Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
18/03/2008

Απειλή για τον περιβάλλοντα θαλάσσιο χώρο της Λέσβου η προσάραξη Ρωσικού πλοίου

Ερώτηση Θ.Λεβέντη προς τους Υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής

Με εκτεταμένη θαλάσσια ρύπανση απειλείται ολόκληρη η Βόρεια Λέσβος, όπου παραμένει με μεγάλη κλίση προσαραγμένο σε ύφαλο στη θέση Λάμνα εδώ και δέκα μέρες το Ρωσικό φορτηγό «Ataman». Παρά τα διοικητικά πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από το Λιμεναρχείο Μυτιλήνης, η ρωσική πλοιοκτήτρια εταιρεία αδιαφορεί για την αποκόλληση και τη ρυμούλκησή του. Στο πλοίο υπάρχει το φορτίο του (3.256 τόνοι ασβέστη σε στερεή μορφή) και τα καύσιμά του (40 τόνοι ντίζελ-όϊλ, 200 λίτρα λιπαντικά, 9 τόνοι σεντίνες).

Στο ρωσικό πλοίο έχει προκληθεί ρήγμα μήκους 20 μέτρων και πλάτους 80 εκατοστών από το οποίο έχει σημειωθεί εισροή υδάτων με αποτέλεσμα να έχει πάρει κλίση 6 μοιρών. Η ήδη υπάρχουσα κλίση, η εισροή υδάτων στο πλοίο και η πιθανή ένταση των ανέμων τις επόμενες μέρες μπορεί να προκαλέσει διαρροή καυσίμων ή ακόμα και ανατροπή του.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία αδιαφορεί όλο αυτό το διάστημα, γιατί το κόστος για την αποκόλλησή του και τη ρυμούλκησή του είναι μεγαλύτερο από το ποσό για το οποίο το πλοίο είναι ασφαλισμένο.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

•    Τι μέτρα θα πάρει για την άμεση αποκόλληση και ρυμούλκηση του πλοίου με ασφαλή τρόπο, ώστε να αποτραπεί εκτεταμένη ρύπανση στην περιοχή;

•    Γιατί δεν εφαρμόζονται όλες οι διεθνείς συμβάσεις και οι διακρατικές συμφωνίες που ισχύουν για αυτές τις περιπτώσεις;

•    Τι μέτρα προληπτικά έχουν πάρει μέχρι σήμερα οι αρμόδιες υπηρεσίες (πόντιση φράγματος), ώστε να περιοριστεί η ρύπανση σε περίπτωση μεγάλης διαρροής των καυσίμων και του φορτίου του πλοίου;

•    Με ποιους τρόπους, μέσα και ενέργειες έχει σκοπό να αποτρέψει την πιθανότητα να θέλει η πλοιοκτήτρια εταιρεία να βουλιάξει το πλοίο, για να εισπράξει τα ασφάλιστρα;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