδα. Το ένα είναι στην αποδόμηση και αποκάλυψη των προθέσεων και των επιπτώσεων από τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου. Το δεύτερο είναι στην ανάδειξη της άλλης λύσης που προτείνουμε στα ασφαλιστικά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τις πολιτικές των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ. Όλα αυτά σε στενή σύνδεση με τους εργαζόμενους. Αύριο η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ θα κατέβει σύσσωμη ξεκινώντας από τη Βουλή με το δικό της πανό να συναντήσει τους απεργούς που θα κινητοποιούνται έξω από τη Βουλή.

Την επόμενη Τρίτη θα γίνει ειδική δημόσια συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ στην Αίθουσα Γερουσίας της Βουλής με παρουσία συνδικαλιστών και με αποκλειστικό θέμα «Η άλλη λύση», δηλαδή η ανάδειξη των συγκεκριμένων προτάσεων τις οποίες εμείς προωθούμε και μπορούν να δώσουν απάντηση στο ασφαλιστικό.

Ένατο σημείο: Οι προτάσεις αυτές στηρίζονται σε μερικές βασικές αρχές, όπως είναι η αλληλεγγύη των γενεών, η αναδιανομή του κοινωνικού πλούτου, η αξιοποίηση της περιουσίας των ταμείων, η αύξηση της απασχόλησης, η προώθηση αναλογιστικών μελετών, η αναζήτηση του ψηλότερου κοινωνικού παρανομαστή και στην προβολή συγκεκριμένων μέτρων που θα μπορούσαν να έχουν σαν αποτέλεσμα την εισροή δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ στα αποθεματικά των ταμείων.

Δέκατο και τελευταίο σημείο: Με αυτό το νομοσχέδιο η κυβέρνηση επιβεβαιώνει ότι είναι μια κυβέρνηση που δεν αξίζει στη χώρα, που οδηγεί μεγάλα τμήματα της κοινωνίας στη φτώχεια, που οδηγεί τις γυναίκες πάλι στο σπίτι τους, που οδηγεί την οικονομία στο χάος, που οδηγεί τους νέους σε μια ζωή που δεν θα έχει κατάληξη τη σύνταξη. Είναι μία κυβέρνηση μειοψηφίας χάρη στο πριμ που έδωσε ο εκλογικός νόμος του ΠΑΣΟΚ.

Πιστεύουμε ότι πρέπει το συντομότερο δυνατόν να κλείσει ο κύκλος αυτής της κυβέρνησης και πιστεύουμε ότι μπορεί να διαμορφωθεί μια νέα πλειοψηφία με εναλλακτικές και συγκεκριμένες ριζοσπαστικές προτάσεις και με επίκεντρο τις δυνάμεις της Ριζοσπαστικής Αριστεράς.»

ΓΙΑΝΝΗΣ ΘΕΩΝΑΣ: Εχουμε μπροστά μας ένα νομοσχέδιο που μετά από τόσο καιρό η κυβέρνηση κατάφερε να καταθέσει στη Βουλή και αρχίζει σήμερα  η συζήτησή του στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή.

Πολλούς προβληματίζει αν ο στόχος αυτού του νομοσχεδίου είναι να ανατρέψει ολοκληρωτικά το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας ή προσπαθεί να λύσει κάποιο πρόβλημά του. Νομίζω ότι ερώτημα είναι εύλογο. Αν κανείς έχει την υπομονή να διαβάσει αυτό το νομοσχέδιο θα δυσκολευτεί να καταλήξει ότι στόχος του είναι η βελτίωση της κατάστασης του ασφαλιστικού συστήματος.

Δίνω το λόγο στον Πρόεδρο της Κ.Ο. τον Αλέκο τον Αλαβάνο.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ: Θα σας πω δυο λόγια σύντομα γιατί ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ έχει καλύψει το θέμα.  Το πρώτο που θέλω να υπογραμμίσω και νομίζω ότι έχει μια ιδιαίτερη σημασία για τη δημοκρατία μας, είναι ότι το νομοσχέδιο αυτό εισάγεται με διαδικασίες κοινοβουλευτικού πραξικοπήματος. Το νομοσχέδιο αυτό το πήραμε την Πέμπτη αργά το βράδυ, έχει πάνω από εκατόν πενήντα άρθρα, αφορά το σύνολο του κοινωνικού ασφαλιστικού συστήματος της χώρας μας και είναι αδύνατον να έχει μελετηθεί μέχρι την Τρίτη το μεσημέρι που βάζει τη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής η κυβέρνηση. Η κυβέρνηση πιστεύει ότι θα πάει να περάσει αυτό το νομοσχέδιο με διαδικασίες «Ψηφίστε, ψεκάστε, τελειώσατε». Δεν θα το καταφέρει. Θα υπάρξει μεγάλη αντίσταση, τουλάχιστον από τη δική μας πλευρά σε αυτές τις συνοπτικές διαδικασίες που προετοιμάζει.

