Όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου Αιγιάλης, Ποταμού και Λαγκάδας Αμοργού κ. Μιχάλης Μεθενίτης, το σχολείο, εφτά μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, εμφανίζει δραματική έλλειψη δασκάλων, και δεν υπάρχει προοπτική επίλυσης του προβλήματος.
Όπως επισημαίνει ο κ. Μεθενίτης: «Δεν υπάρχει δάσκαλος ειδικότητας, τα παιδιά μας δεν κάνουν ξένη γλώσσα (αγγλικά τουλάχιστον), δεν κάνουν υπολογιστές, δεν κάνουν τεχνικά δεν κάνουν μουσική, δεν κάνουν τίποτα πλην του ημερησίου σχολείου γιατί και το ολοήμερο καταργήθηκε επειδή η μια δασκάλα έμεινε έγκυος και θα γυρίσει σε δυο χρονιά (Σεπτέμβρη 2009) και η δασκάλα του ολοημέρου την αναπληρώνει υποχρεωτικά για να μην κλείσει το σχολείο μιας και είναι τριθέσιο».
Η διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καλυπτόμενη πίσω από το γράμμα του νόμου για τριθέσια σχολεία, δεν προχωράει σε επίλυση του προβλήματος με διορισμό τουλάχιστον ενός/μιας αντικαταστάτη/τριας για τη δασκάλα που λείπει με άδεια εγκυμοσύνης και δηλώνει ότι δεν μπορεί να βρεθεί ωρομίσθιος δάσκαλος που να πηγαίνει στο νησί για 5-6 ώρες την εβδομάδα.
Όπως είναι λογικό οι κάτοικοι του νησιού αισθάνονται ότι η πολιτεία θεωρεί ότι τα παιδιά τους είναι παιδιά ενός κατωτέρου Θεού και απευθύνουν έκκληση να αλλάξουν τα πράγματα. Όπως εύγλωττα επισημαίνει ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων «η Αμοργός είναι πανέμορφη το καλοκαίρι που γεμίζει από κόσμο αλλά το χειμώνα τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ […] και το χειμώνα όλοι επιμένουν να την ξεχνούν. Θέλουμε και απαιτούμε τα παιδιά μας να έχουν τα ίδια δικαιώματα στη μάθηση με τα παιδιά των πόλεων. Παρακαλούμε βοηθήστε μας να ακουστούμε για να μπορέσουν τα παιδιά της Αμοργού να αποκτήσουν φωνή».
Ερωτάται ο κ. υπουργός
1. Για ποιο λόγο οι ελλείψεις στο σχολείο της Αμοργού δεν έχουν καλυφθεί μέχρι σήμερα, επτά μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς;
2. Γιατί δεν έχει διερευνηθεί η δυνατότητα κάλυψης των μαθημάτων ειδικότητας με εκπαιδευτικούς από τα δευτεροβάθμια σχολεία του νησιού;
3. Θα παρέμβει το υπουργείο παιδείας ώστε να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί;
4. Προτίθεται η κυβέρνηση να αναθεωρήσει το θεσμικό πλαίσιο στελέχωσης των σχολείων, που νομότυπα επιτρέπει να υπάρχουν υποστελεχωμένα ολιγοθέσια σχολεία, ώστε να πάψουν κάποια στιγμή να υφίστανται διακρίσεις οι μαθητές των απομακρυσμένων περιοχών;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Τάσος Κουράκης
Περικλής Κοροβέσης
Γρηγόρης Ψαριανός