Το δεύτερο που θέλω να πω είναι ότι αυτό το νομοσχέδιο που η κυβέρνηση το λέει μεταρρύθμιση, έχει εξευτελίσει την έννοια των μεταρρυθμίσεων και σε λίγο όπως το πάει με τις μεταρρυθμίσεις η κυβέρνηση, ο Έλληνας πολίτης θα ακούει μεταρρύθμιση και θα τον πιάνει ίλιγγος. Εν πάση περιπτώσει, αυτή δεν είναι μεταρρύθμιση, είναι ένα σφαγείο κυριολεκτικό των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζομένων. Βεβαίως το θέμα είναι ότι θίγει με αυτή τη λεγόμενη μεταρρύθμιση το σύνολο των ασφαλισμένων στη χώρα μας. Δεν υπάρχει ούτε ένας εργαζόμενος ασφαλισμένος που να μη θίγεται με αυτό το νομοσχέδιο. Πρώτα απʼ όλα όμως, όπως είπε και ο Πρόεδρος, θίγονται οι γυναίκες και οι νέοι. Έχουμε έναν ιδιόμορφο νέου τύπου ρατσισμό τώρα όχι μόνο προς τους ξένους, αλλά και προς τις γυναίκες και τους νέους. Η κυβέρνηση λέει ότι αυτό το νομοσχέδιο έρχεται για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που υποτίθεται πως έχει το κοινωνικό ασφαλιστικό σύστημα της χώρας μας. Αυτό είναι μια μεγάλη απάτη και μία ευτελής προπαγάνδα.  Η κυβέρνηση κατεβάζει αυτό το νομοσχέδιο κατʼ επιταγή του διευθυντηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και του ΟΟΣΑ, που πιέζουν για ασφαλιστικές αλλαγές με τρεις στόχους: Την δημοσιονομική προσαρμογή με βάση και τα όρια ότι το 2010 πρέπει να έχουμε ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς, τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους για τις επιχειρήσεις, το να φύγουμε από το κοινωνικό αναδιανεμητικό σύστημα και να πάμε σʼ ένα καινούργιο σύστημα, που το κεντρικό θα είναι τα επαγγελματικά ταμεία και ιδιαίτερα η ιδιωτική ασφάλιση. Αυτά επιβάλλουν τις αλλαγές που κάνει η κυβέρνηση με αυτό το ασφαλιστικό νομοσχέδιο και καμία ανάγκη να λυθούν ουσιαστικά προβλήματα του κοινωνικού και ασφαλιστικού συστήματος.

Τελειώνω, λέγοντας ότι απόδειξη αυτών που λέω, σημειώστε το αυτό ιδιαίτερα, είναι ότι μέσα απʼ αυτό το νομοσχέδιο χαρίζονται δισεκατομμύρια ευρώ, και ορισμένα δισεκατομμύρια θα αυξάνονται με την πάροδο του χρόνου εσαεί, σε τράπεζες και εργοδότες. Αν έχει ανάγκη από πόρου το ασφαλιστικό σύστημα για να στηριχθεί πώς είναι δυνατόν η κυβέρνηση να φέρνει  ένα νομοσχέδιο και να πετάει δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία καρπώνονται οι τράπεζες μʼ αυτά τα τεράστια υπερκέρδη και άλλες μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο. Προφανώς, λοιπόν εδώ, δεν έχουμε να απαντήσουμε σε προβλήματα του κοινωνικού ασφαλιστικού συστήματος, αλλά σε προβλήματα κερδοφορίας, πρώτα απʼ όλα και κυρίως των μεγάλων εισηγμένων επιχειρήσεων του μεγάλου κεφαλαίου.

Βεβαίως το νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί, αυτό θα ζητήσουμε τώρα στην επιτροπή, αυτή θα είναι η βασική μας κατεύθυνση, αλλά νομίζω ότι και αν επιμείνει μέσα από κοινοβουλευτικές διαδικασίες να ψηφίσει με την ισχνή πλειοψηφία της αυτό το νομοσχέδιο, δεν θα αποφύγει η κυβέρνηση αυτή το Βατερλό. Θυμάστε πολύ καλά ότι το Βατερλό της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη ήταν ο νόμος Σιούφα. Το Βατερλό της κυβέρνησης του κ. Σημίτη ήταν τα μέτρα Γιαννίτση και εν μέρει ο νόμος Ρέππα. Το Βατερλό γιʼ αυτή την κυβέρνηση θα είναι αυτό το ασφαλιστικό νομοσχέδιο σφαγείο. Σας ευχαριστώ.   

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ: Η διατύπωση εναλλακτικών προτάσεων δεν είναι για τον ΣΥΡΙΖΑ μια δοκιμασία ούτε αποτελεί την ώρα κρίσης όπως ορισμένοι λένε, αλλά αποτελεί το προνομιακό πεδίο στο οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ δρα και θέλει να δράσει πολύ περισσότερο στο μέλλον. Από την άποψη αυτή ο ΣΥΡΙΖΑ και είχε και έχει και διαρκώς βεβαίως θα αναπτύσσει τις προτάσεις του για μια εναλλακτική στρατηγική για το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας μας.

Θα πρέπει όμως πριν αναφερθώ στις δικές μας προτάσεις να επιμείνουμε στο τι ακριβώς επιδιώκει η κυβέρνηση. Και θα μου να διαβάσω από το νομοσχέδιο μια διατύπωση που έχει στη σελίδα 2 της εισηγητικής έκθεσης. Λέει η κυβέρνηση: «Ο χαρακτήρας του ασφαλιστικού συστήματος δημόσιος, αναδιανεμητικός, υποχρεωτικός δεν αλλάζει» αμέσως μετά «το σύστημα διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες. Ο πρώτος αποτελείται από την κύρια και την επικουρική ασφάλιση, ο δεύτερος βασίζεται στα επαγγελματικά ταμεία και ο τρίτος στην ιδιωτική ασφάλιση». Ό,τι τύχη είχαν δηλαδή τα τρία «δεν» έχει και αυτή η διαβεβαίωση για το δημόσιο αναδιανεμητικό και υποχρεωτικό χαρακτήρα του συστήματος. Η ιδιωτική ασφάλιση ούτε δημόσια είναι, ούτε υποχρεωτική, ούτε εγγυημένη απόδοση έχει. Τα επαγγελματικά ταμεία δεν συνιστούν μορφή κοινωνικής ασφάλισης, αλλά συνιστούν μορφή ιδιωτικής ασφάλισης οργανωμένης σε ομαδική βάση. Άρα, στρατηγική της κυβέρνησης, και γίνεται πιο εμφανής  με αυτό το νομοσχέδιο, είναι η δημιουργία πιέσεων και αντικινήτρων σε βάρος της δημόσιας ασφάλισης και η δημιουργία κινήτρων υπέρ της ιδιωτικής. Ό,τι  προσπαθεί να κερδίσει η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο αυτό από τη δημόσια ασφάλιση είναι το κόστος των κινήτρων που ήδη έχει υποσχεθεί ο κ. Αλογοσκούφης στην ιδιωτική ασφάλιση και τις εταιρίες της.

Τι λέμε εμείς: Εμείς λέμε ότι υπάρχει άλλος δρόμος, μπορούμε να αναβαθμίσουμε το επίπεδο των συντάξεων ιδιαίτερα των χαμηλών, μπορούμε να αναβαθμίσουμε και πρέπει το επίπεδο των παροχών υπηρεσιών υγείας. Ο δρόμος αυτός έχουμε πλήρη επίγνωση, όμως, περνάει μέσα από μία αναδιανομή του συσσωρευμένου πλούτου και την εφαρμογή ενός νέου τύπου ανάπτυξης με επίκεντρο την πλήρη απασχόληση. Κατανοούμε ότι αυτός ο δρόμος προϋποθέτει άλλους συσχετισμούς δυνάμεων, προϋποθέτει έναν άλλο συνασπισμό εξουσίας με επίκεντρο τις δυνάμεις της αριστεράς. Και ο ΣΥΡΙΖΑ αγωνίζεται ακριβώς για τη διαμόρφωση αυτών των προϋποθέσεων.  Όμως, από αυτή τη στρατηγική μας ακριβώς προκύπτουν προτάσεις άμεσα εφαρμόσιμες, προκύπτουν δυνατότητες χρηματοδότησης του συστήματος και βελτίωσης της θέσης των ασφαλισμένων.

Πάντα με άξονα το νομοσχέδιο θα αναφερθώ σε αυτές τις προτάσεις συνοπτικά.

Πρώτον, εφιστούμε την προσοχή σας στο άρθρο 148. Φαίνεται επιμέρους θέμα. Αφορά τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες κάποιος μπορεί να αποκτήσει βιβλιάριο ιατρικής και φαρμακευτικής περίθαλψης. Σήμερα, τέτοιο βιβλιάριο μπορεί να αποκτήσει κάποιος αν έχει πενήντα ένσημα. Τώρα, τα  πενήντα ένσημα γίνονται εκατό. Ερώτημα: Εάν κάποιος έχει ενενήντα εννέα ένσημα, δεν θα έχει ιατρική και φαρμακευτική περίθαλψη; Το αμερικάνικο δηλαδή μοντέλο, όπου στην πιο πλούσια χώρα του κόσμου σαράντα επτά εκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν ιατρική περίθαλψη και υπάρχουν άνθρωποι που πεθαίνουν στο δρόμο; Εμείς λέμε ότι το δικαίωμα στη ζωή, διότι περί αυτού πρόκειται, είναι αδιαπραγμάτευτο και δεν πρέπει να εξαρτάται από ένσημα. Ιατρική και φαρμακευτική περίθαλψη πρέπει να έχουν όλοι οι Έλληνες, όλες οι Ελληνίδες, όλοι όσοι ζουν στη χώρα μας και αυτό ακριβώς ήταν μία πτυχή της πρότασης που ήδη έχουμε καταθέσει, όπως γνωρίζετε για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, για τις ελάχιστες προϋποθέσεις ζωής.

Δεύτερον, σε ό,τι αφορά τις ενοποιήσεις των ταμείων. Η Αριστερά ήταν ιστορικά και παραμένει υπέρ της ενοποιήσεως των ταμείων υπό τρεις σαφείς όρους: Πρώτον, αξιόπιστες αναλογιστικές μελέτες που θα αναδεικνύουν την οικονομική προοπτική των ταμείων πριν τη συγχώνευση και μετά. Δεύτερον, κάλυψη των ελλειμμάτων όπου υπάρχουν πριν την επιχείρηση της συγχώνευσης, όχι να γίνει ότι έγινε με τον ΟΑΕΕ που πρώτα έγινε η συγχώνευση και μετά  κυνηγούν από το κράτος τα υπεσχημένα και δεν δίνονται. Τρίτη προϋπόθεση είναι η ενοποίηση να γίνει με τη συναίνεση των εργαζομένων και να αναζητείται η ενοποίηση στο ανώτατο δυνατό κοινό παρανομαστή.

Τρίτο θέμα. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον κλάδο υγείας. Η σημερινή κατάσταση, το σημερινό σύστημα όπως λειτουργεί επιβαρύνεται κατʼ αρχήν το ασφαλιστικό σύστημα με προνοιακές πολιτικές που δεν θα έπρεπε να καλύπτονται από τα ασφαλιστικά ταμεία, από το επίδομα του φαντάρου μέχρι μια σειρά άλλες κοινωνικές πολιτικές. Αυτές οι πολιτικές πρέπει να αποσπαστούν, ή εν πάση περιπτώσει πρέπει να καλύπτονται κατευθείαν από τον προϋπολογισμό και να μην δημιουργείται σύγχυση με το γενικότερο θέμα των συντάξεων. Δεύτερο δημιουργούνται άνισα καθεστώτα σε ό,τι αφορά τις υγειονομικές παροχές και χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών στις παροχές που αφορούν τους πολλούς ιδιαίτερα του ΙΚΑ.

Για τους λόγους αυτούς εμείς ζητάμε άμεσα την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας του ΙΚΑ, θέτουμε ως πρόταση προς συζήτηση και διάλογο και μελέτη την προοπτική μιας ολοκληρωτικής απόσχισης των κλάδων υγείας από τον κλάδο σύνταξης στην προοπτική δημιουργίας ενός ενιαίου φορέα στον ανώτατο δυνατό κοινό παρανομαστή που θα παρέχει υψηλού επιπέδου παροχές υγείας για όλους τους Έλληνες, ανεξάρτητα από τη μορφή, το είδος της ασφάλισής τους.

Τέταρτον, σε ό,τι αφορά το πρόβλημα της βιωσιμότητας του συστήματος το οποίο διαρκώς εμφανίζουν υπό κατάρρευση και βεβαίως δημιουργούνται κίνδυνοι από τις πολιτικές που εφαρμόζονται. Θεωρούμε ότι η βιωσιμότητα του συστήματος μπορεί να εξασφαλιστεί πρώτον με την αύξηση του ποσοστού απασχόλησης το οποίο σήμερα είναι στο 61% έναντι 70% και πλέον που είναι στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. Αυτό προϋποθέτει ειδικές πολιτικές στήριξης της οικογένειας, δημιουργίας κοινωνικών υποδομών που να διευκολύνουν ιδιαίτερα τη γυναίκα να εργαστεί. Δεύτερον με την κατάργηση στην ουσία της ανασφάλιστης εργασίας, γεγονός που απαιτεί μια πολιτική για τη μετανάστευση που θα βοηθάει στη νομιμοποίηση και ενσωμάτωση των μεταναστών στο κοινωνικό και ασφαλιστικό σύστημα, Και τρίτον και πολύ σημαντικό για την Ελλάδα, απαιτεί την αύξηση της εισπραξιμότητας των εισφορών, το περιβόητο θέμα της εισφοροδιαφυγής για το οποίο το νομοσχέδιο προκλητικά ουσιαστικά αγνοεί. Πέρα από την ύπαρξη εισπρακτικών μηχανισμών απαιτείται διασταύρωση στοιχείων, αξιοποίησης στοιχείων και από επιθεωρήσεις εργασίας και από εφορίες και από τράπεζες και από ΔΕΗ, έχουν εφαρμοστεί παντού τα συστήματα αυτά στα οποία αναφέρομαι και βεβαίως θα βοηθούσε τον έλεγχο και η πληρωμή όλων των μισθοδοσιών, περιλαμβανομένων και των εισφορών μέσω τραπεζών με πάγια εντολή από όπου οι εισφορές θα δίνονται κατευθείαν στα ταμεία.

Τελειώνω με το περιβόητο θέμα του φορέα αλληλεγγύης των γενεών, το οποίο περιέχει το νομοσχέδιο. Ο τίτλος είναι παραπλανητικός, διότι η πολιτική δεν εφαρμόζει πολιτική αλληλεγγύης γενεών, αλλά διάσπασης και δημιουργίας διαχωρισμών και ανισοτήτων με τις γενεές. Για μας το ζητούμενο είναι η αποκατάσταση της αποθεματικής δυνατότητας των ταμείων. Και λέμε αποκατάστασης, διότι  όπως γνωρίζετε, κατά καιρούς τα αποθεματικά έχουν εξανεμιστεί με τις πολιτικές που εφαρμόστηκαν. Όμως, χρειάζεται συγκεκριμένη μελέτη για το ύψος των πόρων που απαιτούνται και για το χρόνο που απαιτείται, δηλαδή πότε θα χρειαστούμε και τι πόρους περίπου. Εμείς θεωρούμε ως βάση συζήτησης τη μελέτη που έχει γίνει από το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ και η οποία μελέτη προέβλεπε και προβλέπει ότι απαιτείται ανάλογα με την αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής ένας αποθεματικός πόρος από το 2020 και μετά που υπολογίστηκε στο 1,4% του ΑΕΠ δηλαδή τρία δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο, όμως μόνο για το ΙΚΑ. Θεωρούμε ως βάση της συζήτησης την πρόταση αυτή και λέμε ότι οι πόροι αυτοί μπορεί να βρεθούν όχι από τις πηγές που αναζητάει η κυβέρνηση, η οποία απλώς θέλει να δημιουργήσει άλλοθι για τη μελλοντική αύξηση του ΦΠΑ. Για μας, η βασική πηγή των πόρων πρέπει να είναι πρώτον η συλλογική αποταμίευση. Για μας οι δημόσιες επιχειρήσεις, η δημόσια περιουσία, κινητή και ακίνητη, αποτελεί μορφή συλλογικής αποταμίευσης του ελληνικού λαού  μέρος της οποίας τουλάχιστον πρέπει να δεσμευτεί υπέρ των ασφαλιστικών ταμείων έτσι ώστε τα ταμεία να μπορούν να απολαμβάνουν τα μερίσματα ας πούμε επιχειρήσεων όπως το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, όπως ο ΟΠΑΠ, όπως ο ΟΤΕ και άλλες αντί αυτές να πουληθούν στον ιδιωτικό τομέα, όπως γίνεται σήμερα και με τα λιμάνια. Και τα λιμάνια θα μπορούσαν να είναι προσοδοφόρα πηγή για τα ασφαλιστικά ταμεία υπό δημόσια διαχείριση και υπό σύγχρονη λειτουργία. Η δεύτερη μεγάλη πηγή είναι η διεύρυνση της φορολογικής βάσης, τα θέματα τα αναπτύξαμε στη συζήτηση του προϋπολογισμού, στην Ελλάδα υπάρχουν μορφές εισοδημάτων και κερδών τα οποία δεν φορολογούνται. Η ένταξή τους στο φορολογικό σύστημα θα δημιουργούσε ικανούς πόρους για να ενισχυθεί πράγματι ένα αποθεματικό των ταμείων για τις μελλοντικές ανάγκες αλλά και για τη στήριξη γενικότερα των δημόσιων οικονομικών, προκειμένου να ασκηθούν οι αναγκαίες κοινωνικές πολιτικές.

Αυτές είναι ορισμένες από τις προτάσεις με την επιφύλαξη ότι θα έχουμε την ευκαιρία να επανέλθουμε στην ειδική συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας.

Στη συνέχεια οι εκπρόσωποι της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς, απάντησαν σε ερωτήσεις δημοσιογράφων:

ΕΡ.(Αν. Καββαδία ΝΕΤ) Πόσο αισιόδοξος είστε ότι η κυβέρνηση τελικά θα πάρει πίσω αυτό το νομοσχέδιο με δεδομένη την προσωπική δέσμευση που έχει αναλάβει ο πρωθυπουργός σε αυτό που έχει ονομάσει «μεταρρυθμίσεις»;

(ΑΛ. ΑΛΑΒΑΝΟΣ): Αυτό θα το κρίνει η ίδια η κυβέρνηση. Εγώ πιστεύω ότι γίνονται σημαντικοί αγώνες, και ότι έχουμε πια μια απόδειξη ότι σύσσωμη η κοινωνία της εργασίας είναι ενάντια. Θα έλεγα ότι αυτοί οι αγώνες ακόμα και αν περάσει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, δεν θα χαθούν αλλά θα συμβάλλουν στο να διαμορφωθεί μια νέα πολιτική κατάσταση και νέοι πολιτικοί συσχετισμοί που θα οδηγήσουν σε μια έξοδο από τη διακυβέρνηση της ΝΔ  και από το δικομματισμό.

ΕΡ.  (Δ. Αλειφερόπουλος ΑΛΦΑ) Επανειλημμένα σε πολύ σημαντικές μεταρρυθμίσεις τις οποίες προώθησε η κυβέρνηση όπως το άρθρο 16 , η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, επανειλημμένα έχετε πει ότι βρεθήκατε ως ΣΥΡΙΖΑ, οι πολίτες και οι ψηφοφόροι του με τους πολίτες και τους ψηφοφόρους άλλων κομμάτων όπως του ΠΑΣΟΚ σε κοινούς αγώνες. Τώρα μήπως είναι πάλι μια καλή ευκαιρία να απευθύνει ο ΣΥΡΙΖΑ μια πρόσκληση προς το ΠΑΣΟΚ και σε επίπεδο ηγεσίας, να δώσετε έναν κοινό αγώνα για ένα θέμα που δεν αφορά μόνο τη νεολαία αλλά όλες τις ηλικίες;

(ΑΛ. ΑΛΑΒΑΝΟΣ):Κατʼ αρχήν να πω ότι εμείς αγωνιζόμαστε για την απόσυρση του νομοσχεδίου . Θα κάνουμε ότι μπορούμε ώστε αν είναι δυνατόν να μην περάσει, αλλά θέλω να πω μια που αναφέρατε το άρθρο 16 ότι η πολιτική της επίθεσης ενάντια στο δημόσιο πανεπιστήμιο είχε ως τίμημα για τη ΝΔ το να χάσει τη συνταγματική αναθεώρηση, πράγμα το οποίο θα δούμε σε λίγες εβδομάδες. Η πολιτική της επίθεσης ενάντια στα ασφαλιστικά δικαιώματα ότι θα έχει ως τίμημα για τη ΝΔ αργά ή γρήγορα να χάσει τη διακυβέρνηση της χώρας όπως εύστοχα ανάφερε τα προηγούμενα παραδείγματα από κυβερνήσεις Μητσοτάκη και Σημίτη ο Παν. Λαφαζάνης. Εμείς θέλουμε τη συνεργασία με όλες τις πολιτικές δυνάμεις στη μάχη αυτή για να μην περάσει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης και θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό το ότι στους δρόμους συναντώνται οπαδοί όλων των κομμάτων συμπεριλαμβανομένων όχι μόνο του ΠΑΣΟΚ αλλά και οργανωμένων φίλων, μελών και στελεχών της ΝΔ . Μην ξεχνάτε ότι σε όλους τους επιστημονικούς συλλόγους οι οποίοι κινητοποιούνται εδώ και δύο μήνες ενάντια στο νομοσχέδιο, πρόεδροι είναι από παρατάξεις φίλα προσκείμενες προς τη ΝΔ.

ΕΡ (Κ. Αττίας ΑΛΤΕΡ) Στο αυριανό σας πανό καλείτε και τα πολιτικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ και του ΚΚΕ να είναι μαζί σας, και πώς απαντάτε σε όσα ακούγονται κυρίως από τις τηλεοράσεις, περί αγανακτισμένων πολιτών οι οποίοι δεν αντέχουν άλλο την απεργία της ΔΕΗ την οποία στηρίζετε;

(ΑΛ. ΑΛΑΒΑΝΟΣ): Όσον αφορά στο πρώτο, στο πανό μας δεν μπορούμε βέβαια να γράψουμε ολόκληρο βιβλίο, προφανώς θα είναι ένα σύνθημα, αλλά εμείς θέλουμε την κοινή δράση και νομίζω ότι έχει μια δύναμη αυτό το κίνημα γιατί είναι και οι οπαδοί της ΝΔ μέσα σε αυτό. Και αυτό σας λέω ότι είναι μήτρα μιας πολύ μεγάλης πολιτικής εξέλιξης η οποία αργά ή γρήγορα θα έρθει στη χώρα μας. Στη δεύτερη ερώτηση, εμείς πιστεύουμε ότι τα συνδικάτα προχωρούν και πρέπει να προχωρούν με μεγάλη ευαισθησία σε σχέση με τις επιπτώσεις που υπάρχουν στις οικογένειες και στο κοινωνικό σύνολο και καλούμε για μια ακόμη φορά την κυβέρνηση να σταματήσει τις προβοκάτσιες. Δηλαδή να προσπαθεί να οξύνει τις συνέπειες για τους απλούς ανθρώπους προκειμένου να δημιουργήσει ένα ρεύμα το οποίο να είναι ενάντια στις κινητοποιήσεις   όπως με τον ίδιο τρόπο χρησιμοποιεί την τακτική διαίρεσης των εργαζομένων. Από κει και πέρα έχουν εμφανιστεί θέματα τα οποία τα είδαμε κι εμείς από την ειδησεογραφία τα οποία είναι πολύ σοβαρά όπως οι επιπτώσεις από τη διακοπή του ρεύματος στην υγεία ενός αριθμού συνανθρώπων μας που έχουν την ανάγκη οξυγόνου. Μια κυβέρνηση η οποία θα ήταν στοιχειωδώς σοβαρή και υπεύθυνη θα προσπαθούσε βλέποντας αυτή την εξέλιξη η οποία δεν χρειαζόταν να υπάρξει κατά τη γνώμη μας, να καταγράψει όλα αυτά τα συμβάντα , όλες αυτές τις περιπτώσεις και να πάρει τα αναγκαία μέτρα εκ των προτέρων με την ανακοίνωση των διακοπών, με την μεταφορά ενδεχομένως σε κέντρα υγείας ή σε νοσοκομεία  με την  εξασφάλιση συσσωρευτών κλπ. , θα μπορούσαν με όλα αυτά να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα παρότι κατά τη γνώμη μας γίνεται με τέτοιο τρόπο η διαχείριση των απεργιών από τους κυβερνητικούς διοικητές, ώστε να οξύνουν αυτά τα ζητήματα δείχνοντας έτσι , θα έλεγα, μια μεγάλη αναλγησία.

(Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ) Όπως μας ενημέρωσαν υπεύθυνα από τη ΓΕΝΟΠ _ΔΕΗ όταν την επισκεφθήκαμε, πριν δύο μέρες, οι απεργίες που γίνονται έχουν εντελώς οριακά και περιθωριακά αποτελέσματα όσον αφορά στον απλό καταναλωτή. Αλλά τα προβλήματα μεγεθύνονται λόγω της πολιτικής που ακολουθεί η διοίκηση της ΔΗε η οποία πιστεύει ότι μπορεί με τις συχνές διακοπές τις αδικαιολόγητες οι οποίες δεν προέρχονται από την απεργία, να επιβάλλει τη λογική του κοινωνικού αυτοματισμού.

ΕΡ. (Γ. Σιδέρης ΣΚΑΙ ραδ.) Ακούσαμε καλές προθέσεις. Ουδείς παραγνωρίζει τις καλές σας προθέσεις. Όμως ενώ η κυβέρνηση έχει ένα συγκροτημένο νομοσχέδιο δεν είδαμε ένα συγκροτημένο αντινομοσχέδιο γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν η δαμόκλειος σπάθη να γίνει κάτι. Αλλά ακόμη και με αυτές τις καλές προθέσεις ποιος εγγυάται τη βιωσιμότητα των προτάσεών σας όταν μεταξύ άλλων ότι θα πιάσετε την εισφοροδιαφυγή . Ήμουν νιός και γέρασα να το ακούω από όλες τις κυβερνήσεις. Σε τι διαφοροποιείστε, όταν βλέπω ότι δεν μπορείτε να τεκμηριώσετε ότι όντως  υπάρχει ένας άλλος τρόπος, πέραν των επιθυμιών σας οι οποίες είναι ειλικρινείς;

(ΑΛ. ΑΛΑΒΑΝΟΣ): Συμφωνώ μαζί σας ότι ήσασταν νιός και γεράσατε και το ακούσατε από όλες τις κυβερνήσεις, αλλά το ακούσατε από κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Εμείς μιλάμε για μια άλλη προοπτική αγώνα για μας, δηλαδή για νέες πλειοψηφίες με δυνάμεις της αριστεράς οι οποίες είναι από την ιστορία τους κι από την ταυτότητά τους, δεσμευμένες με τις πολιτικές αυτές που έναν πυρήνα σας αναπτύξαμε και σήμερα και που ακριβώς για να δείξουμε και για να θέσουμε σε συζήτηση τις προτάσεις μας κάνουμε και αυτή την ειδική συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής ομάδας την επόμενη εβδομάδα. Λίγη υπομονή επομένως, πέρα από το γεγονός ότι ήδη και σήμερα το μεγαλύτερο μέρος, αν δείτε χρονολογικά, ήταν στις εναλλακτικές μας προτάσεις.

-ΕΡ. (Σωτ. Σιδέρης ΑΠΕ)προς τον κ. Δραγασάκη.  Με δεδομένα τα ήδη υψηλά ποσοστά ανασφάλιστης εργασίας και ανεργίας, και σε συνδυασμό με την πρόταση που υπάρχει στο νομοσχέδιο για αύξηση των ενσήμων, μπορείτε να εκτιμήσετε σε γενικές γραμμές τι ποσοστό του ελληνικού πληθυσμού θα έχει πρόσβαση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη;

(Γ. ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ): Από ότι μας είπαν από τις υπηρεσίες του ΙΚΑ όπου απευθυνθήκαμε, αυτή τη στιγμή , αυτοί οι οποίοι παίρνουν βιβλιάριο υγείας με ένσημα  50, είναι 268.500. Προφανώς υπάρχουν και πολλοί άλλοι οι οποίοι είναι εντελώς ανασφάλιστοι. Πρέπει να διευκρινίσω εδώ το εξής, ότι σε μερικούς κύκλους υπάρχει η άποψη ότι με αυτό τον τρόπο θα χτυπηθεί η εισφοροδιαφυγή . Λένε δηλαδή ότι κάποιος μόλις πάρει τα 50 ένσημα και πάρει το βιβλιάριο, μετά δεν κυνηγάει τα υπόλοιπα ένσημα. Πρόκειται για ένα περιθωριακό φαινόμενο στο βαθμό που υπάρχει, αν υπάρχει, και δεύτερον ο εργαζόμενος σήμερα σε ατομική βάση δυστυχώς δεν έχει διαπραγματευτική δύναμη.  Υπάρχουν περιπτώσεις ιδίως νέων παιδιών που δουλεύουν και η συμφωνία είναι θα δουλέψεις, αλλά δεν θα παίρνεις πλήρη ένσημα, και ακριβώς γι αυτό η θεσμοθέτηση αυτού του μέτρου απλώς αναπαράγει αυτό το φαινόμενο σε άλλη κλίμακα. Επομένως 268.000 νέοι οι μετρημένοι, από κει και πέρα μπορεί να είναι άλλοι τόσοι , ή και περισσότεροι αυτοί που είναι εντελώς ανασφάλιστοι.

ΕΡ. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι υπέρ ή κατά των αποκαλούμενων ως κοινωνικών πόρων;

(Γ. ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ): Οι λύσεις είναι δύο. Η μία είναι ιδιωτικοποιούμε τις δημόσιες επιχειρήσεις και το 10% των πόρων το δίνουμε στο ταμείο αυτό όπως λέει η κυβέρνηση.  Η δεύτερη λύση είναι αυτή που προτείνουμε εμείς, εμείς λέμε να μην ιδιωτικοποιηθούν , δηλαδή ο ΟΠΑΠ κακώς πουλήθηκαν οι μετοχές του. Κι αυτές που υπάρχουν σήμερα στο δημόσιο δεν πρέπει να πουληθούν. Αυτές οι μετοχές με ένα νόμο μπορούν να δεσμευτούν ως πόρος ως περιουσία των ταμείων, να μη μπορεί δηλαδή κανείς να τις πουλήσει. Τι όφελος θα έχουν τα ταμεία από αυτή την ιστορία; Θα έχουν το όφελος ότι κάθε χρόνο θα παίρνουν ένα ισχυρότατο μέρισμα. Σας επισημαίνω ότι διανέμει μερίσματα της τάξης των 500εκ ευρώ το χρόνο. Το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και με την Εμπορική Τράπεζα που πουλήθηκε , με την Εθνική Τράπεζα , με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο που είναι ακόμα στο δημόσιο σε ένα βαθμό. Αρά εμείς μιλάμε για μια άλλη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας η οποία θα ευνοεί τη δημόσια κοινωνική ασφάλιση και όχι την εκποίησή της. Σε ότι αφορά τους κοινωνικούς πόρους ο κάθε κοινωνικός χώρος έχει τη δική του ιστορία και επομένως για να απαντήσει κανείς σε αυτό το ερώτημα πρέπει να δει πώς προέκυψε και το πρέπει να γίνει στο μέλλον. Παραδείγματος χάριν να αναφέρω ένα τέτοιο χώρο που αφορά εσάς τους δημοσιογράφους. Είναι το αγγελιόσημο. Το αγγελιόσημο αποτελεί τον τρόπο με τον οποίο καλύπτεται εδώ η εισφορά και δεν υπάρχει επομένως εργοδοτική εισφορά. Εάν λοιπόν η κυβέρνηση ήθελε να ξαναθέσει το θέμα να υπάρξει ας πούμε εργοδοτική εισφορά από τους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ και να συζητηθεί από την αρχή αυτό το θέμα, θα μπορούσαμε να πούμε να συζητηθεί. Αλλά αυτή τη στιγμή αυτό που γίνεται είναι ότι παίρνει αυτό το 10%, αυτό θα αφαιρείται από τα αποθέματα των ταμείων αυτών και στο μέλλον δεν αποκλείεται και αυτά τα ταμεία να γίνουν προβληματικά. Διότι τα ταμεία που σήμερα είναι πε4λονασματικά ως ένα βαθμό οφείλεται στο ότι οι κλάδοι στους οποίους ανήκουν τα ταμεία αυτά έχουν αύξηση απασχόλησης. Μπορεί  σε 10-20 χρόνια οι τεχνολογικές εξελίξεις να μην έχουν αυτή τη διάσταση και επομένως και τα ταμεία αυτά να έχουν πρόβλημα. Επομένως η κυβέρνηση κατά την άποψή μας εγκληματεί διότι αντί να βοηθήσει τα ταμεία που έχουν πρόβλημα κινδυνεύει να κάνει προβληματικά και τα ταμεία που σήμερα είναι υγιή.

ΕΡ. (Ελ. Σωτηριάδου ΦΛΑΣ) Με δεδομένο ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να περάσει το νομοσχέδιο έτσι όπως έχει , ποιες βλέπετε να είναι ενδεχόμενες διορθωτικές κινήσεις;

(ΑΛ. ΑΛΑΒΑΝΟΣ): Κατ αρχήν  η κυβέρνηση οφείλει να αποσύρει το νομοσχέδιο αμέσως για να σταματήσουν αυτές οι επιπτώσεις από μια κοινωνική αναταραχή που η ίδια δημιούργησε. Δεύτερον συμφωνώ ότι υπάρχει μόνο μία διορθωτική κίνηση την οποία θα μπορούσαμε να συζητήσουμε και αυτή είναι η απαλλαγή της χώρας μας από την κυβέρνηση της ΝΔ.

ΕΡ ( Δ. Αλειφερόπουλος, ΑΛΦΑ) Τι απαντάτε σε όλους αυτούς που βλέποντας την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ ποσοστιαία σε μονάδες μιλούν για φούσκα που θα ξεφουσκώσει , για εικονική πραγματικότητα, που λένε ότι είναι απλά ένα φαινόμενο και θα περάσει. Τι τους απαντάτε;

(ΑΛ. ΑΛΑΒΑΝΟΣ): Εμείς ξέρουμε ότι είναι ένα φαινόμενο, ξέρουμε ότι δοκιμαζόμαστε από τους πολίτες, ότι οι πολίτες οι οποίοι διάκεινται θετικά απέναντί μας έχουν και τα ερωτηματικά και τις αμφιβολίες τους, και προσπαθούμε να ανταποκριθούμε συνεγείροντας στον αγώνα για μια καλύτερη Ελλάδα, έχοντας επαφή με τα κινήματα και με την κοινωνία και προσπαθώντας να εμφανίσουμε όσο το δυνατόν πιο διαρθρωμένη και τεκμηριωμένη την εναλλακτική πρόταση της αριστεράς. Ξέρουμε ότι είμαστε υπό δοκιμή και αναλαμβάνουμε την ευθύνη γι αυτό.

ΕΡ. (Κ. Ατίας ΑΛΤΕΡ) Έχετε εντοπίσει από πού προκύπτει η εισφοροδιαφυγή , γιατί κάποιοι υποστηρίζουν ότι προκύπτει από μικρομεσαίους που δεν έχουν και που είναι η ραχοκοκαλιά της οικονομίας . Η εισφοροδιαφυγή λοιπόν προέρχεται από τις μεγάλες επιχειρήσεις ή από τους μικρομεσαίους;

(Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ): Κάθε τόσο από όλες τις κυβερνήσεις έχουμε χάρισμα χρεών προς τα ταμεία ή χαριστικές ρυθμίσεις. Αν  αναζητήσετε αυτούς που κρύβονται πίσω από αυτές τις χαριστικές ρυθμίσεις βρίσκονται τα πιο ηχηρά ονόματα του επιχειρηματικού κόσμου της χώρας. Και για να μην τα πολυλογούμε, δείτε τη χαριστική πράξη που έγινε για τις εργολαβικές εταιρείες η οποία είναι σκανδαλώδης και με την οποία το ΙΚΑ χάνει δισεκατομμύρια.

 (Γ. ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ): Εμείς ζητούμε από την κυβέρνηση μελέτη η οποία να απαντάει στο ερώτημα πόση είναι η εισφοροδιαφυγή, από πού προέρχεται και ποια είναι η προοπτική λύσης του προβλήματος. Είναι ευθύνη της κυβέρνησης έστω σε αυτή την ερώτηση που σωστά κάνατε εσείς, να έχουμε μια συγκεκριμένη απάντηση για να μπορούμε να κάνουμε και συγκεκριμένη συζήτηση.

To Γραφείο Τύπου